متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

رحلة العاشق الی المعشوق ...

پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر/ چون شیشه عطری که درش گم شده باشد...
-------------------------------------------------
سلام
حضورتون رو خوش آمد میگم
لطفا آقایون رعایت حدود رو هنگام کامنت گذاشتن داشته باشند! بهتر اینکه از افعال با صیغه جمع استفاده کنید!
برای توضیح بیشتربه لینک " خواهرانه برای برادران " مراجعه کنید!
-----------------------------------------------
نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!
--------------------------------------------------
هنگام نماز طواف کعبه هم تعطیل است!نبینم موقع نماز اینجا باشی! برو که خدا داره صدات میزنه!

پيام هاي کوتاه
بايگاني
آخرين نظرات

« بسم الله الرحمن الرحیم »

این را شما خانم ها بدانید،وجود شما آن تحولی را در روحیات مرد به وجود می آورد که گاه هیچ عاملی نمی تواند آن تحول را ایجاد کند.شما می توانید دل مرد را گرم کنید و به او امیدواری به زندگی و شوق ادامه کار بدهید.اصلاً این توان در شما هست که در وجود مرد نیرو بدمید.وجود شما این قدر مهم است.مرد هم نسبت به زن همین است.حالا مرد گاهی ممکن است[البته این گاهی قید کمی هست.آقا در حق مردا لطف داشتند.] مثلاً اخم آلود وارد خانه شود.اگر زن قدری عقل و پختگی اش بیشتر باشد و از اخم او جا نخورد و لبخند نشان دهد و در مقابل محبت بورزد،یواش یواش با افسون محبت،می تواند گره اوقات تلخی و بد اخلاقی مرد را باز کند و ببیند که او چه احتیاج داشت.من این حرفی که می گویم خواهش میکنم مردها نشنوند;چون ممکن است بدشان بیاید!شما خانم ها این را بدانید آقایان تا آخر هم مثل یک پسربچه هستند و باید اداره شان کنید.البته اگر این حرف از زبان ما به گوش مردها برسد ،لابد از ما گله خواهند کرد.واقعاً خانم ها باید این بچّه پسری را که حالا ریشش هم بعد از پنجاه،شصت سال زندگی سفید شده اداره کنند.

ص 70 ،کتاب خانواده 

"زن و شوهر (در غرب) ظاهرا در یک خانواده اند، در دفتر هم اسمشان ثبت شده، عقد شرعی هم خوانده اند؛ اما آن پیوند دهنده اصلی نیست، چرا؟ چون این ذخیره ارزشمند غریزی طبیعی را که باید پشتوانه خانواده باشد در جاهای دیگر مصرف کرده اند. اصلا احتیاجی نسب به هم احساس نمی کنند. به هم می گویند "my dear " ، عزیز من، اما این فقط در زبان است. این مای دیری است که وقتی هم بخواهد طلاقش بدهد، می گوید مای دیر می خواهم طلاقت بدهم! یعنی هیچ!" آقا 81/7/11

پ.ن : هر بلایی کز تو آید رحمتی است ... (سمعی سخنان آقای نفس)

وَ الی اللهِ تُرجَعُ الاُمور ...

*حافظ

۹۳/۰۶/۳۱

شما بگو  (۲۷)

جواب تون رو نوشتم ولی فکر کنم نیومد
درسته؟!!

ناراحت نشدم اصلا
خیلی هم خوشحالم راهنماییم کردین که واقعا هم مفید بود

اشتباه کردم رو به خاطر حرف شما ننوشتم که
واسه این نوشتم که من واقعا اهل عمل نیستم و واقعا تموم حرفام بهانه است
چون تنبلم
اشتباه کردم که وقت شما رو گرفتم
اینو به خاطر حرف شما نگفتم که
نمیدونم چجوری بگم منظورمو!

خلاصه که
حالا حالا ها کار دارم باهاتون
بعدا از دستم کلافه میشید
:))


اینم آی دیم
ان شاالله بعدا بیشتر با هم آشنا میشیم
پاسخ:
جوابتون بهم رسید.
پاسخش رو دادم.

خب من عمیقاً خوشحالم که ناراحتتون نکردم.

من پایه هستم. حالا پایه میز و صندلی و اینا ...

مغسی مادام لطف کردید
ان شاءالله عمری برام باشه حتماً
وا !
نه اصلا
منظور من این نبود!
منظورم به خودم بود
اشتباه کردم چون اهل عمل کردن نیستم
واقعا عذر خواهی کردم بابت وقت ارزشمندتون
از حرفای شما این برداشت رو نکردم که ! 0_o
من مشکل مغزی دارم ناراحت بشم از کسی که صادقانه اینقدر قشنگ راهنماییم کرده
حالا حالا ها کار دارم باهاتون
حالا بعدا کلافه میشید ازم :))
پاسخ:
این طوری نگو که شرمندگیم بیشتر میشه.
اهل عمل بودن نیاز به انگیزه و همت داره

همه ماها (اول و آخرش خودِ خودم) توی عمل مون لنگ می زنیم. خودت رو سرزنش نکن. سرزنش موجب سرکوب عزت نفس میشه.البته تا یک جاییش موجب تلنگر و حرکته ولی اگر تبدیل به کوبیدن بشه مخربه
خوشحال میشم از هم صحبتی باهات مطمئناً. 
من اون قدر آدم حرف بزنی هستم که هرچی بیشتر باهام صحبت کنی بیشتر خوشم میاد ازتون.
 (به قول آقای مشاور حرف زدن برای من مثل پارک رفتنه.    :))   )
بهانه است همش...
اشتباه کردم اینارو نوشتم
وقت شما رو گرفتم

من تازگیا به این رسیدم که خودم نمیخوام خوب باشم وگرنه تموم حرفای شما عملیه

باز هم ممنون بابت راهنمایی ها و کمک تون

آدرس میذارم ولی امشب نه اگه اشکال نداره
ضمن اینکه نیازی هم به حرف زدن به شکل خصوصی نیست به همون علتایی که چند خط قبل ذکرش رفت
:)
شب تون بخیر و خوشی
یا حق
پاسخ:
منظورم این نبود. این چه صحبتیه ...
من اشتباه کردم اون طوری گفتم.عذرخواهی می کنم ازت

این طور که پیداست از حرفم ناراحت شدی

ولی به بدی یا نمیدونم هرچی ... نگفتم ها!!! یعنی قصد بدی نداشتم.
من که راهنمایی خاص نکردم. فقط موجبات آزارت رو فراهم کردم.

شب شمام شیک در پناه خدا



تو این گزینه هم مردود!
زن بودن رو نه بلدم و نه یاد گرفتم
بلد نیستم چیکار کنم
من فقط اخمو تخم یاد گرفتم
سیاست زنانگی ندارم!
بهم نگین برو یاد بگیر!
من مهربان نیستم
با هیچ کس
وکلی توضیح دیگه ای که اگه بنویسم میگید همه ضعف دارن و ...
اون اصل کاریا رو ما نداریم
ضمن این که فرعی ها رو هم نداریم
زن نقش پشتیبان. عاطفی خونه و ترببت کنندگی داره
من این نقش رو یاد نگرفتم

کاش این حروف قدرت انتقال حس رو داشتن ....




+نظراتی که میذارم نیاز به پاسخ ندارن....
:)
پاسخ:
+ خب من دوست دارم جواب بدم. :) مشکلیه ؟! :))

-- خیلی ها امروز به این مسئله دچار هستند.اطرافم زیاد دیدم. 
-- تمرین می خواد ، تمرین ...
-- اون اخم و تخم و که منم خوب ترش رو یاد گرفتم بالاتر از حد تصورت، ولی عزیز ماها آفریده شدیم برای کسب یکسری ارزش ها و مهارت ها

-- بهم بگو اصل حالت از چی خرابه؟! چون این حرفا بوی بهانه میده!!!


--- مهربان بودن و بروز احساسات نیاز به تمرین داره اگر در حال حاضر نداری. باید از مردای خونه تون شروع کنی. پدرت ، برادرت ، حتی مادر و خواهرت
--- دختر برای تمرین بروز احساسات به همسرش باید مادرش، خواهرش ویژه پدرش رو ببوسه، ازشون احوال پرس کنه ، ...


یه آیدی بهم بده. اینطوری حرفام منکراتی میشه نمیشه نوشت. :) 
شوخی بود البته. اگر تمایل داری بحرفیم بیا چت روم بهتره


+ برای نزدیک شدن به زن بودن خودت باید کارای ظریف و نیازمند حوصله انجام بدی
-- کارای هنری ، آشپزی ، نقاشی ، خیاطی 
-- توی روزمره ات و رفتارهات سعی کن کمتر ادای مردا رو در بیاری . مثل تند راه رفتن ، مدل مردونه و زمخت حرف زدن ، لباسای خاص دخترا بپوشی ، تفریحای دخترونه ، حتی مدل مو  و ...
۱۳ مهر ۹۳ ، ۲۳:۵۳ انسان نیازمند
واقعا!!
من هفته آخر ماه رمضون درستش کردم
افتاده بود!تعجب داشت برام
خخخخخ
ممنون
پاسخ:
خواهش ...
۱۳ مهر ۹۳ ، ۲۳:۴۶ انسان نیازمند
ولس چی.....
ینی چی؟ نباشم؟ نیام؟
پاسخ:
چی ؟!

نه منظورم اینه که یکی از همسایه های مجازی با این آدرس قبلاً مینوشتن.
بعد چند ماه اومدم ببینم مینویسن یا نه که الان متوجه شدم شما صاحب جدید آدرس هستید. افتاد!!
(یک وب بود قبلا با همین آدرس برای یک شخص دیگه)
۱۳ مهر ۹۳ ، ۲۳:۳۲ انسان نیازمند
سپاس که بهم سرزدید تا این بلاگ بسیار خوبو بیابم
قربون آقا
ایشالا همیشه سلامت باشند
در پناه خدا
پاسخ:
خواهش میکنم.ولی ...
ان شاءالله ان شاءالله

من اومدم به هوای وب جناب میم-عین
بعد یعنی الان شما صاحب جدید این آدرس هستید؟!

تشکر
پس خیلی وقت بوده که فرصتی دست نداده بود تا با صدای باز بیام فیروزه فام
پاسخ:
احتمالاً 
خبر از کوپه دونفره نداشتم .... چه جالب
پاسخ:
what?!

ب.ن : منظورتون (من + تو = ما) هست؟!
        اگرم منظورت به من بود که من هنوز کوپه ام یک نفره است.
مذهبی بودن فقط تو افعال مفرد به کار بردن نیستااااا


یادت باشه

خ خ

یه آدم مومن که ادعا میکنه
باید همانطوری با مردم رفتار کنه که ....
اگه خودش اطلاعات نمیده پس نباید اطلاعات بگیره ...


اگه مسوول جایی شد نباید سوء استفاده بکنه
هر کار خواست بکنه
بعد اونها را برای بقیه حرام اعلام کنه
....

پاسخ:
متوجه صحبت تون نشدم.
کار اشتباهی که از نظرتون بوده چیه؟!
الان من این طوریم؟! میشه واضح باهام صحبت کنید

چیزی گفتم که خودم توی عمل کردن بهش کوتاهی کردم؟! میشه بگید چی هست؟! 

لحن تون به طرز شدیدی برام آشناست.

اوففف فکر کنم متوجه شدم.

فهمیدم منظورت چیه.

مذهبی بودن ،مومن بودن و ... به خیلی چیزهای صرف نیست.یعنی هرکسی با ایمانه ادب کلام داره.ولی هرکسی ادب کلام داره الزاماً مذهبی و مومن و ... نیست.

ادعایی ندارم و نداشتم بابت ایمانم.این صحبتت تهمت هست الهه جان.الهام میدونه من که براش توضیح دادم.حرفام ابهام داشت ولی بحث اطلاعات کشی نبود به هیچ وجه،خدا خودش شاهده حرفم هست.

این صحبتت هم باز تهمته.هر کسی توی جایگاه خودش کوتاهی و نقص داره و داشته.ولی سوء استفاده یه حرف دیگه است.
این که من هر کاری خواستم بکنم یعنی چی؟! از آزار دیگران نه چیزی بهم میرسه نه لذتی میبرم.فکر میکنم توی اون چهار سال الهام این و متوجه شده باشه.اخلاقم گل و بلبل نیست ولی سوء استفاده ای هم نکردم هیچ وقت.من وقتی با الهام حرف میزنم در هیچ جایگاهی نیستم مگر ،دوستش.

اشتباهی که کردم و پام رو از گلیمم درازتر کردم قبول دارم.هیچ وقت از این اخلاقا نداشتم-سوای همه بی اخلاقی ها و بد اخلاقی هایی که شاید داشته باشم- فقط خدا خودش میدونه قصدم اون چیزی که به ظاهر نشون میده نبود.
حقیقتاً از بابت اینکه ناراحت شده از دستم ناراحتم.توی این چهار سال الهام بدون هیچ چشم داشت و ادعایی هر موقع گرفتار بودم و کسی نبود دور و برم خوب و خواهرانه و حسابی به دادم رسید.حرفام با اینکه احمقانه به نظر میرسید ولی فقط از یه نگرانی سرچشمه میگرفت.همدلی مضحکی بود.ادبیاتم خوب نبود ...

از اینکه تصمیم گرفتید نوای وب رو تغییر بدید خوشحالم
زیباست
پاسخ:
خیلی وقته تغییر کرده ها.
تشکر 

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام 
ممنون بابت قرار دادن این مطلب:)
پاسخ:
خواهش میشود ... [آیکون سوت و لبخند و اینا]
برای سلامتی آقامون صلوات 
۰۴ مهر ۹۳ ، ۱۱:۴۹ ˙˙·٠•✿ اِقلیما ✿•٠·˙˙
امشب،
شبی است که دو نیمه سیب با هم پیوند می خورند تا گونه های زمین از شوق، گل بیاندازند.
آسمان،
تنها سقفی است که این همه شادی را تاب می آورد.
کوچه
در آستانه آمدنتان ایستاده است به شوق.

سالروز این پیوند آسمانی بر شما مبارک
پاسخ:
+

بر شما هم مبارک 

بس که قبح طلاق ریخته!
مثلا به شخصه مطمئنم تو خیلی از این روستاهای محروم که طلاق هنوز طـــــــــــــــــــــــــــــــلااااااااااااااااااااااااااق ه... اگه قبحش بریزه خیلیاشون میرن جدا می شن!
جدی!


+ البته این، اشتباه اون بزرگترا رو توجیه نمی کنه اصّن
پاسخ:
نمیدونم چی بگم.

+ اوهووم
http://bayanbox.ir/id/5485885027149991447?info
ایشون که این بالاس هم موید همینه...
اصن چسبندگیش بیشتره :)))
(لینک نمیشه گذاشت! کامل گذاشتم)

واقعا؟
سر همین فقط؟
دستش درد نکنه...
ولی قبول کنید بهونه بوده آ...
قبول کنید
قبول کنید!!!!
پاسخ:
نه خُب حالا بقیه اش مسخره تر از این بود.
آخه بچه دبیرستانی بوده.یعنی هست. دختر بچه به تمام معناست. دیدم که میگم :|
خُب بچه بهونه میاره دیگه!


اون لینک رو نشنیدم هنوز.


از بابت لینک لطیف ممنونم

این بخش هایلات را از زبان و صدای گرم خود آقای نفس بشنوید ....
انقدم مقاومت می کنند در مقابل اینکه نه اینجوری نیست :دی
پاسخ:
حالا خیلی هاشون به درشتی(با کمال میل)(جهت خود لوس کردن و این صوبتا)اذعان دارن بهش.  ;-)

جدای از شوخی و بدجنسی خواستم بگم وظیفه ی یک خانم خیلی سنگینه. این نگاه لطیف آقا ...

از فرصت استفاده کنم بگم: جدیدن یک جاهایی(همین دور و بر خودم)اومدن دخترها رو زودی فرستادنشون و پر ... ولی دریغ از اینکه قدری فکر پشتش باشه.از سر بچه بازی دوتا خانواده رو بدبخت کردن.الان دختره سر اینکه همسرش بهش گفته کلیپست رو پائین تر بذار رو از این صوبتا میخواد طلاق بگیره.
ای بابا ... ای بابا


سپاس فراوان از بابت خصوصی تون خواهرم.من نیس عربیم زیر خط فقره ...
:(Imam javad(PBUM
Expressing unstable plans eventuatesin their decey

...........
http://zareh.blog.ir/post/130
پاسخ:
تسلیت ایّام شهادت امام عزیز

آمدم.سپاس از هدیه معنوی.تلنگر به جا و به موقعی بود.
۰۱ مهر ۹۳ ، ۲۰:۳۷ باران نم نم...
باید روانشناس بود تا معنای واقعی بخش های لایت شده رو درک کرد...
خوب بود خیلی...
پاسخ:
عه پس ...
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اید امامنا الخامنه ای ...
قربوووووووووون آقاااااااااااااااام برم که اینقدر نازن...


اللهم احفظ قائدنا...
پاسخ:
آمین 
۰۱ مهر ۹۳ ، ۱۶:۱۶ مردی بنام شقایق ...
سلام

فرمایشات آقا کاملا صحیح ولی هایلایت کردن ها مغرضانه بود!!!!

+
این کتاب رو باید کامل خوند نه یه تیکش رو...

جاهاییش هم هست که توسط آقایون هایلایت میشه شدید!

++
دوطرفس قضیه
اگه یه وری بش نیگا بشه یه وری میشه(آیکون جمله فیلسوفانه)
پاسخ:
سلام علیکم

ان شاءالله بقیه اش رو هم به مرور زمان میذارم.
این قسمتش خیلی خوب بود.حتّی اگر مغرضانه باشه.
اینجا را بخوانید :

«درد نامه»

اما خدایی کتاب خوبیه ! خیلی قبولش دارم!

فکر میکنم نوشته ی رهبر عزیزمونه


پاسخ:
همین طوره 
اگر به عرصه عمل برسه الگوی اسلامی ازدواج هستش.

موافق نیستم با این جمله ی های لایت شده ی صورتی!

همیشه اینطور نیست! گاهی برعکسه!

کم نیستند دخترهایی که بچه ان! و بچه می مانند!
پاسخ:
توی هر شرایطی هر دو نفر این نقش و برای هم بازی میکنند.
اونی که میگی رو قبول دارم ولی همونم یه روزی سر عقل میاد ;)


کتاب خانواده نویسنده اش کیه؟
پاسخ:
یک جور دسته بندی شده ی صحبت های امام خامنه ای است وقت خواندن خطبه عقد برای جوانان
از انتشارات صهبا
سلام علیکم

با دیدن این مطلب و اون قسمت رنگی شده به قول خودتون یک لبخند پهن رو لب ما نشست!

به نظرم بین کتاب هایی که با موضوع خانواده و ازدواج در بازار موجود هست این کتاب اگر بهترین نباشه لااقل جزء بهترین هاست + کتاب جوشکاری
پاسخ:
سلام علیکم

لبخند پهن برای یک لحظه اشه.خیلی هم خوب.خاصیت لطافت گفتاری آقاست دیگر ...
همین طوره از بعد معنوی و روحی به این قضیه پرداخته اند.
جوشکاری ها هم کاربردی هستند چون حول پاسخ به پرسش اند.
اون تیکه رنگی رو فقط خوندم

یاد این حرف حضرت امام افتادم از دامن زن است که مرد به معراج میرود
پاسخ:
کل متن حول همون بود.

قولشون جواهر
خیلی وبلاگ عالی و خوبی داری لذت بردم واقعا
من هم البته یه وب دارم که متاسفانه کسی به من سر نمی زنه و تنهام
دوست داری بیا نیامدی هم اشکال نداره بازم ممنون
موفق باشی
پاسخ:
تشکر

ممنون از دعوت تون
و همین طور شما

شکرپاره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">