متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

رحلة العاشق الی المعشوق ...

پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر/ چون شیشه عطری که درش گم شده باشد...
-------------------------------------------------
سلام
حضورتون رو خوش آمد میگم
لطفا آقایون رعایت حدود رو هنگام کامنت گذاشتن داشته باشند! بهتر اینکه از افعال با صیغه جمع استفاده کنید!
برای توضیح بیشتربه لینک " خواهرانه برای برادران " مراجعه کنید!
-----------------------------------------------
نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!
--------------------------------------------------
هنگام نماز طواف کعبه هم تعطیل است!نبینم موقع نماز اینجا باشی! برو که خدا داره صدات میزنه!

پيام هاي کوتاه
بايگاني
آخرين نظرات

پسته و پراید خاکــــ برسری

پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۲:۳۲ ب.ظ

" بسم الله الرحمن الرحیم "


سلام 

همین قد که اوّل کار یادم رفت بسم الله بنویسم نشونه خوبی میتونه باشه برای اینکه اصلا حالم برای نوشتن خوب نیست! نمیدونم چه بلایی سرقوای جسمیم اومده! خُب بیخیال! یادتون هست نزدیک عید پارسال همه برای پسته به اندازه پراید سر و دست میشکستند! چه واژه ای پسته ...! یادتونِ چه قد خبرساز شد و چه قد فک کردن وای عید بدون پسته هم مگه میشه؟! الانِ برید توی گوگل سرچ بزنید " آفلاتوکسین " ببینید چه نتایجی براتون میاد!؟ بعد بیایید ببینم نظرتون چیه! 

یادتون باشه Aflatoxin البته اگه درست نوشته باشم! شرمنده بیش تر از این توانایی نوشتن نیست! 


:)

از اینکه نمیرسم به وب هاتون سربزنم عذرخواهی میکنم! اصلا نیستم توی صحنه! بعضی هاتونم میام میخونم ولی نظر نمیرسم بذارم! اوضاع قاراش(غاراش) میشه! دیروز رفتم دفتر استاد! پدربزرگیه برای خودش! هم سن آقاجون (پدربزرگ) من باید باشند! کلن هروقت ببینندمون نمیتونند یه تیکه نثارمون نکنند.

میگن باز اومدی چی کار! میگم : نمرم رو میخوام ببینم! میگن: فک کردید که چی من بیکارم شما هروقت خواستی بیای! میگم : نه من چنین فکری نکردم خودتون دیروز فرمودید 8 تا 9:30 بیا نمرت رو ببین! یه لبخند ژکوند به من و دوستم میزنند و میگن باشه برو الان میام! بعد کلی احوالُ و پُرس با یکی دیگر از اساتید گرامی استاد بالاخره اوشون و ول کردن تشریف شون رو آوردند! میگن : اومدی برگت رو ببینی؟! میگم بله! روبه دوستم که جهت دلداری باخودم برده بودمش میگن : اومدی دلداریش بدی شما. دوتایی تو خودمون میخندیم و میگیم بله! میگن : بهتره برگت رو نبینی پشیمون میشی، بعدا میان بازار شام میزکارشون زحمت میکشن برگه من و میارن بیرون! ... شدی! میگم : از چنده !!!!! میگن : از 20 دیگه ، شما قبلا از دانشجوهای خیلی خوب بودی چی شده این ترم نه کلاس میای اینم وضع نمرت! لبخند ژکوند میزنم میگم من که بهتون گفتم این ترم یه مشکلی برام پیش اومده! میخندن و میگن ان شاءالله قراره پایان ترم جبران کنی!  دوستم میگه : بله حتما همین طوره! 

سرزیرانداختیم خداحافظی کردیم و اومدیم بیرون وسط سالن پقی زدیم زیر خنده! خخخ! دیدی باز چه کرد! تاپائین پله ها حرفای استاد و نمره طلایی من و این که از ده چند میشم رو مرور میکردیم خوب نصف میشم!!! درس میشه پایان ترم باید یه نمره نصف ناقابل دیگه بیارم تا پاس شم! خیلی جالب شدم من! 

اینم عکس نی نی منِ
دلم میخواد لُپِش رو یه گاز بگیرم

خدای نی نی ها دوست دارم :*)


و الی الله ترجع الامور ...

شما بگو  (۱۱)

راستی نگران نمرات نباش. مهم پاس شدنه!!!(توصیه های درس خوندن ما که فایده نداشت بذار شاید یه فرجی شد)

دیگه اینکه حجی، مشکل این ترمت واقعیه یا خودت ازش غول ساختی؟؟

تا جاییکه من خبر دارم الحمدلله سالمی هم خودت هم خانوادت!

مشکل مالی و درگیری با صاحب خانه هم که ندارین!

مشکل کمبود محبت و بی مهری نامادری و ناپدری هم که نداری(خدا سایه پدر و مادر گلت رو روی سرت نگه داره)!

بنظرم باید ماجرای یه تعدادی از افراد فامیل دورمون رو برات بگم تا قدر زندگیت رو بدونی و ...

البته این احتمال هم هست که چیزی هست که من ازش بیخبر باشم که اون قضیه ش جداست و دعا میکنم که خدا گره از مشکلاتت باز کنه...

یاعلی

پاسخ:
تودیگه هیچی نگو جان من!!
آره مرض دارم غولش کردم 
عاقا من بیشعور باشه!!
فعلن حال بحث ندارم

تو که من و از نزدیک با نفس کشیدنم حتی میشناسی
پس دیگه تو این و نگو ...
بله بله ... همه سالمن شکر خدا ... بذار من شما رو ببینم توی دانش اون وقت بهت میگم 
نه الهی شکر همه چی اینجا گُلُ بُلبُلِ ... درسته حتی با نفس هام هم آشنایی داری ولی ...
فامیل دور و نزدیک تون رو نگو من اگه ماجرای خودم رو بگم از هزارتا روضه سوزناکتر خواهد بود ... 
بله شما دعاکن که حلال مشکلاتِ
بیخبری که زیاد هست *** عزیزم ...

یاعلی مدد

آقا من سرچ زدم ولی خیلی چیزی متوجه نشدم. وقت بیشتری هم ندارم

اگه چیزی هست که ضروریه خودت بگو.

ضمنا توصیه اطبای سنتی برای خون و خونسازی خوردن پسته است و در منزل ما تامین و مصرف پسته رویکرد دارویی داره!!!

حالا چه کنیم؟؟

پاسخ:
آفلاتوکسین 
توکسین یعنی سمّ
این ماده شیمیایی در نتیجه فعالیت یک نوع قارچ ایجاد میشود 
پسته های کشت شده در ایران به علّت اینکه به صورت غرقابی آبیاری میشنود و اسپور قارچ(وسیله تکثیرش) توی هوا وجود دارد زمانی که شاخه های درخت به سمت پائین متمایل میشوند تعدادی شون داخل این آب آبیاری میافتند و این قارچ به علّت رطوبتی که براثر روش آبیاری غلط پسته ایجاد میشود رشد میکند 
پسته های خندان این قارچ وارد میوه میشه و میمونه و برای تغییر فاز ماده شیمیایی به نام آفلاتوکسین از خودش ترشح میکنه ...
آفلاتوکسین ... بعد از برداشت پسته ها اون هایی که آلوده هستند و نیستند کنار هم انبار داری و به اقسی نقاط کشور توزیع میشوند فلذا پسته هایی که آلوده هم نباشند بعد از این فرایند آلوده میشوند 
اگر به مقدار زیاد این سم وارد بدن شود سبب سرطان کبد میشود و اثرات بسیار مخربی خواهد داشت ... پسته های ایران اغلب آلوده هستند به همین علت کشور های اروپایی از خریدنشان امتناع میکنند و کلن توی اروپا اون طوری که استاد میگفت خوردن پسته ممنوع شده و پسته هاشون رو صادر میکنند!!!
این سم در حبوباتی نظیر لوبیا نیز یافت میشود ... که براثر انبار داری نادرست وارد این حبوبات میشود ... پس از خریدن حبوبات فله ای یا از جایی که مطمئن نیستید خودداری کنید 

پسته هم خواستید بخورید فقط دربسته  ...
اتفاقا طبیعتا باید اینجوری باشه*.
پس بگو* چرا شورای بسیج دانشگاه جدیدا، عجیب شدن*.

*.
پاسخ:
وا مگه شما دانشگاه ما هستید!!
یا اونجایی که شما هستید هم همین طوره؟!
:|

بالاخره زحمتات توی این وبلاگ به ثمر رسید! (توی بسیج دانشگاه ما هرکس میخواست مسئول بشه، یک دو درس رو باید می افتاد، یعنی هر عضو شورا که چیزی رو می افتاد، معلوم بود بسیجیتش ثمره داده و احتمالا قراره فرمانده بشه!!)        :)
پاسخ:
اِی وای ... من شرمنده اهل عالم هستم!!! خدا درستم کنه! این بابت مشکلاتی هست که بنده دارم والا طبیعتا نباید اینجور میشد!
ولی خوب توی بسیج ما برادران نسل های جدید همه شاگرد اول هستند!! و خواهران هم که ان شاءالله خودشون جوابگو باشن ... نمونه اند ماشاءالله 
:*)
۱۵ آذر ۹۲ ، ۱۶:۰۸ وخدایی که دراین نزدیکیست
سرچکردم دختر...

خوبه آدم ی دوست عین تو داشته باشه ازلاعات مفید میده

 ولی پسته....

:(
پاسخ:
خوب کاری کردی سرچ کردی! :)
خواهش میشود
خوبِ آدم رشتش کشاورزی باشه تا چنین اطلاعات خوبی بهش بدن که بعدشم دق کنه ...

پسته ... ترسناکِ

;(
تازه از این خندم میگیره چه قدر مردم سر همین زهرماری نزدیک عید توی سروکلّه خودشون زدن 
هر چی ما می خوریم یه قدم به مرگ نزدیکمون می خوره
پسته هم یکی از این ها
من آجیل رو دوست دارم مخصوصن شب عید البته نه به هر قیمتی !
پاسخ:
دقیقا ... هرچی از معده بیشتر کار کشیده شود عمر انسان کوتاه تر میگردد!!
موافقم منم!!
امّا دیگه پسته خور نیستیم!!از وقتی استاد گرامی توی درس بیماری های گیاهی این قضیه رو فرمودن!!! چنین انسان جون دوستی هستیم!!

۱۴ آذر ۹۲ ، ۲۳:۳۲ وخدایی که دراین نزدیکیست
خب سرچ میکنم بعدا...

نمره رو ول کن زیاد ب فکر درس نباش...(آثار نصیحتی ههههههه)
پاسخ:
بله بله .... یک کلام هم از مادر عروس ...
چشم!!!

سلام...

نمک سفره....   http://zareh.blog.ir/post/246

منظر نقدتان هستیم...

پاسخ:
سلام علیکم

سپاس از دعوت تان
چشم 
حتما سرمیزنم
۱۴ آذر ۹۲ ، ۱۵:۲۶ خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها

به نام خدا

سلام علیکم

هدیه ای بسیار ارزشمند ...برای تمام عاشقان امام زین العابدین (ع)

http://www.erfan.ir/farsi/sahife/nsm_proj/main.php

التماس دعا

پاسخ:
سلام

عالی بود
ممنونم آبجی
دوستان حتما سربزنید لینک دوست داشتنیه
۱۴ آذر ۹۲ ، ۱۵:۲۶ خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها

به نام خدا

سلام

بله سرچ کردم ...از اینکه مریضی از چه راهایی منتقل می شه!

پاسخ:
سلام 


۱۴ آذر ۹۲ ، ۱۴:۵۳ خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها

به نام خدا

سلام علیکم

عجب!! خدا همه رو از تمام بیماری ها حفظ کنه و همه مریضها رو شفا بده

الهی آمین ...

پاسخ:
سلام 

عجب برای کدوم قسمتش بود! سرچ کردی؟!
آمین

شکرپاره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">