متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

رحلة العاشق الی المعشوق ...

پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر/ چون شیشه عطری که درش گم شده باشد...
-------------------------------------------------
سلام
حضورتون رو خوش آمد میگم
لطفا آقایون رعایت حدود رو هنگام کامنت گذاشتن داشته باشند! بهتر اینکه از افعال با صیغه جمع استفاده کنید!
برای توضیح بیشتربه لینک " خواهرانه برای برادران " مراجعه کنید!
-----------------------------------------------
نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!
--------------------------------------------------
هنگام نماز طواف کعبه هم تعطیل است!نبینم موقع نماز اینجا باشی! برو که خدا داره صدات میزنه!

پيام هاي کوتاه
بايگاني
آخرين نظرات

وقت صرف فعل رفت ما هم می رسد ...

دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۳۲ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

گاهی وقت ها به این فکر میکنم که من یک تکه احساس بودم بعد دست و پا در اوردم. اینکه این همه ادم احساساتش رقیق باشد به نظر غیر کارشناسانه من -بالاخره مدرک برای ادم سواد هم می اورد، نمی اورد؟!- از عدم تعادلش ناشی می شود.

عموی بابا، دایی مادر بزرگ، پسر عموی ان یکی پدر بزرگ ، پدر شوهر عمه که از بزرگان فامیل و طایفه مان بودند دیشب به  سوی پروردگارشان بازگشتند.از پارسال بعد از ان سکته مغزی من نه برای عیادت خانه شان رفته بودم نه حتی توی مهمانی های فامیلی دیده بودم شان.

داشتم ان بالا می گفتم که خوب نیست ادم انقدر دل نازک باشد که در طول مدت این یکسال نتواند با خودش کنار بیاید و به ملاقات ان عزیز برود. این ماجرا همیشه برای من تکرار شده و  خدا می داند که چه موقع قرار است من این مزخرفات را کنار بگذارم و برای دیدن بزرگترهایم جان بدهم.

پ.ن : جا دارد اینجا به این مسئله اشاره کنم که همه ان روابط و نسبت های فامیلی که در پاراگراف دوم ذکر شد برای یک نفر هستند.

پ.ن : حاجی بابای معنوی میگفتند که اگر یاد مرگ کردی و ان را برای خودت دور ندیدی، سپس به اعمال، رفتار و برنامه زندگی ات نگاهی انداختی و گفتی ای کاش فلان جا فلان میکردم باید فلان موقع فلان کار را بکنم بدان خسران کردی.

مرگ را نزدیک ببینید تا بدانید بهترین کار برای هر زمان چیست؟!

پ.ن : دلم برای گذشته ها تنگ شده.البته فقط بخشی از همین خوشمزه هایش منظورم بود. ****

و الی الله ترجع الامور ...

۹۳/۰۸/۱۹

شما بگو  (۱۶)

۲۱ آبان ۹۳ ، ۱۰:۴۶ منورالفکر
رنج یک انسان
چه بیماری باشه
چه فقر
چه غمباد
چه تنهایی
چه هرچه که فکرش رو بکنید
تاثر برانگیزه
و
این در هرسطحی که واکنش ایجاد کنه
ابدا نازک نارنجی بودن و دل نازکی به معنای منفی اش ونقطه ضعف نیست
حرف از یک انسان است
خلیفه تنهای خدا
کم عظمت ندارد
پاسخ:
حق ...
صحبت تان موجب ارامش شد. تشکر
۲۱ آبان ۹۳ ، ۱۰:۴۲ منورالفکر
دیروز نشد پست رو بخونم و کلا خوب ببینمتان...
درودیوار این خانه محشر است
و
بعد
انا لله وانا الیه راجعون
چرا؟ چرا نمیتونید وقتی کسالت دارند نمی تونید برید عیادت؟خب چه اشکالی داره از اول تا آخرش هم گریه کنید؟بجاش اون بندگان خدا میفهمن این مویی که توی این دنیا سفید کردن.
جدای از غم و ابتلا و دردسر و گرفتاری، قاطی اون روزها و نعمات لذیذ، خدا نعمت دوست داشته شدن و مهم بودنش برای حتی منتسبان به دونسل بعدش رو هم بهش عطا کرده.اینکه بدونه وقتی بره یادش به این زودی پاک نمیشه.این یه حس آرامش ومفید بودنه که عیادت رفتن شما میتونه متولدش کنه
پاسخ:
تشکر از لطف بسیار شما. خانه خودتان است.
اهل بیت همه چیز شان محشر است.

صحبت تون کاملا متین هست و حق با شماست.
خوب که فکر می کردم دلایل دیگری هم دارد. وقتی میبینم غصه ام مضاعف میشه حوصله و همت رفتنم از دست میره. دیگه اینکه چون مدت زیادی بوده که اکثرا برای کارهای درسی دوران دبیرستان از خونه برای مدت زیادی بیرون نمی رفتم الان هم به جز جمع های دوستانه حتی برای عیادت بزرگترها هم کششی ندارم. البته اگر توی موقعیتش باشم حتما از وجودشون و حضورشون لذت می برم ولی قبلش اکراه هست.(یک جور جمع گریزی)
دیگه اینکه پدر مادر وقتی می روند دیدن این عزیزان، مادر اغلب می فرمایند که خوب نیست بچه دنبال خودمان راه بیاندازیم مریض دورش شلوغ می شود و شما هم که خودتان کار دارید و از این حرف ها  ... و شد آنچه نباید می شد.
خدا رحمتش کنه
من به خودم قول دادم اگه کسی از فامیل هم بمیره بیشتر از 3روز سیاه نپوشم
پاسخ:
خدا همه رفتگان را غرق در رحمت و مغفرت خود بدارد.
تشکر.
فکر میکنم همان حزن کافی است، اگرچه این کار نشانه احترام بیشتر است.
عکسای خوشمزه ای بود :-)
پاسخ:
 آخ ...
خوشمزه ها نصیب تون دو نفری :-)

نوای این وب :

البته نوا نیست ...
مداحی : کریمی http://yekava.com/music-18424.xhtml

پاسخ:
دلم می خواد آقاجون ضریحتو بگیرم، بیام پایین پای علی اکبر بمیرم ، علی اکبر بمیرم



_ دلم اسیر چشاته (علی اصغر علیه السلام )    http://yekava.com/music-30879.xhtml      (میشه باهاش مرد)
   
مداحی

نزدیکی های محرم ...

(حتماً یکباری هم شده گوش کنید.)
پاسخ:
http://yekava.com/music-30880.xhtml

نزدیکی های محرم بود و بین رفقا، دوباره پیچیده بود حال و هوای کربلا
.
.
.
۲۰ آبان ۹۳ ، ۲۰:۱۵ منور الفکر
عجب!
پس لو رفتم...
بله خب..دلم پره از این همه جوونای خوب که دور از همن
انگار خدا خوابونده تو آب نمک
پاسخ:
یعنی نهایت لطیفه بود این صحبت تون 
کلی خندیدم باهاش ...

خب زیاد دعا کنید در حق همه جوونا 
ان شاءالله عاقبت بخیر باشید
۲۰ آبان ۹۳ ، ۱۳:۲۵ واقعیت سوسک زده
من وقتی کسی عزیزش را از دست می دهد همیشه از دیدنش, از اینکه بروم بهش تسلیت بگویم فرار می کنم, همیشه فکر می کنم با این کارم نبود عزیزی را بهش یاداوری می کنم . داغش تازه می شود .نمی دانم دلیلش شاید همان رقت قلبی باشد که شما گفتین ... خدا بیامرزدشان ...
پاسخ:
دقیقاً ... من کلی خودم و به در و دیوار می کشم که نگم تا یادآوری نکنم
اوهووم ...

تشکر 
خداوند همه رفتگان رو بیامرزد.دعای عاقبت بخیری برای همه شون
انا لله و انا الیه راجعون

خدا رحمتشون کنه
این چند روزه منم خیلی به فکر مرگم. حالا خدا خیرتون بده لطفا یه فاتحه برام بخونین. ادم عاقل نقد رو ول نمیکنه نسیه رو بچسبه.
پاسخ:
  یا "و الی الله ترجع الامور ..."

سپاس
خدا رفتگان شما رو هم غرق رحمت خودش بکنه.
:|
(حالا که میگین چشم :/  )
۱۹ آبان ۹۳ ، ۲۲:۱۰ بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم
فداشما
+عاقبتـــ به خیر باشید و دشمن شاد نشید هرگز ان شاءالله


+نفرمایید خواهرجان
خدا حفظ کنه همه ی پدر بزرگارو ان شاءالله:)
پاسخ:
خدا حفظتون کنه بانو ...
+ ممنون از دعای خوبتون در حق خودتون مستجاب بشه آمین ...


+ ان شاءالله ... ان شاءالله 
۱۹ آبان ۹۳ ، ۲۱:۲۷ بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم
خواهرجان من اهل ادبــ بودم این روزگارم نبود :دی (واقعنی)
دعاکنید برای من که میگن دعای دیگران درحق هم میگیرد
:)

+ خدا نیاره داغ نزدیکان رو برای شمای عزیز ما سرخاکــ نزدیکان میرفتیم ...
بلاخره رفته ی از دنیا حقی هم به گردن ما داشت به فاتحه ای و صلاتی و دیداری حقشو ادا کنیم باشد که بعد مرگ ما فراموشمون نکنن که اونطرف خیلی بازار نیاز داشتن گرمه
:)
پاسخ:
حالا که هستید 
حاجت روای به خیر باشید ان شاءالله.دعامون از سقف منعکس نشه بخوره تو سرمون دعاگوهستیم.شما بیشتر بیشتر.

+ آخ!! اصلن من دهنم بسته است.عذر!! همین طوره

+ خب ولی همین ایشون دور از جون بابا بزرگای گلم ، برای ما حکم پدربزرگ داشتند.از نزدیکم نزدیک تر.
۱۹ آبان ۹۳ ، ۲۱:۱۴ بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم
احساس رقیق نه !!
بعضی رقتــِ قلبـــ ها مالِ صاحبـــ دل شدن فرده ، کسی که دلِش رو مصون داشته باشه از خیلی از امیال هوایی صاحبــ دل میشه و صاحبـــ دلان رقیقه قلبشون اما یه جورِ شیکــ و باکلاسی:)
دیمی نیستـــ احساساتــــِ قلبشون
خوشا بحالِ صاحبدلان...

+ما که سر خاکــِ رفتگان میریم که یادِ مرگ خودمون بیافتیم...
پاسخ:
شما اهل ادبید از من چه انتظاری دارید آخه ;-) :-)

فکر کنم قبلا کنج دنج هم یه توضیحی در این مورد نوشته بودند.

اون دیمی رو خیلی خوب گفتید.
خوش به احوال شون

+ خوش به حالتون ... من قبرستان نمیرم.فقط گلستان رفتم تا الان ...
امام علی علیه السلام:

جوری زندگی کن که هم صد سال زنده ای و هم فردا روز مرگت است.
پاسخ:
همین برای همه مسیر مان کافی است اگر عامل باشیم!
ان شاءالله به لطف خداوند کمر همّت ببندیم.
۱۹ آبان ۹۳ ، ۱۳:۱۹ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
میگن عزرائیل خواست جون یه بنده خدایی رو بگیره
اون طرف گفت الان نه ،خواهشا هروقت خواستی بیایی قبلش خبر بده! یهویی نیا!
عزارئیل هم قبول میکنه و میگه باشه!
میگذره و بعد چندوقتی دوباره سراغش میاد اون طرف میگه مگه نگفتم قبلش خبر بده!؟
عزارئیل میگه خبر دادم! با فوت عموت یجور خبر دادم!
با فوت پدرت باز هم خبر دادم
با فوت همسایه ات گفتم ببین نزدیکم ها....
ولی تو توجه نکردی!

اینجوریه که مرگ نزدیکه!
خدا بیامرزتشون
پاسخ:
آخ آخ ... 
عدم توجه به هشدارها 

ان شاءالله که همیشه به یاد معاد باشیم ...
خداوند همه رفتگان خاک را بیامرزد

ممنون
فاتحه ای برای شادی روح همه اموات بخوانید.
۱۹ آبان ۹۳ ، ۱۱:۲۸ ... حسینی ...
روی قبرم بنویسید:اینجا مدفن کسی است که میخواست اسراییل را نابود کند.

سردار شهید حسن تهرانی مقدم

(پدر علم موشکی ایران)


پاسخ:
ان شاءالله ادامه دهنده راه و جریان فکری شان باشیم.

شکرپاره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">