متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

رحلة العاشق الی المعشوق ...

پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر/ چون شیشه عطری که درش گم شده باشد...
-------------------------------------------------
سلام
حضورتون رو خوش آمد میگم
لطفا آقایون رعایت حدود رو هنگام کامنت گذاشتن داشته باشند! بهتر اینکه از افعال با صیغه جمع استفاده کنید!
برای توضیح بیشتربه لینک " خواهرانه برای برادران " مراجعه کنید!
-----------------------------------------------
نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!
--------------------------------------------------
هنگام نماز طواف کعبه هم تعطیل است!نبینم موقع نماز اینجا باشی! برو که خدا داره صدات میزنه!

پيام هاي کوتاه
بايگاني
آخرين نظرات

چی بگم والا؟! :| سبک زندگی

شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۳۹ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

1.

شیشه عسل را گرفتم زیر شیر آب و تا نیمه اش که آب شد، شروع کردم با چنگال هم زدن تا شربت گوارایی برای مادر درست کنم، امّا وقتی طبق معمول همیشه، آب را نزدیک بینی ام آوردم تا بویش کنم، یک هو تمام دل و روده ام بهم ریخت. گفتم لابد به خاطر حساسیت بالای همیشگی من است که این طور به نظرم رسیده، برای همین شیشه را بردم تا باقی خانواده نظرشان را بگویند ...

مادر: اَه این چیه ... بریزش دور، اصلاً شربت نخواستم./ بابای گل: اوه اوه ... چی کارش کردی این و؟! شاید بوش برای چنگاله! / میم: وااای این چه بوئیه؟!

مشام همه موافقت خودشان را با من اعلام کردند، انگار این بار بویایی حساسم کار دستم نداده بود و باعث خیری شده بود. 

آب آشامیدنی که وجودش مایه حیات است و خوردنش جان آدم را تازه می کند، حالا شده مایه ی تباهی جان عزیز آدمی و مزه کردنش به چیزی شبیه خوردن سمّی می ماند، بی رنگ و بودار. شیشه آبی که دستم بود به شدّت بوی وایتکس می داد، آن قدر که بوی تندش حالت را زیر و رو می کرد. بعد از این ماجرا که فکر کنم آن هفته اتفاق افتاد، از شدّت ترس، جرات نکردم حتّی به اندازه تازه کردن گلو هم آب بخورم. 

2.

سال قبل حوالی اردیبهشت و خرداد بود که از رفیق با مروت م خواستم از شهرشان برایم کوزه آب سفالیِ بدون لعابی بخرد تا آب گوارای کوزه را نوش جان کنیم و حظّش را ببریم. مهربان دوستم، لطف خودش را در حقّم تکمیل کرد و کوزه را به دستم رساند، امّا وقتی کوزه را آب کردم تا آب گوارایش را نوش جان کنم، داد مادر عزیزم در آمد که دختر جان این کوزه است یا بچّه که آن قدر نم می دهد؟! گَندَش را در آورد آن قدر همه جا را خیس آب کرده. مایه ی هدر رفت آب است این ... بگذارش جایی که نکبت نریزد. من هم مطیع حرف مادر، برای این که کوزه یِ دوست داشتنی بدون لعابم روی اعصاب مادرم قدم رو نرود، گذاشتمش روی چهارپایه ی کوچکی داخل پس توی آشپز خانه که اگر خواست نم بدهد و کار خرابی کند، زیر پایش زیر انداز و موکت و ... نباشد و بچّه ام طفلک معذب نباشد. امّا طفلک قضیه اش به همین جا ختم نشد و آخر کار توسط دستان مبارک مادر به راه پله پشت بام تبعید شد، چرا که به گفته مادر، من به آن کم محلی می کرده ام و برای آب خوردن سراغش نمی رفته ام. 

3.

موضوعی روی اعصابم خط انداخته بود و ذهنم را بهم ریخته بود و حوصله داروهای یک فایده و هزار ضرر دکترهای پولکی را نداشتم، که قرار شد بروم چرخی بزنم داخل سایت دکتر روازاده و توکل کنم به خدا شاید آن جا راهی برای باز شدن گره ام پیدا کنم. همان ثانیه های اوّلی که صفحه را باز کردم، چشمم افتاد به، عنوانِ تازه ترین مطلبی که حسابی برایم چشمک می زد و آن چیزی نبود جز " آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم." مقاله را باز کردم و در حالی که چشم هایم برق می زد، یاد بچّه سفالی نم بده ام افتادم و این که چه قدر طفلک را درک نکرده ام و نفهمیده ام که چرا این طور آب از زیرش روان بوده؟! :| بعد در حالی که به افق نگاه می کردم و سوت می زدم رفتم سراغ مادر و سر بحث را باز کردم که مااااادر. الان داخل سایت دکتر خواندم که کوزه آب را تصفیه می کند امّا آب تصفیه شده همان نَمی است که از زیر کوزه جاری می شود. :|

4. 

رفتم کوزه ام را آوردم و یک تشت کوچک گذاشتم زیرش تا بلکه این بار بتوانیم به جای آب سنگینی که چند ماه تابستان از داخل کوزه می خوردیم، حالا کمی مزه آب خوب و گوارا را بچشیم.

5.

خدا عاقبت مان را بخیر کند با این مزخرفاتی که به خوردمان می دهند. :( چند وقت است که نمک هایی که می خریم به شدّددددت بوی کلر می دهند، گوجه ها هم جدیدترها بوی تعفن کلررر می دهند. :( امّا گوجه انگار فقط بویش برای من است. :| هیچ کس حسش نمی کند. :*(

 

پ.ن: می دانم که همه شما خوبانی که این جا را می خوانید، مطلع تر از من، هستید و خودتان استادید در این زمینه ها. این هم صرفاً یک دردِ دل بود. می بخشید.

وَ الی اللهِ تُرجَعُ الامور ...

۹۵/۰۱/۲۸

شما بگو  (۱۶)

سلام
با وجود اینکه دستگاه تصفیه اب خانگی داریم. بهش خیلی اعتماد ندارم
اکثرا از اب جوشیده کتری برا خوردن استفاده میکنیم .

+
پاسخ:
سلام مجدد. چی بگم والا. اصلا حرفم نمیاد در این مقوله با توجه به صحبت های جناب آقای شقایق. آب جوشیده خیلی هم عالیه. لبخند. به شخصه طعم آب تصفیه شده رو دوست دارم. توی خونمون داشتیم دستگاهش رو. این خونه که اومدیم، آب محله مون طعم بدی داشت، یادمه تا یک سالی آب شیر نمی خوردم مستقیم. آب تصفیه کنم نداره، یه مزه بدی داره. جدیدا آب و هم میگذارن داخل شیشه های دلستر توی یخچال. یه طعم زهرماری میده. اه اه. اصلا دوباره حالم بد شد.
۰۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۲۸ ساتیا سخی پور
خیلی زیبا توصیف کردین خدا به دادمون برسهاخرش بایدخودمون دست به کار بشیم خودمون محصولاتمونبکاریم
پاسخ:
خوش اومدید. ممنون آبجی، زیبا خوندید. 

همین طوره.
ان شاءالله بشه یه روزی که همه محصولات بشن اُرگانیک. خودمونم بشیم باغبون. به به چه بشه .
رعایت کردن این چیزا خیلی سخته. بایدم همه را با هم رعایت کرد.اب.نمک.روغن.رب گوجه و....
ما هم تا بتونیم تولید خانگی رو استفاده میکنیم ولی همه ش رو نمیشه
من از این دلم میسوزه که چرا چیزایی که ضرر دارن رو دولت جلوی تولیدش رو نمیگیره. یا وزارت بهداشت رسیدگی و نظارت نمیکنه
پاسخ:
همین طوره. الان سخته آدم همه این ها رو فراهم کنه.
دقیقاً دقیقاً

شبکه افق، روزهای سه شنبه ساعت 18 فکر می کنم، یه مستندی داره به نام "شریان" که احتمال زیاد دیده باشید، خیلی جالبه. خیلیی
۳۰ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۱۲ مردی بنام شقایق ...
سلام

والا فرمایشات دکتر روازاده خیلیاش با واقعیت جور در نمیاد!
اون قدیما همه سی دی های ایشون رو با پدر گرام دیدیم و بعضا دو تا شاخ از کله مبارکمون زد بیرون!!!

یا مثلا همین مسئله ای که شما درباره تصفیه آب فرمودید

چون بنده تو فیلد تصفیه هم یکی دو سالی کار کردم(البته تصفیه غشایی) کمی اطلاعات دارم تو این زمینه

حفرات سفال اونقدر بزرگه که همه چیز رو از خودش رد میکنه! چجوری آب رو تصفیه میتونه بکنه؟

بیشتر دلیل استفاده از کوزه سفالی همین نفوذ تدریجی و دیفیوژن به سطح خارجی کوزه و تبخیر ملایم آب سطحی کوزه و خنک تر شدن آب داخلش بوده. تاثیر تصفیه ای نداره چون ذرات ریز بالای میکرون رو اگه بتونه میگیره که اونم هنر نیس!

میکروب ها و باکتری ها غالبا تا رنج سیصد نانومتر هستند که براحتی از حفرات سفال عبور میکنن.

لازم هست بیشتر تحقیق کرد در این زمینه ها بنظرم.
البته اساتید دیگه ای تو بحث طب سنتی و اسلامی هستند که خیلی مستدل تر و علمی تر بحثاشون رو مطرح میکنن.

متاسفانه آقای روازاده میرن تو جو طلبه های قم بعد اونجا میخوان بحث پزشکی بکنن!!! اونوخ بعضا چیزهایی میگن که صد و هشتاد درجه با اصولی که هزارها بار تا بحال تجربه شده فرق داره

یکی دیگه از بحثای ایشون درباره انحلال مولکولی و یونی آهن بود تو قطره ها و قرص آهن!!

هر کسی یه ذره با علم شیمی آشنا باشه میدونه که آهن هیچ وقت بصورت مولکولی تو آب حل نمیشه و اول بصورت نمک در میاد و بعد یونیزه میشه و در آب حل میشه! ولی ایشون اصرار داشتن که قرص آهنا و شربتهای موجود آهنش مولوکولیه! و شما برای تامین آهنتون یه تیکه آهن(نعل اسب) بندازید تو قابلمه غذا.

خلاصه ازین جور موارد تو فرمایشات ایشون زیاد بود. بعلاوه اینکه ایشون کلا زیرآب طب جدید رو هم میزنن.

من با چند تا اساتید بزرگ این رشته و متخصصین طب سنتی(کسایی که طب جدید رو تا دکترا خوندن و تخصصشون رو طب سنتی گرفتن) هم صحبت کردم فرمایشات ایشون رو تایید نمیکردن!
پاسخ:
سلام علیکم

ماهم سی دی هاشون رو با مادر کامل دیدیم چندین سال پیش.
داخل آن متنی که توی وب سایتشان هم خاطرم نیست از باکتری ها و میکروب ها صحبت کرده باشند. 
این خیلی خوب هست که به عنوان یک شخص مطلّع روشن گری کردید. چون حقیقتاً اطلاعی از این مسئله ندارم و به صحبت ایشان اکتفا و اعتماد کردم. البته من مسئله استفاده از کوزه را از جناب دکتر روازاده قبلاً نشنیده بودم و بنابر توصیه شخص دیگری استفاده کردم. الان که فکر می کنم احتمالاً ایشان هم از صحبت های آقای دکتر این را گفته اند.

:) چی بگم. اصلاً ذرهّ ای تخصص در این زمینه ندارم. 
تشکر. استفاده کردم از صحبت هاتون.
اصفهان هم میشه کسی رو در این زمینه پیدا کرد؟ دکتر زیاد هست برای طب سنتی ولی این که آدم چه کسی رو واسطه شفا گرفتن بکنه مهمه!


ما همه چیزمون خوبه! فقط آبمون رسوب داره که میجوشونیمش!
تازه قزوین بودیم اینم نبود.سبزیاش بوی بدی میداد که مادر تو باغچه سبزی و گوجه و خیار کاشتن. همه چیز اوکی شد 😊
ایشالا این مشکلات حل بشه
پاسخ:
حقیقتاً خوشبحالتون. 

ان شاءالله. ان شاءالله
خیلی جالب بود
متن شیوایی داشت
اولش فکر نمی کردم تا آخر بخونم
ولی حالا شاید کوزه هم خریدم


سربزنید
پاسخ:
سپاس گزارم. قطعاً لطف شماست.

سلام

خیلی خوبه که این دغدغه ها رو دارید...

ما سعی مون رو میکنیم تا غذاهامون رو سالم تهیه کنیم...

مثلا سال تا سال مرغ ماشینی نمی خوریم تخم مرغ ماشینی هم نمی خوریم...

بیشتر حبوبات مصرف میکنیم و گاهی گوشت قرمز و ماهی...

سوسیس و کالباس و این مزخرفات رو که سالهاست نخوردیم... خودمون پنیر درست میکنیم...

با پیگیریها و روشنگریهای من تا حدی انقلابی ایجاد شد...(در خونه خودمون) اما باید زمینه سازی کنم انقلاب دوم رو ...

هنوز خیلی چیزا هست که باید قلع و قمع بشن و از خونه من برن بیرون...

هر کسی اگر از خودش شروع کنه انقلاب رخ میده...

به قول بزرگواری: امام شاه رو از مردم نگرفت.... مردم رو از شاه گرفت... این هنر امام بود و نتیجه اش شد انقلاب...

ماها اگر نمیتونیم جلوی این تولید کننده های مسموم رو بگیریم و تولیداتشون رو از مردم بگیریم اما میتونیم مردم رو آگاه کنیم و مردم رو از این تولید کننده ها بگیریم...

آقای روازاده خیلی زحمت میکشن...
پاسخ:
سلام علیکم

چه قدر خوب. عالیه این سبک زندگی های خوب. ان شاءالله که در انقلاب دوم هم با موفقیت پیش بروید.

ماهم مدّتی قبل خیلی پایبند شده بودیم ولی یک هو وِل شد. مرغ نمی خوردیم ولی الان باز می خوریم.
البته پنیر و ماست مون رو از یک جای تقریبا محلّی تهیه می کنیم و سوسیس کالباس رو هم که هیچ کدوم مون تا الان لب نزدیم. ولی امان از خیلی چیزها. خوراکی های صنعتی که باز پایشان توی خانه ما باز شده.

درست می فرمایید. صحبت های پایانی تون هم خیلی جالبه. 

خدا خیرشون بده. خدا همه مردم رو آگاهی ببخشه. فاصله گرفتیم از اصل مون.
۲۹ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۴۱ ..😐.. مـ ـهـ ـیـ ـار
به طور کلی عرض میکنم.
زندگی شهری، معایب و محاسن خودشو داره!
هیچ چیزی هم خالص خالص نیست!
:)
درگیر گردن ذهنی در این موارد که معمولا علت های فرعی رو فقط در نظر گرفته میشه، ولی علت های اصلی مد نظر گرفته نمیشه....
اگر بخوام بگم این ناخالصی های اطراف رو، کلا باید سرمون رو بذاریم. زمین و....

زندگی شهری همینه :)
پاسخ:
همین طوره.
۲۹ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۲۸ ..😐.. مـ ـهـ ـیـ ـار
ناخالصی یعنی هر چیزی که ماهیت اصلی آن چیز را کم ارزش کند. ( تعریف عام).
اما برای آب...
راه های زیادی است که بشه یه آب گوارا درست کرد، که اونم بستگی به نوع آب و اینکه روش تامین اون آب چی است؟!
معمولا اگر آب کیفیت مناسبی نداره، میشه از طریق فرآیند های دیگه اون آب رو به نسبتی بهتر وارد بدن کرد....

برای نمک هم :)
به نظرم بهترین نمک ،سنگ نمک است که توی کوهستان ها است.
مصرف نمک مضر است، اگر هم اونو حذف کنید، مشکلی پیش نمیاد چون خیلی از گیاهان دارویی هستند که میتونن نمک موارد نیاز رو وارد بدن کنن :)

و....

زیاد تو فکرش نباشید!
پاسخ:
مثلاً فعلا کوزه برای کسی مثل من مقدوره. ولی شما چه روشی مد نظرتون هست؟ روش هایی مثل تقطیر و این ها مد نظر شماست؟ یا آب رسانی بوسیله گیاهان و خوراکی ها؟

اگر بیشتر توضیح بدهید استفاده می کنیم.
مدتی نمک دریا می گرفتیم. ولی گفتند چون احتمال وجد عناصر سنگین هست استفاده نکنید.

بعضی وقتا نمیشه. 
سلام
چه جالب
ممنون که اینارو نوشتید
پاسخ:
سلام. ممنون از شما. :)
۲۸ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۵۱ ..😐.. مـ ـهـ ـیـ ـار
خب واسه چه موردی مد نظر است؟
:)
پاسخ:
اوّل بفرمایید منظور شما از ناخالصی چه بود؟

آب ، نمک ...
دنیای بی رونقی شده کلن
هیچ چیز خود حقیقیش نیست
حتی نباتات هم بازیشان گرفته ، حتاتر جامدات انگار

من خودم چند سال پیش لیوانم سفالی بود ولی بعد از یه مدت استفاده انگار یه حالتی ایجاد شده بود توش وقتی آب می خوردم باهاش بدنم لکه های قرمز میزد
کلن تو استفاده از این چیزا تو این دوره زمونه باید حساس بود شاید کیفیت اون قدیمی ها رو نداشته باشن
والا
پاسخ:
اعصاب آدم بهم می ریزه از این چیزا. من به خاطر آشنایی که با بحث های بیماری های گیاهی و سموم دارم، یک وقت هایی بدنم می لرزه برای خوردن برخی مواد غذایی. ولی وقتی به کسی بگم، اغلب می شنوم که : نه بابا این قدر سخت نگیر. اگر مشکلی داشت باید دولت جلویش را می گرفت. یا مثلاً وزارت بهداشت

عجب. همین طوره. 

+ توضیحات لینکی که گذاشتم به نظرم خیلی خوب بود. دوستان سری بزنند و بخوانند.
۲۸ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۲۱ خانم الفــــ
چه جالب بود ..نمیدونستم.ممنونم :)

+ به قول دکتر روازاده انقلاب پزشکی لازمه
پاسخ:
شما که خودتون متخصص امرید :) خواهش می کنم.
+ ای کاش اتفاق بیافته
۲۸ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۲۶ سیّد محمّد جعاوله
خوب خوب
۲۸ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۲۵ ..😐.. مـ ـهـ ـیـ ـار
میشه همه این ناخالصی ها رو دور زد :)
پاسخ:
چه طوری؟
هنوز زنده ایم خودش معجزه است :)
من کوزه دوست داشت ولی کوزه نداشت :/
پاسخ:
واقعاً. قاچاقی زنده ایم.
آدرس بده وقتی رفتم ولایت همسر، برای تولدت یکی بفرستم. :) البته می گن خاک رس هر شهری برای خود ساکنان بهتره.

شکرپاره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">