متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

رحلة العاشق الی المعشوق ...

پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر/ چون شیشه عطری که درش گم شده باشد...
-------------------------------------------------
سلام
حضورتون رو خوش آمد میگم
لطفا آقایون رعایت حدود رو هنگام کامنت گذاشتن داشته باشند! بهتر اینکه از افعال با صیغه جمع استفاده کنید!
برای توضیح بیشتربه لینک " خواهرانه برای برادران " مراجعه کنید!
-----------------------------------------------
نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!
--------------------------------------------------
هنگام نماز طواف کعبه هم تعطیل است!نبینم موقع نماز اینجا باشی! برو که خدا داره صدات میزنه!

پيام هاي کوتاه
بايگاني
آخرين نظرات

چراغ اول / پست ثابت

يكشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۰۳:۰۶ ق.ظ

 " بسم هو "

 

 

12 چراغ اینجا میخواهیم روشن کنیم ، دوستان بسم الله ...

چراغ 1 ، حضرت مولا ، حضرت علی (ع) 

هرکس چند سطری توضیح در وصف ایشان بنویسد ...

به لینک ها هم ارجاع داده نشود ، تا بحث از حوصله خارج نشود ...

چند سطر پیرامون حضرتشان ، سخن تکان دهنده ای هم از ایشان در نظرتان گذشت بنگارید ، البت که ایشان شرحشان مفصل است!

اگر منظور بحث را گرفتید بسم الله ...

کتاب خوبی هم مد نظرتان هست معرفی کنید در حوزه شناخت حضرتشان ...

اگر ok 

پس start



سلام :)

اینجا فقط از حضرت علی بنویسید ... چراغ های بعدی توی پست های بعد روشن خواهد شد ...

دوستان یادم رفت بگم اگر شعر جانانه ای هم مد نظرتان آمد بنگارید...


 

salam :)

دوستان ما همچنان در صحنه ایم 

التماس دعا


این متن بسیار دل چسب را هم استفاده کنید.(کلیک کنید)

اجرنویسنده با خدا و حضرت علی(ع)

صلوات 


حواستان باشد باتوجه بنویسید 

ما که دست خوشمون رو ازشون گرفتیم 

یاعلی ما بیش از این ها باشما حرف داریم 

خدایا چه قدر سخت است امام زمان مان را نمیتوانیم از نزدیک داشته باشیم 

خدایا چه قدر این حقیقت برای ذهن کوچکم به راستی غیر قابل هضم شده 

 


حدیث (معرفت امیرالمومنین) ... هرکسی نخونده این رو حتما پیدا کنه بخونه

کتابی در قطع جیبی که اندازه یه دریا عمق داره ...

 


  حقیقت مقام ولایت و امامت ائمه معصومین


مامانِ مون نوشت :
  یه خطبه معروف از ایشون هست که متاسفانه در نهج البلاغه نیست.
یه نکته هم اینکه اگه شرحشو خوندی توجه داشته باش که این شرح نوشته یک انسان است و شاید به کنه و عمق قضیه اشاره نکرده باشه!

هو العشق نوشت : 
من این مولودی رو تقدیم میکنم!
گوش بدید و عشق کنین:
http://www.aparat.com/v/8QWYz


عتید نوشت :
اصلا خدا را شکر که شیعه ی توایم علی جان!...

اینجا را هم خیلی دوست میدارم!
شیعیان بروند حالش را ببرند...    ++


بهترین ها از منظر امام علی علیه السلام


عطریار نوشت :
http://rasekhoon.net/media/show/344181

این چهار سخنرانی از بهترین سخنرانی هایی هست که تا به حال در مورد حضرت علی علیه السلام و حکومت علوی شنیدم. ضمن این که این چهار سخنرانی به صورت کتاب هم چاپ شدن (علی علیه السلام و شهر بی آرمان) که نسخه پی دی اف کتاب رو می تونید از این جا دریافت کنید:


ذره نوشت : 
(کلیک) باران و بوتراب... خیلی خواندنی وچشیدنی ...

شما بگو  (۹۶)

 
ای باب الحوائج، یا جواد الائمه! ای بهارِ نُهُم، تو را شهید کردند؛ در حالی که هنوز بیش از 25 گُل در باغِ عمرت شکوفا نشده بود.
پاسخ:
یا الله
:(
السلام علیک یا امیرالمومنین
خدا قوت
پاسخ:
خداقوت شما نیز
سپاس از عرض ادبتان
۱۰ مهر ۹۲ ، ۲۰:۱۰ محمد باقر کمالی
سلام 
بسیار زیبا
بروزیم 
یاعلی
پاسخ:
سلام علیکم

سپاس از لطف تان

چشم خدمت میرسم
علی مدد
۱۰ مهر ۹۲ ، ۱۴:۱۷ نازنین روانبخش
سلام
هم فکری فلبی مون در مورد روابط بانامحرم اونقدر برای خودم و گاها اطرافیانم که صحبت کردند مفید بوده که تصمیم گرفتیم جلسه ی دومی هم بذاریم و بی صبرانه منتظر تشریف فرمایی تون و شنیدن نظرات تون هستیم
دعامون کنید
یا علی
پاسخ:
سلام علیکم
خداروشکر دست دوستان و خودتون که مطلب به این خوبی رو مطرح کردید برسد به ضریح امام حسین!
چشم انشاالله در اولین فرصت!
محتاجیم بسیار
چشم 

علی مدد
۱۰ مهر ۹۲ ، ۱۴:۱۶ نازنین روانبخش

سلام

خوب هستید ؟!

نمیدونم چرا پیش تر نظرتون رو برای هم فکری قبلی ندیده بودم

ممنون از همه الطاف تون و همه ی راهکارهای خوبی که دادید

خرف زیاده که الان بگم حیق که دانشگاهم و نمیشه الان ...

دعامون کنید

پاسخ:
سلام دوستم
الحمدلله

:)
سپاس از همه ممنون هات خواهر!
محتاجم بسیار چشم!
[گل]
پاسخ:
:)
۰۷ مهر ۹۲ ، ۱۵:۰۲ سجاد عبدی
ای که به دور کعبه و منکر حیدری ...

کعبه ولادتگه اوست دور حیدر نگرد :)
پاسخ:
چه لطیف 
زیبا بود 
اجرکم عندالله
:)
سلام
میزبانیم با

http://zareh.blog.ir/post/103

 یا علی
پاسخ:
سلام علیکم
به روی دیده خدمت میرسم 

علی مدد
۰۳ مهر ۹۲ ، ۲۳:۰۸ کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
سلام
خداقوتــــ
"نوکرهای ارباب پیراهن مشکی و شال عزا و سربند یازهرا آماده کنید چهل روز مانده "

بروزم با  * بیست و سهـــ *
یازهرا کربـــــ بلاانشاالله
پاسخ:
سلام 
خداقوت شما نیز
چشم خدمت میرسم
۰۳ مهر ۹۲ ، ۱۶:۲۴ ... خادم الزهرا
سلام
40 روز مانده تا ایام محرم
تا ایام عزای ارباب ...
ای کـــــشتی نجـــــات مــن و یاورم حسین
لطفــــــی که کـرده ای تو به من مـادرم نکرد
ای مهـــــــربان تـــر از پدر و مـــــادرم حسین


طرح اربعین قرائت زیارت عاشورا

هر که دارد هوس کرب و بلا
بسم الله...
لطفا انتشار دهید...
التماس دعا
پاسخ:
سلام علیکم 

چه قدر زیبا 
چشم 
محتاجیم 
دعاگوهستیم 
با سلام
دعوتید به 

*زنان هم جنگیدند... *

http://zareh.blog.ir/post/113

یا علی.
پاسخ:
سلام علیکم 
چشم انشاالله خدمت میرسم!

علی مدد

خیابان ها را بنام شهداء کردیم

 

 تا هر وقت نشانی منزل را می دهیم

 

بدانیم از گذرگاه خون کدام شهید با آرامش به منزل می رسیم!

 

پاسخ:
خدایِ مَن 
دِلَم گرفته که چرا بعضیا فقط هفته دفاع مقدس یاد شهدا میافتن...
۳۱ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۳۳ محمدرضا یک دانشجو...
سلام
اعلام نتایج مسابقه شماره 3
و
مسابقه ی شماره 4
با ما همراه باشید
ممنون

پاسخ:
سلام
خخخخخخخخ
اعلام نتایج رو خوندیم روده بر شدیم!
چه قد حدس ما شبیه بود!
آقا بیخیال این یکی خیلی سخته البت جای فکر داره

تشکر
با سلام
 کمی دیگر وهمین امشب مهمانید به 

*باران وبوتراب*خواندنی وچشیدنی است... 

تقدیم به  شما که از عاشقان حضرتش هستید

یا علی
پاسخ:
سلام 

سپاس از ادبتان 
بسیار زیبا بود!
اجرکم عندالله!
حرف هایشان گوشها و چشم ها را که هیچ قلب هارا نوازش میکند!

علی مددتون
۲۹ شهریور ۹۲ ، ۱۰:۲۵ جابر گرمابی
سلام


ممنون از حضورتون.


بروزم...........
پاسخ:
سلام علیکم

متشکرم از ممنونتون
الان میام!
لطف کردید خبر دادید!

علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را

که به ماسوا فکندی همه سایه هما را

دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین

به علی شناختم من به خدا قسم خدا را


خدا اجرتان دهد

پاسخ:
متشکرم 
این شعر بسیار دِل نشین است 
حقیقتا حس اش فرق دارد !

اجرکم عندالله!
دست دوستان برسه به ضریح پدر مهربانی ها ... بامعرفت انشاالله!
۲۸ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۴۳ کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
سلام
خداقوتــــــــــ
بعــــد میــــلــاد رضــــا سینه من بی تاب است
عکس گنــبد وسط صحن دو چشمم قاب است
ای خــوش آن کس که جـواز سفرش امضا شد
عـــرفـــــه کــــربـبــلا در "حـــــرم اربـــاب" است
http://bayanbox.ir/id/86320624103091634
التماس دعا
یازهرا کربـــــ بلاانشاالله
پاسخ:
سلام علیکم 

خداقوت شما نیز(این قد از این کلمه خوشم میاد که نگو انرژی زاست)
بسیار زیبا بود شعر++++

ممنونم از اینکه همیشه دست پُر میایید و مَن و شرمنده میکنید!

محتاجیم بسیار
به یاد همه دوستان هستیم !
التماس دعای بسیار

انشاالله!
یازهرا
سلام:
بروزیم با خط مشی و قدم های اولمان...
........
             medadjangi.ir

پاسخ:
سلام علیکم
چشم خدمت میرسم
۲۸ شهریور ۹۲ ، ۰۲:۰۰ محمدرضا یک دانشجو...
سلام
عید شما هم مبارک
قسمت شما...
خواهش میکنم
پاسخ:
سلام علیکم

متشکرم 
انشاالله ... ممنونم 
ممنونم از خواهش تون
سلام
عیدتون مبارکـــــــــــــــــــــــــ
پاسخ:
سلام آجی خودم
عید شومام مبارکــــــــــ
ممنونم از تبریکتــــــــــــــ  :)
بوس سفارشی

مرا شرم است سخن گفتن از عشق...

یاعلی.

التماس دعا.

پاسخ:
شرم ...

علی مددتان 

محتاجیم بسیار 
به یاد دوستان هستیم همیشه!
حتی اگه تاحالا نیومده بودند و تازه پیوستن بهمون!
 واقعا!!!!!!!

شما هم دختر قمی هستی!!

ایول به دخترای باحال قمی.....
پاسخ:
اِه نه !
من فک کردم شوما اصفهانی هستی !
فک کردم کاشانی هستی ! نمیدونم چرا!

ما از استان اصفهان شهر اصفهان می باشیم!
اوهووم دخترای قمی خعلی باحال هستند بین دوستان وبلاگی چن تایی شون رو داریم!

ایول بهت آجی جان
علیک

ممنون آجی جونی..

چه دعای زیبایی..

اینم از نعمت آجی سایبری..

بازم میگن آجی سایبری خوب نیست!!!!
پاسخ:
علیکم سلام 

عزیزدِلم ...
من که کلی خواهر دارم اینجا ... اوهوم ... خواهر سایبری کلی صفا ... قربونت برم ...
:)

فقط   حیدر   امیرالمؤمنینه....

 

پاسخ:
همینه !
سلام
مثل همیشه میزبانیم با  گوهرانه....تولد آفتاب هشتم
 یا رضا
پاسخ:
سلام علیکم

سرمیزنم انشاالله
یاحیدررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
پاسخ:
حیدر مددتون به همین شدت 
عیدتون مبارک 
توفیقات ویژه نصیبتان از جانبشان

دست‌هایت را که در دستش گرفت آرام شد
تازه انگاری دلش راضی به این اسلام شد

دست‌هایت را گرفت و رو به مردم کرد و گفت:
مومنین! ( یک لحظه اینجا یک تبسم کرد و گفت):

خوب می‌دانید در دستانم اینک دست کیست؟
نام او عشق است، آری می‌شناسیدش : علی ست

من اگر بر جنگجویان عرب غالب شدم
با مددهای علی ابن ابی طالب شدم

در حُنین و خیبر و بدر و اُحُد گفتم: علی
تا مبارز خواست «عمرِو عبدِوُد» گفتم: علی

با خدا گفتم: علی، شب در حرا گفتم: علی
تا پیام آمد بخوان «یا مصطفی»! گفتم: علی

...

هر چه می‌گویم علی، انگار اللّهی ترم
مرغ «او ادنی»ییم وقتی که با او می‌پرم

مستجار کعبه را دیدم، اگر مُحرِم شدم
با «یَدُ الله» آمدم تا «فُوقِ اَیدیهِم» شدم

تا که ساقی اوست سرمستند «اصحابُ الیمین» 
وجه باقی اوست، «اِنّی لا اُحبُّ الافِلین»

دست او در دست من، یا دست من در دست اوست
ساقی پیغمبران شد یا دل من مست اوست
 
یکصد و بیست و چهار آیینه با هر یک هزار ـ
ساغر آوردند و او پر کرد با چشمی خمار

آخرین پیغمبر دلداده‌ام در کیش او
فکر می‌کردم که من عاشقترینم پیش او

دختری دارم دلش دریای آرامش، ولی
شد سراپا شور و توفان تا شنید اسم علی

کوثری که ناز او را قلب جنت می‌کشید
ناگهان پروانه‌شد دور سر حیدر ‌پرید

روزگارش شد علی، دار و ندارش شد علی
از ازل در پرده بود آیینه دارش شد علی

رحمتٌ للعالمینم گرد من دیو و پری
می‌پرند و من ندارم چاره جز پیغمبری

بعد از این سنگ محک دیگر ترازوی علی است
ریسمان رستگاری تارِ گیسوی علی است

من نبی‌اَم در کنارم یک «نبأ» دارم «عظیم»
طالبان «اِهدنا» اینهم «صراطَ المستقیم»

چهره‌اش مرآتِ «یاسین»، شانه‌هایش «مُحکمات»
خلوتش «والطور»، شور مرکبش «والعادیات»

هر خط قرآنِ من، توصیفی از سیمای اوست
هر که من مولای اویم، این علی مولای اوست


پاسخ:
بسیار بسیار بسیار زیبا بود 
++++++++++++++++++++
از حسن انتخابت ممنونم گرامی من 
خیلی به دل نشست

دست شوما و سرایندش طلا
اجرکم عندالله جمیعا

خداقوت
یاعلی(صلوات برای فرج)
سلام دلاور
ممنون از قبول دعوت
باز مهمانید به 
درد دل های امام علی  علیه السلام یا همان شقشقیه

http://zareh.blog.ir/post/44

یا علی
پاسخ:
سلام علیکم

متشکرم از ممنونتون
چشم الان میام

علی مددتون
سلام ولادت اقا امام رضا مبارک
+با طرحی ا امام رضا و دلنوشتی در خدمتیم
منتظر نظرات شما
یا حق
پاسخ:
سلام علیکم

باتشکر از اطلاعتون 
برشما هم مبارک جناب

چشم الان میام 

حق نگه دارتان
سلام
لفظ کلمه "علی" منو یاد ابتدا و شروع میندازه، یاد عدد یک.
خودشون خیلی سختی کشیدن که ما، ما بشیم ولی نمیدونم قدرشو!
پاسخ:
سلام علیکم
جالب بود! شروع ...
خیلی مونده تا قدردان بودن رو ...

اجرکم عندالله
سلام
مرسی
اختیار دارید
شکسته نفسی فرمودی آبجی
ممنون به نکته ی خیلی مهمی اشاره کردید که بهش تا به حال توجه نکرده بودم...
پاسخ:
سلام
ممنون از مرسی تون 

نه بابا شکسته نفسی کوجا بود خواهر حقیقتِ

ممنون از ممنونتون 
:)
صفا آوردی
این پست که قشنگ بود . رزجان خیلی قشنگ کشیدی سخت نیست ولی خیلی جالب بود
پاسخ:
قشنگی از حضرتشان است!
:)
اللهم عجل لولـ♥ـیـک الـفرج
پاسخ:
آمین
خدایا این دعا را حقیقتا معنایش را به قلبم بفهمان
۲۰ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۲۷ بودن یا نبودن
سلاااااااااام
زیبا بود
پاسخ:
سلام علیکم

حضرت علی(علیه السلام) و نام و نشانشان همیشه اینگونه است

۲۰ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۳۵ محمدرضا یک دانشجو...
سلام
مسابقه شماره 2 اعلام نتایج شد
بامسابقه بعدی منتظرتون هستم
علی مددی
پاسخ:
سلام علیکم
انشاالله فرصتی باشه حتما 

یاعلی
سلام
+با یک پست جدید در خدمتیم
*منتظر نظرات مفید شما *
در پناه حق
پاسخ:
سلام علیکم
اشناالله سرفرصت میام
سلام

عالی بود

فقط حیدر امیرالمؤمنین است....

به منم سر بزنید
پاسخ:
سلام 
دوستان عالی نوشتن
حضرت علی(علیه السلام )انشاالله به همه شان توفیقات خاص عنایت کند
همین طوره

چشم انشاالله فرصتی باشه حتما 
نه بشر توانمش خواند و نه خدا .
خدا قوت با قانون بلاگتون بسیار موافقم .
پاسخ:
یا علی مددتون

متشکرم ... بنده هم به شدت موافقش هستم ...
۱۸ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۰۱ *** رک و راست ***
یاعلی
همین و بس.

حرفی برای گفتن ندارم...
پاسخ:
علی مدد

در همین نام حضرت خودش حرف ها نهفته 
مرحمت عالی زیاد 
زیارتتون قبول حق انشاالله
اجازه ما فقط میتونیم بگیم با علی مدد را شدیدا عشق است:(
خواستم حداقل کتاب معرفی کنم که دیدم همون کتابی که م.ن میخواستم بگم دوستان گفتند:)
یاعلی
پاسخ:
قربون شما که ما عاشق این حرفتونیم
دست همگی طلا 

علی مددتون
۱۸ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۴۷ رها پاک سرشت
خدا کند که کسی حالتش چو ما نشود
ز دام خال سیاهش کسی رها نشود

خدا کند که نیفتد کسی ز چشم نگار
به نزد یار چو ما پست و بی بها نشود

جواب ناله ی ما را نمی دهد "دلبر"
خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

شنیده ام که از این حرف، یار خسته شده
خدا کند که به اخراج ما رضا نشود

مریض عشقم و من را طبیب لازم نیست
خدا کند که مریضی من دوا نشود

ز روزگار غریبم گشته است معلوم
شفای ما به قیامت بجز رضا نشود...
برای سلامتی شاعر این شعر امام خامنه ای سه صلوات بفرست ....
پاسخ:
آقای نفس ، شعرهایشان هم نفس است 

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

دلم کـــــــــــمی خدا میخواد…
کمی سکـــــــــــوت…
کمی دل بریدن میخواد…
کمی اشک…
کمی بهت…
کمی آغوش آسمانی
کمی دور شدن از این آدمها…!
کمی رسیدن به خدا.

.

.

احسنتم...درپناه حق

پاسخ:
خدای من چه خواستن هایی ...

احسنت به خودتون 
حق نگه دارت آبجی
سلام نبودم جاتون خالی کربلا بودم عصری رسیدم برا تون دعا کردم  عالی بود بازم خبرم کن یا حق ممنون اومدین داداش بی نهایت فوق العاده مثل همیشه دیروزم حرم جدم موسی ابن جعفر
پاسخ:
بابا ایول آسه میری ، آسه میای فدات شم 
منم داداش نیستما ، با اجازتون ما آبجی هستیم 
قربون دستت راضیه عزیزم خوش به سعادتتون هم چنان التماس دعا 
خیلی خیلی خوش به حالت خواهر 
۱۷ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۴۶ کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
سلام
خداقوتـــــــــــــــ
دلتان که بهانه گرفتــــــــــ گوش کنید حرف خیلی از کربــــــ بلا رفتهـــ هاستــــــ
دلمـــــــــــ تنگ است . . . .
دعایی کنید دارم جا میمانم از قافله !
http://bayanbox.ir/id/622879847124759084
یازهرا کربـــــــ بلا انشاالله
پاسخ:
سلام 
خداقوت برای شما نیز 
انشاالله که به درد و دلش برسیم ... ما هم با اینکه نرفتیم ولی خیلی دلتنگیم ...
نه انشاالله به زودی به لطفشان ره سپار خواهید شد ...
دل که تنگ باشد حاجتش زودتر میرسد 
دعاگوی همه دوستان هستم 

انشاالله 
http://rasekhoon.net/media/show/344181

سلام
این چهار سخنرانی از بهترین سخنرانی هایی هست که تا به حال در مورد حضرت علی علیه السلام و حکومت علوی شنیدم. ضمن این که این چهار سخنرانی به صورت کتاب هم چاپ شدن (علی علیه السلام و شهر بی آرمان) که نسخه پی دی اف کتاب رو می تونید از این جا دریافت کنید:
یاعلی
پاسخ:
اجرکم عندالله

سپاس از توجه فراوان جنابعالی
انشاالله نگاه حضرت شان نصیب
۱۷ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۵۶ قلمداد ظهور
محرومیت یعنی شهر را ندیده باشی ولی ذهنت درگیر چراغانی آن باشد...!
پاسخ:
خیلی زیبا بود
قلمتون همیشه نرم مینویسه 

نرمیش مانا 

اجرکم عندالله 
عید همگی مبارک 
پاسخ:
بر شما نیز مبارک
متشکر
۱۶ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۴۱ کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
سلام خداقوتـــــــــــــ
امیدوارم ساعت قلب همه اینجوری باشه !
http://bayanbox.ir/id/7805944092948373724
یازهرا کربــــــ بلا انشاالله

پاسخ:
سلام خداقوت شما نیز

بسیار زیبا بود
انشاالله 
دستتون طلا جناب

یازهرا انشاالله
سلام
لینک شدید دوست عزیز
پاسخ:
سلام لینک میشید الان شما هم با افتخار 
 پدری بودی که تمام دختران عالم را پدری کردی!
پدر هایمان را حسینی!
همه چیزمان ختم می شود به تو...
پاسخ:
خدایِ مَن ... 
پدر مهربانی ها یمان ... 

یاعلی

اجرکم عندالله
زیبا نوشتید
۱۶ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۵۸ کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
سلام خداقوتــــــــــــــ
ممنون از لطفتون!
بد جور دلتنگتـمـــــ ...
هر وقتـــــ دلم تنگ برادرتونــــ بود
می اومدمــ رو به رویــ ضریحتونـــ می نشستمـــ و ...
بعد از چند وفت خبر سفر مشهد می اومد برامـــ
هر وقت دلمــ هوایــ کربلا میــ کرد ...
می رفتمـــ پابوســـ برادرتونـــ...
حالا هم دلم هوایی کربلاستــــــ
هم امام رئوف رو می خواد
چه کنم؟
خانوم چه کنم؟
هوای بقیع . . . .
میگم بقیع ببینم طاقت نمیارم  . . . .
داداش سید مجتبی علمدارم بعد سفر حج نجوا میکرد خیلی برای مادر روضه میخوند بعد اومدنش روضه سربسته میخوند !
فقط عکساشو دیدم در موردش شنیدم دارمـــــ ذره ذره آب میشم !
همه حرفامو خلاصه میکنم
بدجور دلتنگمــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دعام کن!
یازهرا کربــــــــ بلا انشاالله
پاسخ:
سلام علیکم

ممنون از ممنونتان ... حقیقت بود نه لطف 

ما هم ... 
خوش به سعادتتون 
خیلی خیلی التماس دعا ...
انشاالله همه اش نصیبتون 

بقیع که خودش روضه دارد ... روضه نخوانده ... هی به عکس هاش نگاه میکنم دلم هوایی میشه 

عمه جان هوا دار دلتنگی هایتان

انشاالله نصیب همه مان
عاشقیهاتون مستدام بانو :)
برسه ب جنون!!!
آمین...
پاسخ:
متشکرم ... دعامون کنید
دِِل آشوبه دارم

آمین تان را هم سپاس
اصلا خدا را شکر که شیعه ی توایم علی جان!...

اینجا را هم خیلی دوست میدارم!
شیعیان بروند حالش را ببرند...
http://zaytoun.persianblog.ir/tag/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%A4%D9%85%D9%86%DB%8C%D9%86_%D8%B9%D9%84%DB%8C_%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87_%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85
پاسخ:
همین طوره ...
قربان دستتان

خداوند در قرآن کریم می فرماید: وَ للهِ الاَسمَاءُالحُسنی فَادعُوهُ بِهَا.

ترجمه : برای خدا نامهایی است نیکو خدا را به این نامها بخوانید.

و همچنین می فرماید: اَللهُ لاَالهَ الا هُوَ لَه الاَسمَاءُالحُسنی.

ترجمه: جز خدای یکتا که همه اسماء و صفات نیکو، مخصوص اوست خدایی نیست.

 رسول خدا(ص) می فرمایند: للهِ تَبَارَکَ وَ تَعالی تِسعَةٌ وَ تِسعینَ إِسماً مَن دَعا اللهُ بِهَا أستَجابَ لَهُ و مَن أَحصاها دَخَلَ الجَنَّةَ.

ترجمه: برای خداوند- که نامش مبارک و بلند مرتبه باد- نود و نه اسم است که هر کس خدا را بدانها بخواند دعایش مستجاب می شود و هر کس آنها را یاد کند به بهشت خواهد رفت.

و امیرالمومنین(ع) مکرر فرموده اند: « وَ أنَا أسماءُ الله الحُسنی»

پاسخ:
وای خدای مَن ... تازگی ها با اسم شان دلمان سخت قنج میرود

پدر مهربانی ها را به قول هُمای عزیز شدیدا عشق است

قربونشون برم تمام قد
عاشق انا زدنهای امیرالمومنینم...
اونجا که میگن: «انا حبل الله المتین و انا عروة الله الوثقى و کلمة الله التقوى و انا عین الله و لسانه الصادق و یده و انا جنب الله الّذی یقول: أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یا حَسْرَتى‏ عَلى‏ ما فَرَّطْتُ فِی جَنْبِ اللَّهِ، و انا ید الله المبسوطة على عباده بالرحمة و المغفرة و انا باب حطة من عرفنى و عرف حقى فقد عرف ربه لانى وصى نبیه فى ارضه و حجته على خلقه لا ینکر هذا إلا راد على الله و على رسوله‏»
پاسخ:
:)
مَن تازه عاشق شدم یه کم خامم

قربونشون برم
پیامبر عزیزمان(ص) میفرمایند: افضل انسانها، شیعیانی هستند که فضائل علی(ع) را بازگو میکنند و از کسی ابایی ندارند؛ و پست ترین مردمان، آنهایی هستند که فضائل علی را می دانند و کتمان می کنند...!!!...
پس مرحبا بر شما :)
پاسخ:
دهانم چفت شُد


مرحبا بر خودتان شما دوستان نوشتید
اصلا یه حالی شدم

خدایا ...
اجرکم عندالله
سلام
روزتون مبارک!

رسول اکرم(ص):«مثل علی فیکم کمثل قل هو الله احد فی القرآن»

یک بار توحید، یک سوم قرآن

علی را به زبان دوست داشته باشی یک سوم ایمان را داری.

دو بار، توحید، دو سومش.

علی را که به قلب و زبان دوست بداری، دو سوم ایمان را داری.

و سه بار که خواندی، قرآنت ختم میشود.

و علی را که به زبان و قلب و جوارح دوست داری، ایمانت کامل است...


پاسخ:
سلام علیکم
متشکرم
عید شمام مبارک

اجرکم عندالله
با
  یک سوال
      مسابقه شماره دو
         متن طنـــــــــــــــــــــــز
               تصاویر طنز و حیوانات وطبیعت
                          بـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــروزم
پاسخ:
:)
۱۶ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۴۲ کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
سلام خداقوتــــــــــــــــــ
ولادت حضرت معصومه (س) مبارک
بروزمــــــ
یازهرا کربــــــ بلا انشاالله
پاسخ:
سلام علیکم

برشمانیز
به روی دیده آمدیم
۱۵ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۱۲ دلتنگی ابرها ...
آنان که برای گیسوان پریشان دخترکان
شعرها سروده اند ؛ گمان نمی کنم هرگز
رقص چادر ت را در باد دیده باشند!...
"sahab"
امام صادق (ع):پسران ، نعمت‏ اند و دختران خوبى ! خداوند، از نعمت‏ها سؤال مى ‏کند و به خوبى‏ ها پاداش مى‏ دهد .
* میلاد بانو حضرت فاطمه ی معصومه (سلام الله علیها) بر تمام رهروان آن حضرت و روز دختر بر همه ی دختران پاک و با حیای  ایران زمین مبارک*
پاسخ:
سلام
خیلی قشنگ بود 

مبارک هممون 
انشاالله نگاه حضرت معصومه نصیبت خواهر :)

علی...

         پدر...

                  پدر...

                          پدر...

پاسخ:
سکوت 
واژه ها کوچتر از آن هستند که ...

یاعلی
پدر مهربانی ها


سلام
 وبلاگتان حس خوبی داشت...
 میزبان اوقات شما هستیم
یا علی
پاسخ:
سلام علیکم
خوبی حس از دِل خودتان است ...
انشاالله میام 

علی مددتون
قلب، کتاب چشم است. حضرت علی ع 
.
چند ماه قبل با یک سنی بحث کردم و باید بگویم توضیحی ندارم باید بگویم " هنوز آن مرد ناشناس است " 




پاسخ:
:(

اجرکم عندالله 
خدایِ من همین طوره 
۱۴ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۵۳ محمد باقر کمالی

سلام

خوب هستید

 خسته نباشید

بروزیم

یاعلی

 

پاسخ:
سلام علیکم
به روی چشم

علی مدد
سلام.
ببخشید، بی ادبی بود اما خباثت آمیز نه.
اگر صبر کنید منظورم را خواهید دانست.
یا علی
پاسخ:
سلام علیکم
منظورمان همان بود
مطمئنم که منظور دیگری داشتید پس منتظریم

علی مدد
سلام.
به طور غیر منتظره ای آپم!
«شما جای این خانم بودید چکار می کردید؟»
میل خودتونه اما اگر نیاید از کفتون رفته!
حالا خود دانید
یا علی
پاسخ:
سلام علیکم
آمدید مستفیض شدیم

دانستیم
علی مدد
من این مولودی رو تقدیم میکنم!
گوش بدید و عشق کنین:
http://www.aparat.com/v/8QWYz
پاسخ:
عزیزم 
اجرتون با خدا
یاعلی
۱۴ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۲۸ قلمداد ظهور
قسمتی از دیالوگ یک بازیگر سینما
پاسخ:
آمدیم خواندیم استفاده و حظ بردیم از قلمتان
یه خطبه معروف از ایشون هست که متاسفانه در نهج البلاغه نیست.
حالا که از حدیث معرفت حرف زدی یه نگاهی هم به این بنداز
البته من موقع خوندنش واقعا نتونستم هضمش کنم ایشالا که معرفت شما به درکش برسه...
یه نکته هم اینکه اگه شرحشو خوندی توجه داشته باش که این شرح نوشته یک انسان است و شاید به کنه و عمق قضیه اشاره نکرده باشه!
اون "خطبه البیان"حضرت امیر است که سرچ کنی روی سایتها هست
پاسخ:
tnx
قربون دستتون
اجرکم عندالله 
خدا حفظتون کنه برام
  خدایا بر من ببخش آنچه را تو به آن آگاه تر از من هستی،و اگر

دوباره به گناه بازگشتم،تو نیز به آمرزشت بازگرد.بر من ببخش آنچه

را با خود وعده کردم و تو مرا وفا کننده به آن نیافتی.خدایا بر من

ببخش آنچه را که با زبانم به تو تقرب جستم و دلم با آن مخالفت

نمود.خدایا بر من ببخش اشارات نابجای چشم،سخنان بی فایده،و

هواهای دل،و لغزش های زبانم را.

از مناجات امیر المومنین علی علیه السلام

پاسخ:
خدای مَن وای بر مَن ...
این مناجات ایشان است 
واویلا به حال مَن گناه کار 
خدایا از کار جهان در عجبم ... اگر امید رحمتت نبود و وجود این نازنینان نبود زمین تاکنون مرا در خود هضم کرده بود گویی که تاکنون نبوده ام
وای برمَن 

حقیقتا دلمان آتش گرفت

اجرکم عندالله 

ادب کلامم رفت...

منی که  همیشه "علیه السلام" را کامل مینویسم...

 

 

ان شاالله خودشان به پای بی احترامی نگذارند...

منکه در محضرشان نا چیز ترینم...

یا حق

پاسخ:
نه این طور نیست 
وقتی سخن از ایشان میشود 
صحبت ها ناشی از محبت میجوشند 


خداوند مددتان
دست حضرتشان بر سرتان انشاالله 
سلام.
خواستم بنویسم اما با خودم فکر کردم چی بنویسم؟
ننویسم بهتره.
در حد و اندازه من نیست.
یا علی

پاسخ:
سلام علیکم
اِه مینوشتید 
آقا نظر خاص میکنن

حقیقتا مولای عزیزمان در وصف نگنجند

علی مدد

سلام

علی...

تنها...

واگویه با چاه...

مظلوم...

درد عزیز...

کوه صبر...

صبر...

صبر...

علی،مظلوم...

علی،علی است

بی کم و کاست

در قالب کلمات نمیگنجد...

 

پاسخ:
سلام علیکم

بغض
حیرت 
فهم من کوچکتر از این هاست

همین طور است 
ایشان در وصف نمیگنجند
چ کار خوبی ...راستش گفتید توصیف داشتم فکر میکردم تو شناخت امام ها چقدر کم کاریم...کتاب خوب فروغ ولایت ، نهج البلاغه ،انسان 250 ساله هم خوبه البته برای کل ائمه زندگی سیاسیشون و نقش ائمه در احیای دین هم واقعا عالیه.....در شناخت حضرت موثره
پیامبر صلوات الله علیه فرمودند فاطمه س محبوبترین و علی ع عزیز ترین شخص نزد من است...
شعر زیبا هم که دوستان شعر موردنظرم رو نوشتند شعر اقای برقعی
ممنون
۱۲ شهریور ۹۲ ، ۲۰:۴۶ محمد باقر کمالی
سلام 
خوب هستید
خسته نباشید
بروزیم
یاعلی
۱۲ شهریور ۹۲ ، ۲۰:۳۰ قلمداد ظهور
 *تکه دوم حرف دلم، از ار د و ی ج ه ا د ی*
۱۲ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۴۹ پرستوی کانال کمیل
سلام دوستم ..شرمنده کردی خواهر
دلمو آتیش زدی با اون عکس
ببخش اگه زیاد سر نزدم ولی ان شاءلله به دوستای خوبی مثل تو بیشتر سر می زنم
وقتی جهل جهان تو را فرا می گیرد کتابی بیفروز
امام علی (علیه السلام)

یا زهرا

من سال ها دیوانه ی ایوان طلای حیدرم

عشقست با نام علی سرها رود بر دارها. . .

پاسخ:
یا علی

زیبا بود
خدایا دلهامون حیدری بشه انشاالله!
اجرتون با خدا
با سلام
 با مطالبی درباره" آخرین کتابی که خواندم2... وشهید بایندر" میزبانتان هستیم
 یا علی

سلام

شرمنده ما دوتا از شعرایی که دوستان گذاشته بودن و برا آسید حمیدرضا برقعی بودرو کپی کردیم

دیدیم شما پیام گذاشتین که ذکر منبع و اینا...

گفتم نیازی به دکر منبع وبلاگ شما که نیست احیانا؟!

پاسخ:
سلام علیکم
نه
علی رو فقط چاه می شناسد...
به گریه هایش
با دردهایش
با مصیبت هایش
حتی کسی نبود که بتونه علی رو درک کنه...البته بعد از فاطمه (س)

و علی همچنان مظلومه....من شنیدم که تو ژاپن بعضی از فرازهای نهج البلاغه رو تدریس میکنن...البته راست و دروغش رو نمیدونم...اما همین حرف خودش نشون از عظمت علی میده

جالبه که تو نظرات اکثرا بی ربط جواب دادن ...:|

پاسخ:
:(
بغض دارد کلا غصه مولایمان 
یا زهرا 

انشاالله ما هم بتونیم ...
انشاالله اونا بر داشته میشه 
خوب دوستان میبینن مطلب بالای صفحه است میان نظرات دیگه رو هم اینجا میزارن
یه روزی دو نفر میرین پیش حضرت علی علیه السلام
و هر دو هم ادعا میکنن که دیگری غلام دیگری هستش
و از حضرت میخوان که بینشون داوری کنه و مشخص کنه که کی غلام و کی مولی
........
حضرت علی ع رو میکنن به قنبر و میگن قنبر دو تا سوراخ توی دیوار در بیار
بعد رو میکنن به اون دو نفر و میگن که سرتون رو بکنین توی این سوراخ ها و اصلا هم بیرون نمی آرین...
بعد به قنبر میگن که قنبر سر غلام رو بزن
تا که کلام مولی تمام میشه سریغ اون یکی که در اصل غلام بوده و به دروغ ادعا مولا میکرده سرش رو میاره بیرون و میگه که دروغ گفتم....
پاسخ:
چه قدر شنیدنی بود و خواندنی ...
سلام علیکم 
خوش آمد بابت حضورتان
اجرکم عندالله 


خداکنه مولا مون رو گم نکنیم 

یاعلی مددتان

سلام علیکم

مرو ای گدای مسکین به در سرای مولا  که علی همیشه میزد در خانه ی گدارا....

جز خدا کیست که داند غم شبهای علی علیه السلام....

نمی دونم چطور جرات کردم اینارو بنویسم فقط مادر سلام الله علیهاتواند دیگران نه...

+

بررسی اشکال دور در انتخاب رهبری
بروزیم...

موفق باشید

در پناه مادر سلام الله علیها...

پاسخ:
سلام علیکم
یا علی
یازهرا
بغض

الان همون طرفاییم
عنوان صحیفه المومن حب علی ابن ابی طالب
پاسخ:
اجرتون با خدا
:)
انشاالله حتمااستفاده می کنیم 

حاجب بروجردی یه شعر در مدح امام علی سرود:

حاجب اگر محاسبه حشر با علی ست

من ضامنم هر چه که خواهی گناه کن

شب خواب دید امام اومدن به خوابشون و گفتن شعر رو اینجوری تغییر بده

امام علی (ع) :

حاجب اگر محاسبه حشر با علی ست

شرم از رخ علی کن و کمتر گناه کن ..


پاسخ:
اجرت با خدا ... 
استفاده کردم ... زیبا بود
:)
۱۱ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۲۲ کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
سلام خداقوتــــــــــ

قالَ امام علیٌّ ( علیه السّلام ) :

هیچ دشمنی برای انسان٬ ستمگرتر از نفس او نیست.

منبع : غرر الحکم٬ ج ٢ / فصل ٨۶ (لا)٬حدیث٣٢۴ .


قالَ امام علیٌّ (ع) :

هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

منبع : غرر الحکم٬ ج ٢ / فصل٧٧ ٬(مَن)٬حدیث۹-١۴۴٨.

قالَ علیٌّ (ع) :

هیچ بنده ای مزه ی ایمان را نمی چشد٬ تا دروغ را- شوخی باشد یا جدّی-مطلقاً ترک کند.

منبع : اصول کافی٬ج٢/ص٣۴٠ ٬ حدیث11

یازهرا کربــــــــ بلا انشاالله

پاسخ:
سلام علیکم
اولا خداشما را هم قوت
حقیقتا انرژی گرفتیم
استفاده کردیم
اجرکم عندالله

تشکر از دعای زیبایتان

دارم دِلَکی که بنده ی کوی علی است

روی دل او همیشه بر سوی علی است

هر چند هزار رو سیاهی دارد

می نازد از اینکه منقبت گوی علی است

.

.

امیرالمؤمنین (ع)فرمودند: "مِنْ کُنُوزِ الْجَنَّةِ الْبِرُّ وَ إِخْفاءُ الْعَمَلِ وَ الصَّبْرُ عَلَى الرَّزایا وَ کِتْمانُ الْمَصائِبِ."
از گنجهاى بهشت; نیکى کردن و پنهان نمودن کار[نیک] و صبر بر مصیبتها و نهان کردن گرفتاریها (یعنى عدم شکایت از آنها) است.

پاسخ:
اجرکم عندالله

شرمنده ترمه
:)
قالَ علیه السلام :

إ ذا بَلَغَکَ عَنْ اءخیکَ شَیْى ءٌ فَقالَ لَمْ اءقُلْهُ فَاقْبَلْ مِنْهُ، فَإ نَّ ذلِکَ تَوْبَةٌ لَهُ.
وَ قالَ علیه السلام : إ ذا بَلَغَکَ عَنْ اءخیکَ شَیْى ءٌ وَ شَهِدَ اءرْبَعُونَ اءنَّهُمْ
سَمِعُوهُ مِنْهُ فَقالَ: لَمْ اءقُلْهُ، فَاقْبَلْ مِنْهُ.

ترجمه :

فرمود: چنانچه شنیدى که برادرت یا دوستت چیزى بر علیه تو گفته است
و او تکذیب کرد قبول کن . همچنین فرمود: اگر چیزى را از برادرت بر علیه خودت
شنیدى و نیز چهل نفر شهادت دادند، ولى او تکذیب کرد
و گفت : من نگفته ام ، حرف او را بپذیر

مصادقة الاخوان : ص 82.

ــــــــــــــــــــــــــــــــ
خودم خیلی رواین حدیث فکر کردم...اخلاق شیعی موج میزنه تو این حدیث
روزی همه دوستان...انشالله که به کار بگیریم
پاسخ:
اجرکم عندالله
انشاالله عامل باشیم 

:)
یازینب
۱۰ شهریور ۹۲ ، ۲۰:۲۳ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:
سه طایفه هستند که منافق می باشند اگرچه نماز به یاد دارند و روزه بگیرند و به اعتقاد خود مسلمان باشند:
1.کسانی که در امانت خیانت میکنند.
2.کسانی که در سخن گفتن دروغ می گویند
3.اشخاصی که خلف وعده میکنند و به عهد و پیمان خود وفا نمی کنند.
تفسیرجامع جلد 3 صفحه 65


اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
پاسخ:
اجرکم عندالله 
:)
انشاالله عامل باشیم 


آمین
آمین
آمین
ای شیر خدا شاه ولایت مددی 
 ای بحر سخا خان عنایت مددی
در وادی بی کفایتی حیرانم 
 ای صاحب رتبه کفایت مددی
پاسخ:
:)
اجرکم عند الله 
سلام

خواستم فقط بگم:
نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت.....

حیفم اومد اینو نگم:
مولای ما نمونه دیگر نداشته است
اعجاز خلقت است و برابر نداشته است

وقت طواف دور حرم فکر می‌کنم
این خانه بی‌دلیل ترک بر نداشته است

دیدیم در غدیر که دنیا به جز علی
آیینه‌ای برای پیامبر نداشته است

سوگند می‌خوریم که نبی شهر علم بود
شهری که جز علی در دیگر نداشته است

طوری ز چارچوب در قلعه کنده است
انگار قلعه هیچ زمان در نداشته است

یا غیر لافتی صفتی در خورش نبود
یا جبرئیل واژه بهتر نداشته است

چون روز روشن است که در جهل گم شده است
هر کس که ختم ناد علی بر نداشته است

این شعر استعاره ندارد برای او
تقصیر من که نیست برابر نداشته است


شاعر آسید حمیرضا برقعی

به قول یه بنده خدایی
یاعلی را شدیدا عشق است
پاسخ:
سلام علیکم 
جناب سید که کارشان حرف ندارد و یک دنیا حرف دارد 
دیشب با این غزل هوایی شدیم 
تا خود مکه رفتیم و به دیدار کعبه اش نائل شدیم 
بارانی بود چشم ها همین ... اجرشان با خدا

اجرتان باخدا

ما هم شدیدا به این قول علاقه داریم 
یازینب
۱۰ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۰۶ جوان انقلابی

خدایی عجب شعریه!

شاعر: حمیدرضا برقعی


سکوت عین سکوت است، بی همانند است

که پیشوند ندارد، بدون پسوند است

زبان رسمی اهل طریقت است سکوت

سکوت حرف کمی نیست، عین سوگند است

زمین یخ زده را گرم می کند آرام

سکوت، معجزه ی آفتاب تابنده است

سکوت پاسخ دندان شکن تری دارد

سکوت مغلطه ها را جواب کوبنده است

سکوت ناله و نفرین، سکوت دشنام است

سکوت پند و نصیحت، سکوت لبخند است

سکوت کرد علی سال های پی در پی

همان علی که در قلعه را ز جا کنده است

همان علی که به توصیف او قلم در دست

مردّدم بنویسم خداست یا بنده ست

علی به واقعه جنگید با زبان سکوت

که ذوالفقار علی در نیام برّنده است

علی به واقعه کار مهم تری دارد

که آیه آیه کتاب خدا پراکنده است

از آن سکوت چه باید نوشت؟ حیرانم!

از آن سکوت که لحظه به لحظه اش پند است

از آن سکوت که در عصر خود نمی گنجد

از آن سکوت که ماضی و حال و آینده است

از آن سکوت که نامش عقب نشینی نیست

از آن سکوت که هنگام جنگ ترفند است

از آن سکوت که دستان حیله را بسته

و دور گردن فتنه طناب افکنده است

سکوت کرد علی تا عرب خیال کند

ابو هریره به فن بیان هنرمند است

صحابه ای که فقط یک سوال شرعی داشت

پیاز مکه به ذی الحجه دانه ای چند است؟!

علی خلیفه شود پیرمرد بیغوله

یکی است در نظرش با حسن که فرزند است

ملاک او به رگ و ریشه نیست، از این رو؛

محمد بن ابوبکر آبرومند است

علی خلیفه شود شیوه ی حکومت او

برای عده ای از قوم ناخوشایند است

ستانده می شود آن رفته های بیت المال

ازین درخت اگر میوه ای کسی کنده است

اگر به پای کنیزانشان شده خلخال

اگر به گردن دوشیزگان گلوبند است

علی خلیفه شد آخر اگر چه دیر ولی

چقدر بر تنش این پیرهن برازنده است

کنون لباس خلافت چنان زنی باشد

که توبه کار شده، از گذشته شرمنده است

برادرم! به تریج قبات بر نخورد

که ناگزیر زبان قصیده برّنده است

اگرچه روی زبان زبیر تبریک است

اگرچه بر لب امثال طلحه لبخند است

اگرچه دور و بر او صحابه جمع شدند

ولیکن از دلشان با خبر خداوند است

پاسخ:
سلام 
به به 
بسیار زیبا بود 
انتخاب بسیار خوبی بود 
اجر دوتا تون با خدا (شما و سید )

یازینب
سلام حتمن
دیشبم یه جور دیگه فهمیده بودم ...
قال الصادق : دخل رجلان علی امیرالمؤمنین (ع) فألقی لکل واحد منهما وسادة فقعد علیها أحدهما و أبی الاخر. فقال امیرالمؤمنین (ع): اقعد علیها، فانه لا یأبی الکرامة الا حمار
"دو مرد بر امیرالمؤمنین (ع) وارد شدند، آن حضرت برای هر یک از آنها یک تشکچه انداخت که روی آن بنشینند. یکی از آنها بر روی آن نشست و دیگری از نشستن امتناع کرد. حضرت به وی فرمود: بر روی آن بنشین نیکی را کسی جز الاغ رد نمی کند
میزان الحکمه ری شهری ج 10 بزرگواری صفحه 101 منبع : کافی
پاسخ:
سلام علیکم
ما خوب ننوشته بودیم 
:)
اجرکم عند الله 

آنانکه علی را خدا پندارند

کفرش به کنار، عجب خدایی دارند

 

بخشی از حدیث معرفت امیرالمومنین:

انا عبدالله عزوجل و خلیفته علی عباده، لا تجعلونا اربابا و قولوا فی فضلنا ما شئتم فانکم لا تبلغون کنه ما فینا و لا نهایته...

"یاعلی"

پاسخ:
:)
اجرکم عندالله 

نوبهاری که زمین تشنه دیدار شماست

زرد را سبز نمودن حیطه کار شماست

عقل درمانده و ادراک نمیفهمدتان

کار عشق است که تمّار سر دار شماست

این فقط از پس چون توست که بر می آید

صفی از لیلی و مجنون که گرفتار شماست

از همان پیرزن آموخته ام یوسف را

هرکسی که نخ اگر داشت... خریدار شماست

از اضافه گِلتان بود که انسان شده ایم

همه مدیون شماییم مسلمان شده ایم

 

ای که لب تشنه تان ذائقه باران ها

ای مسلمان شده از درک شما سلمان ها

یک طرف حضرت قرآن و هدایت گریت

آن طرف سر ببر از جهل ابوسفیان ها

غیرتان هیچ کسی نیست عنایت بکند

این چنین سفره گسترده بر این مهمان ها

همه از نان جوی سفره تان سیر شدند

سر دوش و دل شب در دهن طفلان...ها

ها خداییش به ایتام پدر یعنی این

ها علیٌ بشرٌ کَیفَ بشر یعنی این

 

با صدای تو خدا مدحیه خوانی می کرد

پرده بردار شد و عشق عیانی می کرد

چشم پراشک و دلی شوق زده در آتش

آب با آتش عشق تو تبانی می کرد

شوق دیدار تو باعث شده که ماهی در

آسمان حرمت چشم چرانی می کرد

نفست باد صبا شد همه جا مشک فشاند

پیر هم از نفس عشق جوانی می کرد

کعبه را چاک زدی و به زمین خندیدی

تو گلی بودی که از دل حق روییدی

 

گفت که روز جزا منکر دین می افتد

آنکه روحش نشده با تو عجین می افتد

مفتی و عالم و هرکس که علی را نشناخت

جای مُهرم که اگر داشت یقین می افتد

سنت واقعی و بنیه اسلام علی است

چون نفهمید اگر چله نشین، می افتد

او یدالله است که دنیاست به زیر دستش

دست خود را بکشد حتم، زمین می افتد

قسم نون و قلم خورد خدا که شعرا

هر که از او نسراییده جزا، واویلا

 

شأنتان نیست که بر روی زمین ها باشی

باید از عرش خدا شاهد اینجا باشی

شب معراج که جبریل پرش سوخت شما

هم تراز نبی و عرش معلّی باشی

پس سزاوار شما بود که در روز غدیر

دست در دست رسول آن همه بالا باشی

این همه اوج نیاز است که تنها نشوی

بی سبب نیست که تو همسر زهرا باشی

اوج ایمان و یقینی که به ما راه شدی

أشهد أنّ علیّا ولیّ الله شدی

 

پر پرواز رساندند کبوتر باشیم

دشمن هرچه که بدخواه پیمبر باشیم

بعد پیغمبر علیٌّ ولیّ اله یعنی

دشمن دشمن پیغمبر و حیدر باشیم

شکر لِلّه خود حق خواست که با مِهر علی 

از همان نطفه مان پاک و مطهر باشیم

مُهر تأییدیه حضرت زهرا داریم

ما اگر مست می ساقی کوثر باشیم

ما نبودیم اگر عشق تو در کار نبود

ما نبودیم اگر حیدر کرّار نبود

 

نوکر نوکر اولاد و تبارت آمد

خاک پای تو در صحن غبارت آمد

این گدا را بپذیر حضرت آقا شاید

گه گداری دل ما نیز به کارت آمد

بگذارید که پایان نجفت باشد چون

آخرین خسته پی قول و قرارت آمد

تا شما مظهر عشقید نباید ترسید

آن که عاشق شده، از مرگ نخواهد ترسید

 

پاسخ:
انتخاب خوبی بود 
بسیار هم زیبا 
خداوندا یعنی میشود تا آخر شیعه آل الله بمانیم 
بغض

اجرکم عندالله 
:)
من چون شب شهادت امام صادق از ایشون میگم، شاید خیلیا نشنیده باشن
مخصوصن این دوستان هپلی دور و بر خودمون
قال الصادق علیه السلام : اظهار النعمة احبّ الی الله من صیانتها فإیّاک ان تَتَزَیَّنَ إِلاّ فی أَحسن زِیِّ قَومِک
نزد خدا، نمایان کردن نعمت، از نگه داشتن آن محبوب تر است. پس مبادا که جز در بهترین شکل مورد پسند قوم خود بیرون بیایی.
جلد 10 میزان الحکمه ری شهری صفحه 239 (پوشاک)
پاسخ:
اجرکم عند الله 
حالا بعدا اگر دوباره اومدید از حضرت علی(ع) یادتون نره ...

شکرپاره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">