متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

رحلة العاشق الی المعشوق ...

پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر/ چون شیشه عطری که درش گم شده باشد...
-------------------------------------------------
سلام
حضورتون رو خوش آمد میگم
لطفا آقایون رعایت حدود رو هنگام کامنت گذاشتن داشته باشند! بهتر اینکه از افعال با صیغه جمع استفاده کنید!
برای توضیح بیشتربه لینک " خواهرانه برای برادران " مراجعه کنید!
-----------------------------------------------
نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!
--------------------------------------------------
هنگام نماز طواف کعبه هم تعطیل است!نبینم موقع نماز اینجا باشی! برو که خدا داره صدات میزنه!

پيام هاي کوتاه
بايگاني
آخرين نظرات

چراغ سوم

دوشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۰۷:۴۸ ب.ظ

" بسم الله الرحمن الرحیم "

 

 

سلام ;(

12 چراغ اینجا میخواهیم روشن کنیم ، بسم الله ...چراغ 3 ، سالار شهیدان ، امام حسین علیه السلام 

هرکس چند سطری توضیح در وصف ایشان بنویسد ...به لینک ها هم ارجاع داده نشود ، تا بحث از حوصله خارج نشود ...چند سطر پیرامون حضرتشان ، سخن تکان دهنده ای هم از ایشان در نظرتان گذشت بنگارید ، البت که ایشان شرحشان مفصل است!اگر منظور بحث را گرفتید بسم الله ...کتاب خوبی هم مد نظرتان هست معرفی کنید در حوزه شناخت حضرتشان ...

و اکنون روشن شد چراغ سوم !! چن روزی است توی این فکر هستم که برای این پست چه بنویسم منتها دستم خالی، ذهنم خالی تر!! و امّا ما و غمی که شاید هم شوقی که دیده بصری مان را آرزوست! آن هم دیدن روی ماه حرم شان است! آن هم کربلاست! و چه قدر از منتظر بودن بیزارم ... و تحملم کوچک است! و آیا دعوت نامه میفرستی ارباب؟! معصوم زمانه ات را ... خوب پس این دل امانش را از که بگیرد! دیگر تحمل دلگیر شدن ندارد! دیگر خیلی چیزهاست که این روزها از صبر من یکی خارج شده! بعضی وقت ها آرزوی ندیدن میکنم، آرزوی کَر بودن گاهی و یا اینکه لااقل خرفت بودم و خیلی چیزها را نمی فهمیدم منتها همه این ها یکسری اِی کاش اند ، یکسری کفران نعمت شاید ولی اقا جان دلم خون شده! آخه ظرفیت هرکسی سقفی داره خُب! لااقل دعوتم کن نازم رو بکش بلکه هم این بی قراری های دلم با حضور در حریم حرمت آرام گرفت! 

پیاده حرم حضرت معصومه تا مسجد جمکران غروب جمعه ... بعدتر دم مسجد برای مان آرزو میکنم باهم بین الحرمین را پیاده برویم و همه با قطره های اشک شان آمین اجابت گویند! روزهایی بود که آن قدرها هم چیزی از این دوست داشتن هایت بویی نبرده بودم اما حالا دلمان گیر همان عکس بین الحرمین تان است ارباب آخر بصری که باشی دلتنگی هایت هم توفیر دارد با اشک است با دیده است و با همان ها آرام می شود!

 

 

 

و بودن زیر خیمه تو چه صفایی دارد همان ده شبی که گذر به گذر تعذیه توی رینگ محل میچرخید و دوباره میرسید گذر دم خونه!! زیر همان خیمه آقا یادت هست قولت دادم و بعد هم تو بودی ضامنم ، حائلم ، حائل میان من و گناهم که ترک شد! و امّا حالا دل شکسته قول پارسالم هنوز من بیشرف هنوز هم عهد معهودم را ... و فکر کنم باید دوباره تجدید کنم آن را ... آبرو داریت رو عشقه آقای ارباب ...! 

ترسم همه از این است که کربلا ندیده برم! یعنی شعار نیست حرف الکی نیست! ترسناکِ!

فرشته من تو رو دید و رفت با اینکه حجی نشده بود! غبطه میخورم بهش! و ازت میخوام واسطه بخششم پیشش بشی! گفته بودم نویسنده به قد انگشت های دستش هم به زور رفته قبرستان! ;(   رفتنش همانا نرفتن من همانا! و حتی ندانستن قطعه و ردیفش ...

و چه قدر امسال فرق ها دارد این محرم! از شب قدر منتظرآمدنش بودم! انگار روز شمار قلبم آرام گرفتِ! روضه های شب قدر برایم بدجور وصل اند به این ایّام !!

محرم ها آرزوی پسر بودن بهم دست میداد، دوست داشتم زنجیر زدن و سینه زدن و بودن توی صف پسر کوچولوهایی که اون قده قشنگ بودن توی اون لباس مشکی ها!از همه بیشتر حسرت اینکه تو نمیتونی تعذیه خون باشی و خوش به حالی داشت برای اون کوچولوهایی شون که میخوندن! ته تقاری هم دوسالیه نذر میکنه و میره میخونه! با اینکه دست و پا شکسته ولی خُب همونم خوشبحالی داره!

هرکه دارد هوس کرب بلا بسم الله ...

قرار هر روز یک زیارت عاشورا 

 

برای شفای تمام بیماران نیز دعا بفرمایید![قرائت حمد شفا!]

+

+

ب

ص

ر

ی

 

و الی الله ترجع الامور ...

 

 

لطفا هدف پست های چراغ فراموش نشود! برای گذاشتن نظرات دقت کنید! نظرات بی ربط در این قسمت به هیچ عنوان نگذارید!

شما بگو  (۶۸)

در همه چیز از همه کس جلوتر بود؛ حسیــــن(ع).

وقت ِ اطاعت از امام ، از همه گوش به فرمان‌تر بود ، برای برادرش حسن(ع).

وقت سکوت از همه ساکت‌تر ، چنان‌که سکوتش وحشت‌آور بود.

وقت قیام و خروج هم از همه مصمم‌تر.



حسین(ع) همیشه پیش روی ِ بقیه بود نه پشت سرشان،

همیشه پناه‌گاه دیگران بود نه در پناه‌شان؛

همان‌طور که شایسته یک امام است.



در ماجرای کربلا هر کدام از یارانش که می‌افتادند و هنوز صدای‌شان درمی‌آمد،

حسین(ع) را صدا می‌زدند و دوست داشتند سرشان را بگذارند روی پای کسی که

همیشه در همه چیز ازشان جلو بوده.



خودش اما چه کسی را باید صدا می‌زد وقتی روی زمین افتاده‌ بود:

خدایا راضی‌ام به رضایت و تسلیمم به قضایت ، معبودی جز تو نیست....


فصل عاشقی . نوشته ی مهدی قزلی
پاسخ:
خدای من ...
شرحه شرحه میشود دل ذهنم ...
خیلی عالی بود 
+


خدا حافظ ای همنشین همیشه
خدا حافظ ای داغ بر دل نشسته
:`(


وقتی زیارت نامه ی پیامبران و امامان را می خوانیم،

سلام می کنیم به خودش ، با اسـمش صدا می زنیم و صفاتش.



پسر کوچک فاطمه (س) اما ، زیارتش فرق می کند.

سلام به خودش ،

سلام به سر بریده اش ،

سلام به سینه شکسته اش ،

سلام به محاسن خونینش ،

سلام به بدن برهنه اش ،

سلام به سری که رفت روی نیزه رفت و...



شاید زیارت نامه امام حسیـــــن(ع) این طور وارد شده تا همه بفهمند

حسیــــــن (ع) چه قدر عاشق بود....




فصل عاشقی.مهدی قزلی.
پاسخ:
...

اجرکم عندالله
زیبا بود
۰۷ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۵۶ عباس الاسوند
سلام علیکم
در حدی نیستم که بنویسم...
همین...



التماس دعا
پاسخ:
سلام علیکم

بنویسید ...


محتاج هستیم!
دعاگوی همه
"سلام علیکم، ایام سوگواری بر شما تسلیت"
شما دعوتید...

از این به بعد، پایان نامه ها، پروژه ها و تحقیقات مان را با قالب های مذهبی ارائه دهیم.

دانلود رایگان قالب های زیبای مذهبی برای نرم افزار پاورپوینت:
موضوع موردنیاز خود را مطرح کنید تا در صورت امکان قالبی متناسب با موضوع شما طراحی کنیم.

ضمنا با کمال افتخار منتظر انتقاد، پیشنهاد و دیدگاه های شما هستیم. یا علی
پاسخ:
سلام علیکم

خدمت میرسیم ان شاءالله
سپاس بابت دعوت
یاعلی
۰۷ دی ۹۲ ، ۱۶:۱۰ خادم شهدا
با سلام
+بک مطلب در مورد نه دی
+یک عکس در مورد نه دی
**مشتاق نظرات شما**
پاسخ:
سلام علیکم

سرفرصت سرمیزنم حتما
تشکر از دعوت تون
۰۵ دی ۹۲ ، ۲۳:۴۹ باز باران
باسلام وتشکر به خاطر سرزدن به ما.تسلیت والتماس دعا.درضمن طلبه امروزی فیلتر شده بود از کجا باز پیداشون شد؟التماس دعای فرج
پاسخ:
سلام علیکم

نمیدونم بنده
خواهش میکنم
۰۲ دی ۹۲ ، ۱۳:۳۵ طلبه امروزی

سلام

با مطلب «زن را بزن!» بروز هستم . در این مطلب تفسیری نوین و معقول از مسئله «زدن زنان» (نساء34) سخن گفته ایم .

+ رو نمایی از دو کتاب نوشته طلبه امروزی : 1. اخبار کافی(جلد اوّل) 2. سیر اندیشه(جلد دوازدهم)

در کتاب «سیر اندیشه» درباره مسائلی چون : حجاب،روابط اجتماعی طلبه ها،نشوز،حقوق زنان،وفات یا شهادت فاطمه زهرا(س) سخن گفتیم ... خواندن این کتاب را توصیه می کنیم .

پاسخ:
سلام همون نظر اول تون هم رسید!
منتهی 
چی بگم خیلی خوش ندارم از اینجا تبلیغ وبتون رو بکنید جسارتا!
چون اطمینانی به صحبت هاتون نیست!
لطف کنید توی این پست نظر دعوت به مطلب نگذارید
این پست مخصوصه
۰۱ دی ۹۲ ، ۱۷:۵۴ خارج ازچارچوب
خداوند متعال در قرآن دنیای ما را به دریایی تاریک،مواج و طوفانی تشبیه کرده است.کسی که در چنین دریایی گرفتار می‌شود برای نجات به چراغ و کشتی نیاز دارد.پیامبر خدا این هدیه را به مردم داد و فرمود:"همانا حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است."
پاسخ:
سفینة النجاة ...
خیلی حرفِ


اجرکم عندالله
یاعلی مدد
۰۱ دی ۹۲ ، ۱۴:۵۴ دلتنگی ابرها ...
سلام
نظر شما؟
آیا لا اکرا فی الدین یعنی مجوزی برای سرپیچی از دستور خداوند؟
منتظرتان هستم
پاسخ:
سلام 

قبل ظهر خوندمش
میام الان
۳۰ آذر ۹۲ ، ۱۰:۲۱ بنده خدا..
سلام و سپاس..
با کلّیت صحبتای خواهرانه برای برادرانتون موافقم.. چند وقتیه میخواستم در رابطه با این فضایی که به وجود اومده مطلبی بنویسم که توفیق نشد و این دغدغه رو که تو متنتون دیدم خوشحال شدم.. متاسفانه بچه مذهبی ها هم تو فضای محرم و نامحرم رعایت نمیکنن و شاید نمیکنیم.. البته شاید نیّت بدی هم نباشه.. مسئله همون عادی شدن اینطور نوشتن هاست.. مثل نگاه کردن به نامحرمه که اینقدر تلویزیون سر و کله درب و داغون به ماها نشون داده که برا خیلی ها نگاه به نامحرم عادی شده و تو فضای نت هم اینقدر از این نظرها دادن که.... و خیلی صحبت های دیگه.. البته دلیلش رو باید در خلوتها جست.. پناه بر خدا..
یازهرا

پاسخ:
سلام علیکم

همه این دغدغه رو داریم ولی گاهی یادمون میره! یا به قول شما این قدر عادی میشه که به چشم نمیاد! شاید ه این خاطره که هنوز به این ایمان نرسیدیم که گناه مجازی هم مثل حقیقی چه اثرات و عقوبت هایی داره! موافقم ... موارد مختلفی هستند که سبب شدند!
خلوت ها ... یاالله ...

یه فرد بزرگواری بودن که میفرمودن هرموقع دیدید که در دنیای مجازی حریم ها براتون کم رنگ شده متوجه باشیدکه حضورتون دیگه سبز نخواهد بود ... این یه زنگ هشداره! بعضی وقت ها تصور میکنم دارم دقیقا در لحظه ای که جواب کامنت میدم بایک فرد روبه روم حرف میزنم! بعدا که بهش فکر میکنم شرمنده میشم! میگم آیا اگر من چنین فردی رو در دنیای حقیقی میدیدم باز هم همین طور باهاش صحبت میکردم! خدا عاقبت مون رو به خیر کنه ...

سپاس از حضورتون

۲۹ آذر ۹۲ ، ۱۶:۴۶ دلتنگی ابرها ...
سلام علیکم
"ترس از آبرو در پایان بردن روابط اشتباه" نظر شما؟
پاسخ:
سلام 

چشم ان شاءالله سرفرصت میام!
ممنونم از دعوتت خواهر خوبم

با سلام

وقتیکه روح از کلبد جدا شد , دیگر مقید و محدود به مکان نیست.

هرجا و هر وقت صدایش کنید , در نزد شما حاضر است

۲۷ آذر ۹۲ ، ۱۵:۵۵ محدثه انصاری

میخواهم بنویسم از سومین چراغ

.....

.....

.....

زیاد است قادر به توصیف نیستم میترسم حق قلم را ادا نکنم....

پاسخ:
سومین چراغ

ترس هم چیز خوبی است امّا بعضی جاها جای ترس نیست
حقّ مطلب هیچ ادا نخواهد شد چون در این باب ها نمی گنجد
ولی ...
۲۲ آذر ۹۲ ، ۱۹:۳۹ خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

آبجی ممنون از توضیحاتت

پاسخ:
سلام آبجی

خواهش ...
:)

۲۲ آذر ۹۲ ، ۱۱:۱۲ قلمداد ظهور
اکو را زیاد کن...! مداح،  ثنایی ازخون عزیز زهرا(س) میخواهد بسراید. این جمع واسطه گری ناله ی حسین(ع) را خواهند، اشک به روضه ی آبــــــــــ نریزند.
پاسخ:
دلمان خودش امروز هوایی بود
هوایی ترش کردید
آمدم خواندم 
دلم از دست برفت 
۲۰ آذر ۹۲ ، ۱۳:۲۴ آزاده سربدار
سلام تشکر ازحضورتون یاعلی
پاسخ:
سلام

دقّت کردی بعد اندی به من رسیدی اون وقت این همه خشک آبجی
آبجی دل مارو بردی بعد گذاشتی رفتی
کلاس ما هم که ظاهرا به شوما نمیخورد!!!!
پیامک مارو هم که تحویل نمیگرفتی!!
به هرجهت ما تنها آرزومون موفقیت و خوشبختیته
همه بروبچ همشهریم بهت سلام میرسونن

خواهش میکنم 

یاعلی
۱۵ آذر ۹۲ ، ۰۹:۰۶ طلبـــــه جوانـــــــــــ

سلام دوست عزیز

طلبه جوانــــ هستم از مشهد

اگر امکان داره پایگاه حقیر را لینک کنید

www.modafein.ir

منتظر پاسخ شما هستم

* اگر دوست داشتین یک طرحی داریم با عنوان جمعه های عصر انتظار ، به صورت صوتی از اینترنت ، در صورت تمایل با هم صحبت کنیم *

پاسخ:
سلام علیکم

لینک خواهید شد!
۱۱ آذر ۹۲ ، ۱۲:۰۶ پلڪــــ شیشـہ اے

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم:

به راستی برای شهادت حسین حرارتی در دل های مومنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود.

مستدرک الوسائل 10 - 318 

پاسخ:
;|
۱۰ آذر ۹۲ ، ۱۹:۵۹ محمد باقر کمالی
سلامون علیک
خسته نباشید
بروزیم 
خوشحال میشویم پا روی تخم چشممون بگذارید
یاعلی
پاسخ:
سلام علیکم

خداقوت شما نیز
کوتاهی بنده رو ببخشید
به علت فرصت محدودم به وب های بسیاری فرصت نشد سربزنم!

علی مدد
آمدیم 
مثل همیشه زیبا بود!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام

اومدیم که بهره ای ببریم ولی نور چراغ اول رو نداشت...

نمیدونم مقام حسین مقام حیرت است که سخن چندانی نیست یا بحث دیگری هست!...

بهر حال به قدر وسعمان( من فقط شنیده هامو تکرار میکنم، ****** **** *******).

خدا خیر بده به استاد بزرگوارمون، نقل قول از استاد:

به این فکر کنیم که عاشورا به چه دلیل اتفاق افتاد؟ آیا هدف امام حسین فقط رسوا کردن یزید بود؟ آیا بالاترین هدف امام این بود؟ من فکر میکنم یزید رسواتر از آن بود که برای رسوا کردنش بلای عظیم و ذبح عظیم لازم باشه...(نقل به مضمون)

من فکر میکنم کربلا بازی خدا با امام حسین است. اوج بازی هم لحظات آخر است که حسین در قتلگاه در حال سجده، مناجاتش با خدا، رضا برضائک است... اون لحظه خدا همه ملائکه، بلکه همه خلق رو جمع کرده و به خلق ویزه خودش فخر و مباهات میکنه...

یکی از عجائب کربلا اینه که حسین و حسینیان لب به ناسزا و بی ادبی باز نکردند. نفرین کردند لعنت کردند ولی بی ادبی نکردند... جای فکر داره.

 

به شرط توفیق هربار سربزنم یه کمیشو مینویسم. ** **** **** ******* *** ****** ** *** ******

"یاحسین"

پاسخ:
سلام 

نور به دید من و شما نیست 
اصلا جنس کاری که برای ارباب میشه فرق داره ...
حیرت 
اجرکم عندالله 


یاحسین علیه السلام

جان خود در ره اولاد علی می بازیم

همچو مالک به عدوّانِ علی می تازیم

ای که گویی که خلایق زِ ولی خسته شدند

کوری چشم تو  بر سیّدعلی می نازیم


میهمانید ....
پاسخ:
سلام علیکم

سپاس بابت دعوت تان 
ان شاءالله سرفرصت سرمیزنم!


بسی التماس دعا....
پاسخ:
سلام علیکم

محتاج هستیم بسی 
چشم دعاگو خواهیم بود 

۰۷ آذر ۹۲ ، ۲۲:۲۱ خانم معلم
سلام ...

نرسیدم متن رو کامل بخونم فقط آرزو میکنم این انتظار از رمضان تا محرم ، دلتان را حسابی اماده زیارت کرده باشه و پاداش چنین انتظاری توفیق دیدن کوی دوست باشد ... انشا الله 
پاسخ:

سلام خانم معلّم

;| 

دعابفرمایید ...

ان شاءالله

۰۷ آذر ۹۲ ، ۱۳:۳۷ سید مجید باقریس
سلام.مسطار به روز است دست افشان.
پاسخ:
سلام علیکم

خوش آمدید
چشم سرمیزنم سرفرصت
۰۳ آذر ۹۲ ، ۲۱:۲۶ غریبه غریب
سلام بروزم بفرما
پاسخ:
سلام میام خواهر
۰۳ آذر ۹۲ ، ۰۹:۳۷ بهروز دلاور
با سلام
به کلبه ما هم سری بزنید
منتظر حضور گرمتان هستیم
پاسخ:
سلام علیکم 

موفق و پیروز باشید 
آمدیم سر زدیم 
مرسی... :)
این خونه آرامش خاصی داره
پاسخ:
ممنون:)
آرامش مال خودتونه میاریدش اینجا
۲۸ آبان ۹۲ ، ۱۵:۳۰ قلمداد ظهور
   من اینبار می خواهم زودتر(روضــــــــــــــــــــه) را شروع کنم.
پاسخ:
روضه
خدمت میرسم ان شاءالله
۲۵ آبان ۹۲ ، ۲۱:۰۷ و خدایی که در این نزدیکیست

 

شیطان
اندازه یک حبّه قند است
گاهی می افتد توی فنجانِ دلِ ما 
حل می شود آرام آرام
بی آنکه اصلا ً ما بفهمیم
و روحمان سر می کشد آن را
آن چای شیرین را 
شیطان زهرآگین ِدیرین را
آن وقت او
خون می شود در خانه تن
می چرخد و می گردد و می ماند آنجا
او می شود من...

"عرفان نظر آهاری"

 

پاسخ:
کمی بوی حلول شیطان میداد ولی ...
حقیقتا بدترین دشمن نفس انسان است 
مَن مَن کردن ها ...

سلام....من هم این ایام را به تمام مسلمانان تسلیت عرض میکنم
پاسخ:
تسلیت برای شما هم
۲۴ آبان ۹۲ ، ۱۲:۴۴ ایمان میرزایی
سلام و عرض تسیت ایام
زنده باشید ممنون از اظهار نظرتون ، لطف دارین
التماس دعا
پاسخ:
سلام علیکم

عرض تسلیت برای شما نیز ...
خواهش ...
اجرتون با خدا
وب معنوی دارید ... حس بسیار خوبی داشتند مطالب
محتاجیم
به یادتون خواهیم بود ان شاءالله
سلام
تسلیت و تعزیت باد این ایام!

هنوز شوق تو بارانی از غزل دارد
نسیم، یک سبد آیینه در بغل دارد

خوشا به حال خیالی که در حرم ماندست
و هرچه خاطره دارد از آن محل دارد

به یاد چایی شیرین کربلائی ها
لبم حلاوت احلی من العسل دارد

چه ساختار قشنگی شکسته است خدا
درون قالب شش گوشه یک غزل دارد

بگو چه شد که من اینقدر دوستت دارم
بگو محبت ما ریشه در ازل دارد

غلامتان به من آموخت در میانه ی خون
که روسیاهی ما نیز راه حل دارد


شعر از برقعی
پاسخ:
علیکم سلام

سپاس 
و نیز برشما تسلیت و تعزیت باد!
شعر های آسید برایم بویی دیگر دارد 
یادم هست شب های قدر کلی باهاشون باریدم ...
خداوند حفظ کنه طبع شون رو 

اجرکم عندالله از حسن انتخاب/البت تمامی شعر های مدح ارباب بوی شان فرق دارد
۲۰ آبان ۹۲ ، ۲۳:۴۴ علیــــ ـرضا
سلام
ممنون از وبتون
قشنگ بود
به روزم با پادکست افکت و صداهای زیبا
تبادل لینک ؟
پاسخ:
سلام علیکم

متشکرم از لطف جنابتان
سپاس
اتفاقا چند لحظه پیش وبتون بودم 
لینک می شوید ان شاءالله 
و سر خواهم زد


۲۰ آبان ۹۲ ، ۱۸:۴۶ محمدصادق برجیان
روی دستش، پسرش رفت، ولی قولش نه/
نیزه ها تا جگرش رفت، ولی قولش نه

این چه خورشیدِ غریبی ست که با حالِ نزار،
پای نعشِ قمرش رفت، ولی قولش نه

باغبانی ست عجب! آن که در آن دشتِ بلا/
به خزانی ثمرش رفت، ولی قولش نه

شیر مردی که در آن واقعه هفتاد و دو بار/
دستِ غم بر کمرش رفت، ولی قولش نه

جان من برخیِ " آن مرد " که در شط فرات/
تیر در چشمِ ترش رفت، ولی قولش نه

هر طرف می نگری نامِ «حسین» است و «حسین»/
ای دمش گرم،
سرش رفت، ولی قولش نه...
پاسخ:
سلام علیکم

بسیار زیبابود! حظّ بردم
به دل نشست
سپاس بابت حضور سبزتان


اجرکم عندالله
۲۰ آبان ۹۲ ، ۰۲:۳۳ پرستوی کانال کمیل
آرام که نمی شوی ای میوه ی دلم
خیمه به خیمه هرچه تو را می برم ، بخواب
نزدیک به سه روز و سه شب می شود علی
پلکم به هم نیامده مادر ، برم بخواب
پاسخ:
یا الله 
یا الله
د ل م 
ت ا ب
ر و ض ه 
ع ل ی
ا ص غ ر 
ن د ا رد
;(

عزاداران .کربلا نصیبتان.

پاسخ:
ان شاالله
ان شاءالله 
التماس دعا 
اینست امام شناسی... میگن یه عمروبن جناده که یازده سال داشته این رجز رو اول خونده..

أمیری حسین و نعم الأمیر
             سرور فؤاد، البشیر النذیر          
علی و فاطمة والداه
             فهل تعلمون له من نظیر؟!            
له طلعة مثل شمس الضحى            
               له غرة مثل بدر منیر         

(دلم نیومد بینظر برم)
پاسخ:
;(
یاالله

و سپاس از لطف تان!
یاعلی
اجرکم عندالله
۱۹ آبان ۹۲ ، ۱۱:۱۲ سوشیانت ...
سلام
کربلا انشاالله بزودی
التماس دعای فراوان
یا علی...
پاسخ:
سلام علیکم

ان شاءالله ... ان شاءالله ...
قسمت همه دلسوختگان ...
و محتاجیم بسیار
دعاگو خواهیم بود ان شاءالله

التماس دعا

علی مدد
سلام
چه شرطی گذاشتیــــــــــــــــــــــن!!!!!!!!!!!
ان شاء الله زیارت عاشورا می خوانیم و برمیگردیم...
ممنون از حضورتون.
پاسخ:
سپاس 
سلام
چه شرطی گذاشتیــــــــــــــــــــــن!!!!!!!!!!!
ان شاء الله زیارت عاشورا می خوانیم و برمیگردیم...
ممنون از حضورتون.
پاسخ:
سلام علیکم

خواستم همه کسانی که میخونن حس کنن واقعیه 
و اینکه همه مان فیض ببریم 
سپاس بابت توجه تان

خواهش ...
یاعلی
۱۸ آبان ۹۲ ، ۲۱:۲۳ *** رک و راست ***
من هم بد جوری می ترسم که:
این که کربلا ندیده، برم! 

یا زهرا
پاسخ:
واقعا هم ترسناکِ!
و ان شاءالله خودشان دعوتمان کنند!

یازهرا 
یا زینب
کربلا آنچنان خراب می کند که نتوان ساخت و آنچنان می سازد که نتوان خراب کرد !
سلام بزرگوار
ممنون از  حضور گرمتون . توی این شبها برای من گنهکار هم دعا کنید .
پاسخ:
++++++++++++
سلام علیکم
سپاس 

و همه مان گناه کاریم آنقدری است خدا آبرودار است!
و دعاگوی همه خواهم بود!
التماس دعای شدید
۱۷ آبان ۹۲ ، ۲۱:۳۷ خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

چفیه پذیرای محبان چهارده معصوم (ع) است با مطلبی تحت عنوان غوغا

حضور عزاداران حسینی باعث افتخار است...

التماس دعا...

پاسخ:
سلام علیکم 

آمدم 

محتاج دعام
دعاگوهستم!
۱۷ آبان ۹۲ ، ۱۸:۴۳ بے بازگشتــــ ...
کاش کسی هم از دل زینب مینوشت ...
پاسخ:
موافقم به شدت 
ولی دِل زینب با حسین بود ...
حسین و زینب یکی بودند ... از حسین که بگویی انگار از زینب گفته ای 
و اتفاقات تازه دلم را به دِلش نزدیک کرده است ...سخت ... 


و اما 
امان از دِل زینب ... برادر ... ;(
خیلی خیلی محتاج دعام خواهر...
شما که پلکت شیشه ایه یادت نره ناتوان ترین آدم کسیه که از دعا کردن محروم باشه ها!
پاسخ:
و من هم
;(  اِی کاش بود واقعا!!!
دعاگوهستم!!
شمام برای ما بدعا
۱۷ آبان ۹۲ ، ۱۲:۲۳ محمدصادق برجیان
چراغ سوخت :))
پاسخ:
پُر نور شد!!
تشکر
۱۷ آبان ۹۲ ، ۱۱:۳۸ محمدصادق برجیان

پــهـن شــد سـفـره ی دل، بــوی خــدا آمــده اسـت

بـــه تـــن شــــاه و گـــدا رخــت عـــزا آمـــده اسـت

 

در و دیــــــوار حـــســیــنــیــه چــرا گــریـــان اسـت؟

نــکــنــد فــاطـمـه(س) در روضــه ی ما آمده اسـت؟

 

ده شــب و روز هـــمـــه ســیــنــه زنـان سـیـرابــنـد

فـــــصـــل آب آوری شـــــاهِ وفـــــــا آمـــــده اسـت

 

مـــــژده ای مــی رســـد از پــنــجــره فـــولـادِ رضــا

ســــوی مـــا تــــذکــره ی کـربـُــبــلـا آمـــده اسـت

 

کـوچه ی ســیـنـه زنـی، ارث شـهـیـدان بر ما ست

روزیِ مــــــا ز عـــطـــای شـــهـــدا آمـــــده اسـت

 

دم "ای اهــــــل حـــــرم" بــاز بـــگـــیــرد نــــاظـــم

حــضـــرت ام الــبــنـیـن بــا قـــد تـــا آمـــده اسـت

 

ذهـــن درگــیــر ســوالی اســت دوبـــاره امـسـال

ارمـــنـــی در وســـط روضــه چـــرا آمـــده اسـت؟

 

بــیــســت روز اســت ز دروازه ی شــهــر نـیـرنـگ

نــالــه ی کــوفــه مـیـا، کـــوفـــه مـیـا آمده است

پاسخ:
بیست روز است ز دروازه ی شهر نیرنگ
ناله ی کوفه میا،کوفه میا آمده است

کوفه میا حسین جان   ب ص ر ی(کلیک)

و بسی زیبا بود
اجرکم عندالله
و نفس شاعرش الهی که از جای گرم بلند شود همیشه
۱۷ آبان ۹۲ ، ۱۱:۳۸ محمدصادق برجیان

شیعیان دیگر هوای کربلا دارد حسین

                      روی دل با کاروان کربلا دارد حسین

از حریم کعبه ی جدّش به اشکی شست دست

                     مروه پشت سر نهاد اما صفا دارد حسین

می برد در کربلا هفتاد و دو ذبح عظیم

                     بیش از این ها حرمت کوی منا دارد حسین

بس که محمل ها رود منزل به منزل با شتاب

                    کس نمیداند عروسی یا عزا دارد حسین

آب خود با دشمنان تشنه قسمت می کند

                    عزت و آزادگی بین تا کجا دارد حسین

دشمنش هم آب می بندد به روی اهل بیت

                   داوری بین با چه قوم بی حیا دارد حسین

دشمنانش بی امان و دوستانش بی وفا

                 با کدامین سر کند، مشکل دو تا دارد حسین

شمر گوید گوش کردم تا چه خواهد از خدای

                جای نفرین هم به لب دیدم دعا دارد حسین

اشک خونین گو بیا بنشین به چشم شهریار

                کاندرین گوشه عزایی بی ریا دارد حسین

پاسخ:
اجرکم عندالله 
۱۷ آبان ۹۲ ، ۱۱:۳۷ محمدصادق برجیان

عذار نیلی و قدّ خم و چشم تر آوردم
گلاب اشک بهر لاله های پرپر آوردم

زجا برخیز ای صد پاره تر از گل! تماشا کن
که از جسم شهیدانت، دلی زخمی تر آوردم 

تمام یاس هایت را به شام از کربلا بردم 
چو برگشتم برایت یک چمن نیلوفر آوردم 

مسافر از برای یار سوغات آورد اما 
من از شام بلا داغ سه ساله دختر آوردم

اگر چه سر نداری یک نگه بر سیل اشکم کن 
که با چشمان خود آب از برای اصغر آوردم

تو بر من از تن بی سر خبر ده ای عزیز دل!
که من برتو خبرهای فراوان از سر آوردم 

چهل منزل سفر کردم به شهر شام و برگشتم
خبر ازچوب و از لعل لب و طشت زر آوردم

زاشک چشم و سوز سینه ی مجروح وخون دل
همانا مرهمت بر زخم های پیکر آوردم

قد خم، موی آشفته، تن خسته، رخ نیلی
به رسم هدیه میراثی بود کز مادر آوردم

زسیل اشک دریا کرده ام چشم محبان را 
به آهم شعله ها از سینه ی میثم برآوردم

پاسخ:
سلام علیکم

نیلی
لاله ... خال سیاه 
یاس کبود ... ناله ... آه 
زخم ... مرهم ... تکیه گاه ... برادر ... 
عمه ... زینب ... رقیه ... آه
چشم ... گریه ... زجه ... شیون ... صبر ... آه 
قتلگاه ... خون ... رنگین ... یتیمی ... سر بی تن ... آه 
زخم ... گوشواره ... خیمه ... دختران ... آه
بیابان ... خارمغیلان ... پای برهنه ... آه 


اجرکم عندالله
سلام

«اردوی جنوب : برای پک فرهنگی یکسری کارای قشنگی انجام شده بود از جمله ... دادن یه A5 محتوی مختصری در مورد یکی از شهدای دانشگاه+ عکسش!

گفته بودن هرجا رفتید توی منطقه برای شهیدتون دعا کنید و سعی کنید تا پایان اردو باهاش رِفیق بشید!»

بخشی از پست شماست:«وقتی شهید دعوت مان می کند»
 
بیست و چند سال پیش «حماسه هویزه» را خواندم و چند هفته  پیش مطلب شما را و چند روز پیش این دو به هم پیوند خورد، پیدا کردن شهیدی که رفاقتش با من بیش از سن شماست، اتفاقی نبود. شاید اگر مطلب شما را نخوانده بودم اصلا به فکرش هم نبودم که به دنبال شهیدی بگردم.

یا حسین


پاسخ:
سلام علیکم

بعد از اینکه گفتید رفتم دوباره پست رو خوندم ، دوزاریم افتاد!
ان شاءالله دوستی هاتون پایدار باشه ، اونم از این نوع خوبش!
و شهدا رفیق شفیق اند حقیقتا ... حتی وقتی آدم حواسش نیست مددشون حس میشه!

و مبارک تجدید دوستی تون!

یاالله 
۱۶ آبان ۹۲ ، ۱۸:۰۴ ₪نگـارنـده ₪
فـــــرا رسیــــــدن روزهـــــــــای عطـــــــــــش،
روزهـــــــــای طفــــــل شیـــــــــرخــــــــواره،
روزهـــــــــای پســـــــــران ام البنیــــــن،
روزهــــــــــای بنــــــــــــدگی حُــــــــــر،
روزهـــــــــــــای جـــــــــــوانـــی علــــــــــی اکبــــــــــر،
روزهـــــــــــــای وفـــــــــــاداری عبــــــــاس،
روزهـــــــــــــــــــای صبــــــــــــر زینب،
روزهــــــــــــای بیتـــــــــــــــابی رقیه،
روزهــــــــای تنهـــــــــــایی حســــــــــــــــــــــــــــــین(ع) برشما تسلیت باد....
و لعنــــــــت خـــــــــــدا بـــــــــــر یــــــــــزید و یـــــارانــــــش بــــــــــــــاد...
پاسخ:
سلام علیکم

برشمانیز تسلیت باد

و لعنت ... آمین ...

سلام
بخشی از جوابتان در این مطلب است
http://mohsenoon.blogfa.com/post/242/
و یکی از تقدیر های زندگی من هم خواندن این مطلب شما بود:
http://firoozefam.blog.ir/1392/07/06/
یا حسین
پاسخ:
سلام علیکم 
پست زیباتون رو خوندم کمی قبل ولی هنوز فرصت نظر نشده!
و اما پست من ... چه جوری؟! چرا ؟! توضیح بیشتر! اگر هم نخواستید اصراری نیست!

یا حسین علیه السلام 
۱۶ آبان ۹۲ ، ۱۶:۲۱ دنبال کننده

پرسیدم :ازهلال ماه

چرا قامتت خم است؟آهی کشیدوگفت:که ماه محرم است

گفتم:که چیست محرم؟باناله گفت:ماه عزای اشرف اولادآدم است

ماه محرم برشما وعاشقان حسین(ع)تسلیت باد

{شمام املاتون ضعیفه!(غبطه نه قبطه)}

 

پاسخ:
یاالله 



سلام
جاتون خالی کربلای هویزه و شلمچه، واقعا اونجا می شود حس کرد که «کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا» یعنی چی
یک رفیق قدیمی را هم پیدا کردم، باعثش هم شما شدید
خدا خیرتان بدهد
یا حسین
پاسخ:
سلام علیکم

خوشا به سعادتتان!!
موافقم به شدت!! 
چه جوری ما باعثش شدیم؟! 
خیر هم برای خودتان نیز!
زیارت قبول 

السلام علیک یااباعبدالله الحسین علیه السلام 
۱۶ آبان ۹۲ ، ۰۹:۴۳ سید محمد میرلوحی
خسته میشد ،بلند میشه ، زخمای پارو میشمرد ،
یکی دوتا  و هفت تا زخم ، دستی رو پاهاش میکشید ،
زخمای پاش تموم میشد ،زخمای دستاشو میدید ..
پاسخ:
یا الله 
قلمم را یارای نوشتن نیست از حسین...
پاسخ:
یا الله 

واژه ها کم می آورند ...
یا حسین علیه السلام 
;(
۱۵ آبان ۹۲ ، ۱۹:۱۱ خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

یا امام حسین (ع)...

ان شاء الله زیارت با درک حرم آقا و شفاعتشان روزی همه مان شود 

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

پاسخ:
ان شاءالله ... آمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
۱۵ آبان ۹۲ ، ۱۶:۳۹ محمدصادق برجیان
نازم آن آموزگاری را که در یک نصفه روز/ دانش آموزان عالم را همه دانا کند
ابتدا قانون آزادی نویسد بر زمین/ بعد از آن با خون هفتاد و دو تن امضا کند
.
.
.
"یا حسین(ع)"
پاسخ:
سلام علیکم

اجرکم عندالله زیبا بود!


یاحسین علیه السلام
۱۵ آبان ۹۲ ، ۱۱:۴۸ پلڪــــ شیشـہ اے
باب الحسین علیه السلام باز شد ...
اگر از باب توبه راهت ندادند، از باب حسین علیه السلام وارد شو ...  
پاسخ:
کلیک روی PLUS بالا
دانه ای تشنه در این مزرعه بودیم همین

مانده در خانه ای از خاک در اعماق زمین

دانه ای بود که هر روز خدا نی می زد

داشت با باده خوران رابطه با صوت حزین

دانه بودیم ولی مست نوایش گشتیم

   تن و جان گوش شد از ناله ی این لحن غمین

از سحر تا به سحر ، هم دم این ناله شدیم

ناله ای نی زد و شد روضه ی این ناله چنین :

تیز می رفت و از تیر تقاضا می کرد

که تو این مشک رها کن و بر این چشم نشین

تیر راهی شد و شد غوطه ور این مشک در اشک

انتظارش به سر آمد و سرآمد به زمین

ناگهان گیج شد از مستی می باده پرست

باده می ریخت ز روی سر آن ماه جبین

آب شد ناله ی نی ، غصه شد و ماتم شد

نینوا معرکه شد ، معرکه ی دشمن دین

قلمم سوخت ، لبم سوخت از این باده ی خون

چه بگویم که فلک سوخت از این داغ مِهین

دانه بودیم که ما اهل شکایت بودیم     ساده بودیم که راوی حکایت بودیم

خوار بودیم که با خار برابر گشتیم       خام بودیم که با خاک برادر گشتیم

دانه بودیم که با اشک شما واله شدیم     همگی محو تماشای گل ژاله شدیم

دانه بودیم که یک آینه حساس شدیم      به گمانم همگی حضرت عباس شدیم


پاسخ:
سلام 

بسی زیبا بود حقیقتا!!
سپاس بابتش!

اجرکم عندالله

یاعلی
۱۴ آبان ۹۲ ، ۱۵:۳۹ رها پاک سرشت
سماوری که به بزم حسین می جوشد
بخار رحمت آن جُرم خلق می پوشد
حدیث باده و تسنیم و سلسبیل کم گوی
بگو حکایت مستی که چای می نوشد
پاسخ:
سلام 
سپاس از حضورت

بسی زیبا بود!
;(
۱۴ آبان ۹۲ ، ۱۵:۱۴ خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

ان شاء الله عزاداری ها مقبول درگاه خداوند ...

لطفا اگر در بستگان ، دوستان و آشنایان خود شهید بزرگواری رو می شناسید زندگی نامه ی مختصری از ایشون رو در بخش نظرات وبلاگ چفیه قرار بدید تا ان شاء الله با نام و آدرس وبلاگ شما در وبلاگ چفیه بخش "معرفی ستاره ها" ثبت شود.

ان شاء الله همه در معرفی شهدا در این ایام سوگواری سهیم باشیم

التماس دعا...

پاسخ:
سلام علیکم

ان شاءالله
چشم 
ان شاءالله سرمیزنم مینویسم! زندگی نامه برادر شهیدم را!

محتاج هستیم بسیار
به یاد همه خواهیم بود ان شاءالله
۱۴ آبان ۹۲ ، ۱۵:۰۸ طلبه امروزی

سلام

باز هم محرم آمد ... با مطلب "حسین بن علی" بروز هستم . این مقاله حاوی دیدگاهی اصیل و عقلی مطابق باشرع در مورد قیام امام حسین علیه السلام است . در این مقاله بیان شده است که : 1. امام از زمان و مکان شهادت خود آگاهی نداشت 2. امام برای امر به معروف و نهی از منکر که مصداقش تشکیل حکومت اسلامی بود به سوی کوفه روانه گشت . شما هم می توانید نظر خود را بیان کنید .

به اضافه : نظری نوین درباره حضرت رقیه علیها السلام
پاسخ:
سلام علیکم

ان شاءالله سرمیزنم ...

بااینکه قبول تون ندارم
۱۴ آبان ۹۲ ، ۱۰:۴۶ ✿محـرّم زآده!✿
سلام محرم......
پاسخ:
یاحسین (علیه السلام )
باز باران، با ترانه، میخورد بر بام خانه

یادم آرد کربُ بلا را

دشت پر شور و بلا را

باز باران، قطره قطره میچکد از چوب محمل،

آخ باران! کی بباری بر تن عطشان یاران؟

پاسخ:
;(
باز باران، با ترانه، میخورد بر بام خانه

یادم آرد کربُ بلا را

دشت پر شور و بلا را

باز باران، قطره قطره میچکد از چوب محمل،

آخ باران! کی بباری بر تن عطشان یاران؟

پاسخ:
یا الله 

اسلام علیک یااباعبدالله الحسین علیه السلام
لعنت الله علی قوم الظالمین 
حسن تمام واژه است...
پاسخ:
تمام ...یا حسین 

سلام
ما که خیلی دلمون گرفت از این درد و دل های آشنا..
ان شاءالله به حرمت آقا، خدا خودش لیاقت حسینی شدن و بعد کربلایی شدن رو به همه ما بده...

با زیارت عاشورا رو خیلی موافقم. خدا توفیق بده..

التماس دعا
پاسخ:
سلام علیکم

ان شاءالله!! ان شاءالله!

توفیق ... دقیقا ... ان شاءالله 


محتاجیم
به یاد همه هستیم ان شاءالله

شکرپاره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">