متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

رحلة العاشق الی المعشوق ...

پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر/ چون شیشه عطری که درش گم شده باشد...
-------------------------------------------------
سلام
حضورتون رو خوش آمد میگم
لطفا آقایون رعایت حدود رو هنگام کامنت گذاشتن داشته باشند! بهتر اینکه از افعال با صیغه جمع استفاده کنید!
برای توضیح بیشتربه لینک " خواهرانه برای برادران " مراجعه کنید!
-----------------------------------------------
نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!
--------------------------------------------------
هنگام نماز طواف کعبه هم تعطیل است!نبینم موقع نماز اینجا باشی! برو که خدا داره صدات میزنه!

پيام هاي کوتاه
بايگاني
آخرين نظرات

مرا به بد حالی خود این گمان نبود

پنجشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۵ ق.ظ

379

شده همه چیز حالتان را بهم بریزد؟ شده از در و دیوار حالتان بد بشود؟ شده خوشحالی هایی بیایند و بروند و ذرّه ای از غم سنگینی که روی قلبتان نشسته کم نکند؟ شده ندانید دقیقاً -رویم به دیوار- چه مرگتان شده؟ شده ندانید چرا حالتان بدتر وبدتر می شود و شما را این مرداب در خودش بکشد و ببلعد؟ شده غم های دیگران بیایند بنشینند توی دلتان و ندانی چه کمکی می توانی بکنی جز این که غصه بخوری؟ شده دلتان بخواهد حرف بزنید با کسی، امّا ندانید در چه مورد دلتان پر است؟ شده؟ نمی دانم این حال لعنتی فقط این قدر در من ساکن شده ؟ یا کسی هست این جا که این طور شده باشد و راه چاره ای بداند؟ چه طور می شود از غم های این دنیا رها شد؟ چه طور؟ چه طور می شود آرام شد؟ جوری که هیچ چیزی دلت را نتکاند؟ اعصاب و روانت را پودر نکند؟ چه طور می شود آرامش پیدا کرد؟ چرا هر چه بیشتر دست و پا می زنم بیشتر بدتر می شوم؟ 

 

امشب رفته بودیم که "یتیم خانه ایران" به کار گردانی آقای طالبی را ببینیم. حقیقتاً خوب فیلمی بود. البته که من سینما دان و فیلم شناس نیستم و هنر سینما سرم نمی شود، امّا به نظرم خیلی خوب می توانست من مخاطب را با خودش همراه کند، یک طوری که رگ دینی ملی ام برجسته شود و علی رغم نشستن در ردیف اوّل و تحمل درد گردن کجی ام برای تماشای فیلم انرژی بگذارم. فقط علاوه بر گریه آلود بودن حقیقت تلخ تاریخی فیلم یک چیز دیگری هم بود که کفرمان را در آورد، آن هم محل اکران فیلم بود. تماشاگر در ورودی را که باز می کرد، عملاً پرده نمایش توی حلقش بود امّا این تنها مسئله نبود. آن جایی که اسمش را گذاشته بودند سالن کوچک در واقع یک اتاقکی بود که سرجمع پنج ردیف صندلی داشت که هر ردیف شامل 8 تا صندلی ناقابل می شد. این ها در حالی ست که فیلم "فروشنده" حدود صدو خرده ای روز است که روی پرده است و آن سالن بزرگه در اختیار اکران آن فیلم ... گذاشته شده. آن قدر حرص خوردیم امّا چه سود. این از تاریخ هایی که مورخان امانت ندار به خوردمان داده اند، این هم ...

و الی الله ترجع الامور ...

۹۵/۰۹/۰۴

شما بگو  (۱۰)

یک استادی به من گفت من هم به شما عرض می کنم. بنده خیلی خوب بود ان شا الله برای شما هم خوب باشه:

دعای ٢١ و ٥٤ (دعا به هنگام محزون شدن از امری و دعا در رفع اندوه ها) صحیفه سجادیه رو با دقت "مطالعه" بفرمایید. زیبا هستند واقعا
پاسخ:
بسیار سپاس گزارم. 
صحیفه سجادیه آب است بر آتش جان آدمی.
کرد تسلیم به من مسند بیتابی را
هر سپندی که درین انجمن از جا برخاست
پاسخ:
روح سرگشته مجنون غبارآلودست
۰۴ آذر ۹۵ ، ۱۳:۵۴ صحبتِ جانانه
آری شده ...
پاسخ:
ممنون از همدلی تون.

خدایا خودت به دادم برس.
۰۴ آذر ۹۵ ، ۱۳:۵۱ آرزوهای نجیب (:
منظورت از بعضی از فیلم ها ارزش پخش ندارن، منظورت فروشنده که نیست؟؟؟
من فروشنده رو دوست داشتم، موضوعش رو دوست داشتم ولی با پایانش مشکل داشتم(:
خب الان باز کدوم فیلم ارزش پخش داره یا نه ، بازم میشه سلیقه ایی! خب خیلی ها فیلم های فرهادی رو دوست دارند! نمیشه بگی که اصلا پخش نشه!
من کلا به شنیدن همه صداها اعتقاد دارم، این وری و اون وری هم فرقی نداره (:
سیانور برای من عالی بود دلم می خواد دوباره ببینمش یا حتی چند باره (:
پاسخ:
ترجیح می دم سکوت کنم. اما
منظورم این نیست که از نظر داستان ارزش داره یا نه! منظور این نیست که قوت داستانی داره یا نه. منظورم محتواست.
وقتی محور اسلام باشه، به نظرم خیلی این سلیقه ای بودنه که می فرمایید جایگاه نداره. :)


بله به نظرم خیلی جالب بود.
۰۴ آذر ۹۵ ، ۱۲:۴۸ روشــنا ...
اره شده...ولی تنها کاری ک کردم صبر کردن بوده...
چون هرچی بیشتر جلز و ولز کنی اوضاع بهتر نمیشه که هیچ! بدتر هم میشه...
پاسخ:
ممنون از همدلی تون.
صحبت های دوستان بهم آرامش میده
۰۴ آذر ۹۵ ، ۰۷:۳۲ انــــــ ـار
:(

ناراحت کننده است
پاسخ:
خیلی زیاد. 
دلمان لک زده برای علم برافراشته امام زمان مان عج الله ...
وقت هایی بوده که حالم بد بوده که از همه چیز و همه کس به درجه ی نفرت رسیدم و حتی تحمل خودم رو نداشتم و از زمین و زمان هم هزارجور برام باریده اما من گذاشتم غم نهایت تلاشش رو بکنه چرا که خدای این روزهای من همون خدای روزهای حال خوبمه و من همیشه در آغوش امن او هستم....
پاسخ:
ممنون از شما بابت همدلی تون. 
۰۴ آذر ۹۵ ، ۰۱:۰۷ یک دختر شیعه
متاسفانه شده
: (
در مورد یتیم خانه من ندیدمش ولی با تعاریف های زیادی که داداشم از این فیلم کردن شدیدا مشتاقم ببینمش
پاسخ:
خدایا غم هایمان را بزدا ... 

خیلی دلچسبه، پیشنهاد می کنم حتماً برید ببینید. 
۰۴ آذر ۹۵ ، ۰۰:۵۹ آرزوهای نجیب (:
توی هر دوره این مدلی هست که مثلا سال دیگه این وری ها میان سر کار بعد بهترین سینما ها رو میدن به فیلم طالبی و فرهادی بایکوت میشه، امسال اون وری ها سر کارن پس سینما خوب ها برای فرهادی هست، و طالبی بایکوت میشه! نتیجه اخلاقی میشه اینکه چیزی که عوض داره گله نداره(:
یه سری از افراد هم هستن مثل شعیبی که کلا از دو سمت بایکوت هست، یعنی از اینجا رونده و از اونجا مونده است طفلی! (:
پاسخ:
:)

میدونی، اشکال از مسلمونی ماهاست. وگرنه این سال و اون سال نداره. بعضی فیلما کلاً ارزش پخش شدن ندارن.
سیانور رو دوست داشتم. طفلی!
۰۴ آذر ۹۵ ، ۰۰:۴۰ آرزوهای نجیب (:
همیشه شعبون یه بارم رمضون دیگه!
مگه غیر این بود که هر دولتی که بیاد سینما خوبه رو میدن به همون جریان فکری، خوب اینم شبیه اونه دیگه! حالا یتیم خانه که خوبه حداقل از یه طرف خورده، سیانور که از هر دو طرف خورده چی باید بگه(:
پاسخ:
سیانور سالنش خوب بود باز. سیانور از دو طرف رو متوجه نشدم سیده جان. بیشتر توضیح بدید.فهمم بیجک گرفته
بابا خیر سرمون مملکت اسلامیه. اصلاً نمیدونم از نظر قانونی اجازه داشتن توی اون دخمه فیلم پخش کنن؟
نیست خیلی تو کار سینما نبودم، نمی دونم چه طوری بوده تطورش توی هر دوره.

شکرپاره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">