متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

رحلة العاشق الی المعشوق ...

پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر/ چون شیشه عطری که درش گم شده باشد...
-------------------------------------------------
سلام
حضورتون رو خوش آمد میگم
لطفا آقایون رعایت حدود رو هنگام کامنت گذاشتن داشته باشند! بهتر اینکه از افعال با صیغه جمع استفاده کنید!
برای توضیح بیشتربه لینک " خواهرانه برای برادران " مراجعه کنید!
-----------------------------------------------
نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!
--------------------------------------------------
هنگام نماز طواف کعبه هم تعطیل است!نبینم موقع نماز اینجا باشی! برو که خدا داره صدات میزنه!

پيام هاي کوتاه
بايگاني
آخرين نظرات

بحران سی و یک سالگی

دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۰۱:۳۹ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

فردا تولدمه و من مدتهای زیادیه که دارم به بیهودگی فکر میکنم. اینکه زندگی روزمره من واقعاً چه ثمره ای داره؟ چرا صرف خانه داری و رسیدگی به دخترم من و راضی نمیکنه و حالم با خودم خوب نیست. با اینکه میدونم طاقتم جسمم بیشتر این نیست، اما با دیدن تلاش و بدو بدوهای بقیه، همیشه حس عقب موندگی دارم. 

خیلی وقته که اینجا چیزی ننوشتم. واقعاً انصاف نیست هر دفعه بیام با نوشته هام شما رو تلخ کنم. اما واقعاً تلخی توی این ماجرا نیست. خود زهرماره :)) شاید نیازه آدم این حس سراغش بیاد تا دوباره بلند بشه و زانوی همت ببنده.

زمان زیادی به این فکر کردم که الان چه دستاوردهایی دارم؟ واقعا خیلی از چیزهایی که داشتم رو هم از دست دادم. امّا چرا رشدهایی که داشتم و نمیتونم ببینم؟ قشنگ نیاز بود به عنوان کادوی تولد بعد چند ماه خودم و مهمون یه جلسه مشاوره کنم تا یه کم حالم جا بیاد.

مدتهاست از ترس اینکه شرایط جسمیم قابل پیش بینی نیست، برنامه ریزی نمیکنم. وقتی نمیرسم به کارهام، بدتر حس بی کفایتی میگیرم. ولی فکر کنم دیگه وقتشه شده حتی مورچه ای، باز ثبت کنم.

یه کار خوبی پارسال به توصیه ی زهرانجاری صاحب صفحه اینستاگرام«نردیشمی» انجام دادم. اول سال برای خودم یه چشم انداز خیلی کلی از اهدافی که دلم میخواد به وقوع بپیوندند نوشتم. در کمال ناباوری، آخر سال بخش زیادیش انجام شده بود. با اینکه نرسیده بودم بهش سر بزنم. قبلا این کار و میکردم. اما مدل این نوشته فرق داشت. امسال که ننوشتم، گفتم خوبه فردا رو روز آغاز تغییرات بذارم و باز بنویسم. 

مادر که باشی آرزوته چند ساعت و حتی کمترم شده، فقط برای خود خود خودت باشی. در عوض با حضور بچه قدر وقتهات رو بیشتر میدونی و متعجب میشی که چرا قبلا به کارهات نمیرسیدی، با اینکه یه فسقلی عزیز همه کارهات رو سه برابر نمیکرد. :)) خلاصه که انگار رزقت برای زمان باااازتر میشه. چون زمان برات ارزشمندتر میشه.

چند ماه پیش، استاد راهنمای بزرگوارم ایمیلی برام فرستادند. بعد من جواب دادم. چند روز پیش وسط بحبوهه بحران بیهودگی و روزمرگی من، جواب ایمیل اون موقع من و دادند. واقعا خیلی به موقع بود. صحبت هاشون من و سرشار از امید کرد. حیف هنوز روم نشده تشکر کنم ازشون و بگم که چه قدر اون صحبت ها ارزشمند بود.

سرتون و بیشتر از این درد نیارم. گفتم بیام اینجا حس و حالم و ثبت کنم، بلکه ام چند وقت دیگه باز این و بخونم و یادم نره که چه قول و قراری با خودم گذاشتم و چه حس هایی داشتم.

 

میخونمتون. اگر چه ممکنه از کنار مطالب ارزشمندتون ساکت رد بشم. بر من ببخشید.

 

و الی الله ترجع الامور ...

۰۲/۰۶/۲۰

شما بگو  (۸)

آره، آره گرفتم، موافقم
پاسخ:
❤️🌿
۲۶ شهریور ۰۲ ، ۰۹:۳۲ صحبتِ جانانه
در حدی نیستم بخوام نصیحت کنم شما رو بانو
ولی توصیه ی خواهرانه من به شما اینه که به دور از اضطرابها و موانع، آینده ی مطلوب زندگیتو تصویرسازی کن و برای رسیدن بهش بجنگ
برای دخترت از خدا خواهر و برادر سالم و صالح میخوام
پاسخ:
جمله تون به یادم میمونه. خیلی ممنونم ازتون❤️😍🌿
ازتون ممنونم. چی بهتر از این. ان شاالله از دعای خیرتون
حال فکر می کنی شاغل بودن خیلی تحفه است؟
نه
کارت بیشتر، وظایفت و توقعات هم بیشتر
پاسخ:
درست میگی عزیزم. همین طوره

اما من شاغل بودن مد نظرم نیست. دلم یه فعالیتی میخواد که بدونم وقتم اختصاصا مال خودمه. دلم یه تنوع میخواد.
۲۱ شهریور ۰۲ ، ۰۹:۰۲ صحبتِ جانانه
سلام
ان‌شاءالله که مبارک باشه
و راضی و خوشنود بشید
پاسخ:
سلام خواهرجان
ان شاالله خدا راضی باشه تا قلبمون راضی بشه
ممنون از دعای خیرتون
حقیقتا فکر نمیکردم از کسی تبریک تولد بگیرم. ممنونم از همه تون :)


شما که اهل دل هستید بیایید یه نصیحت و راهنمایی بهم بکنید.
تولدت مبارک عزیز من❤️
همیشه بخندی💕
پاسخ:
خیلی ممنونم تیستوجانم❤️😍
الهی که آرامش و نشاط ساکن همیشگی قلب مهربونتون باشه
🍒😘
تولد مبارک زیبا
الهی امسال قدم بزاری در مسیر رسیدن به هدف هات
پاسخ:
لبخند کشدار شدم از مهربونیت
ممنونم آبان مهربون و خوش قلبم
ان شاالله از دعای خیرت😍
۲۰ شهریور ۰۲ ، ۰۵:۵۷ .. ــاوقــ ـــاتـــ ..
جوونی که !
شاد باشید و سربلند.
پاسخ:
جوان هستیم اما اوقات جوانی در حال سپری شدنه ... با سرررررعت
سپاس گزارم.
سلام

نمی دونم منظورتون رو درست فهمیدم یا نه. اگه درست فهمیده باشم حقیقتش کثرات دنیا خیلی زیاده. هر قدر هم تلاش و بدو بدو کنیم باز چیزایی هست که باعث بشه حس عقب افتادگی داشته باشیم. خودم رو میگم البته. مهم اون چیزی هست که میشه به خدا عرضه کنیم. بقیه ش رو باید بذاریم و بریم.
و وقتی بحث رضای خدا پیش میاد حتی اعمال به ظاهر خوب بی اخلاص هم بی ارزشند یا حتی وبال گردن صاحبانشون. از اون طرف اعمال خوب به ظاهر بی ارزش مخلصانه ماورای تصور ما ارزش و اجر دارند.
تربیت فرزند و همسرداری و خانه داری از همون جنس اعمالند. چون هر روز تو جنگ فرهنگی تخریب میشن ممکنه کم ارزش جلوه کنند. این اخلاص عاملش رو هم بیشتر می کنه. و ارزش شون رو هم نزد خدا چند برابر می کنه.
حالا اگر شد در کنار مسائل اصلی کاری بکنید بهتر وگرنه هم چنان مجاهد هستید. اگر تونستید از کار فرهنگی و تربیتی غافل نشید. البته از نوع حضوری و نه مجازی. برید تو مسجد و محله حتی شده با یک لبخند تلاش تون رو بکنید.

محفوظ باشید ان شاءالله
پاسخ:

سلام علیکم
سپاس گزارم. صحبت های ارزشمندی بود. لطف کردید. استفاده کردم.
ممنون.

شکرپاره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">