متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

رحلة العاشق الی المعشوق ...

پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر/ چون شیشه عطری که درش گم شده باشد...
-------------------------------------------------
سلام
حضورتون رو خوش آمد میگم
لطفا آقایون رعایت حدود رو هنگام کامنت گذاشتن داشته باشند! بهتر اینکه از افعال با صیغه جمع استفاده کنید!
برای توضیح بیشتربه لینک " خواهرانه برای برادران " مراجعه کنید!
-----------------------------------------------
نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!
--------------------------------------------------
هنگام نماز طواف کعبه هم تعطیل است!نبینم موقع نماز اینجا باشی! برو که خدا داره صدات میزنه!

پيام هاي کوتاه
بايگاني
آخرين نظرات

خواب*پست ثابت* پست جدید پائین تر

يكشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۹:۰۰ ب.ظ

" بسم الله نور "

سلام

 به این میگن نردبون ترقّی

(پاهای تُپُلِش)

بابت پستی که کلی فضولی کردیم و کلی سوال پرسیدیم، ان شاءالله اگر که همتون پایه کار باشید یه جور کارگروهی انجام بدهیم! در جهت اصلاح سبک زندگی هامون! البت شرایط خونه زندگی و خانواده هرکسی فرق میکنه منتهی یه چیزایی هستن که اصل هستند و مشترک! اگر موافق باشید به صورت هماهنگ! کسایی که تمایل دارند به جمع این پست بپیوندند اینجا اسم شون رو توی نظرات بنویسند!

کاری به کار نوشته های عکس نداشته باشید خودش رو عشقه :*)

آیکون یکی که داره ذوق مرگ میشه :*))


ب.ش : از امشب ان شاءالله همه ساعت ده و نیم خواب!

پ.ن : خواندن این آیه پیش از خواب به منظور برخاستن برای نماز صبح 

 وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَیْتَ مَثَابَةً لِّلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُواْ مِن مَّقَامِ إِبْرَاهِیمَ

مُصَلًّى وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ أَن طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَالْعَاکِفِینَ وَالرُّکَّعِ السُّجُودِ ﴿۱۲۵ بقره﴾

         و (به یادآور) هنگامى که خانه(ى کعبه) را محل رجوع و اجتماع

و مرکز امن براى مردم قرار دادیم (وگفتیم:)

 از مقام ابراهیم، جایگاهى براى نماز انتخاب کنید و به ابراهیم واسماعیل تکلیف

                   کردیم که خانه مرا براى طواف کنندگان و معتکفان وراکعان و ساجدان، پاک و پاکیزه کنید.



خواندن این آیه هم پیش از خواب موثر هست برای نماز صبح!

قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُکُمْ یُوحَى إِلَیَّ أَنَّمَا إِلَهُکُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَمَن کَانَ یَرْجُو لِقَاء رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا یُشْرِکْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا

بگو: «من هم مثل شما بشرى هستم
و [لى‏] به من وحى مى‏شود که خداى شما خدایى یگانه است.
 پس هر کس به لقاى پروردگار خود امید دارد
 باید به کار شایسته بپردازد، و هیچ کس را در پرستش پروردگارش شریک نسازد.»


علّت ده و نیم گفتن من : " ساعت یازده هورمون های مربوط به هوش ، اونایی که هنوز رشدشون کامل نشده هورمون های مربوط به قدکشیدن ، هورمون های مربوط به تمرکز و ... ساعت 11 ترشح میشن ... و همین طور هورمون های مربوط به کارکرد منظم قلب ، پس باید حداقل نیم ساعت زودتر خوابید تا این چیزایی که گفتم فراهم بشه! خوب میتونید از همون ساعت یازده شروع کنید!!" 
توی برنامه ریزی های اینطوری گاهی نیازه از فضای خانه و خانواده جدا شد (منظورم شب نشینی و این حرف هاست) بعد از یک مدت اون ها هم عادت میکنند و شاید زودتر خوابیدند! به علاوه هرچه زودتر بخوابید صبح زمان نماز رو از دست نخواهیم داد و مهم تربعدش بین الطلوعین به راحتی بیدار خواهیم بود! این بین الطلوعین خیلی مهمه خیلی، کسی که بین الطلوعین خواب باشه اخلاط مضر توی بدنش تجمع پیدا میکنند و طبع بدنش نامتعادل میشه و مستعد بسیاری از بیماری ها! و دیگه اینکه لازمه زود خوابیدن زودتر غذا خوردن(شام) هستش که این هم یک مورد مهمی است! البته اینکه زمان شام خانواده رو شما تغییر بدهید به زمان زیادی نیاز داره ولی خوب غیر ممکن نیست!


نکته : حواستون و حواسمون باشه که صرف اینکه بگیم وای سبک زندگی مون غلطه هیچی درست نمیشه! مردونگی میخواد میدون عمل! باید یاد بگیریم روی بعضی چیزای زندگی مون خط بکشیم.یادتون باشه برای انجام ندادن هرکاری میشه هزار و یک توجیه آورد ولی مهم اینه که اگه ادعای چیزی رو کردیم پاش وایسیم! برای به دست آوردن هر چیزی باید یکسری چیزای دیگه هزینه بشن! مثل عادت های غلط ما و خانواده هامون! نمیگم میشه یکدفعه ای ترک بشن و درست بشن ولی اگر از اول امّا اگر بیاریم همون یه ذرّه هم درست نمیشه!

قابل توجه جناب دنبال کننده که هی سراغ سربازی رفتن ما رو میگرفتید! 
این همون سربازیه هست که گفتم! سربازیه ... 

ن.ن : باتشکر از جناب عطریار

پیامبر (ص) خطاب به حضرت علی (ع) چنین فرمودند:

ای علی خواب چهار نوع است. خواب انبیاء بر پشت است و خواب مومنین بر دنده راست و خواب کفار و منافقین بر دنده چپ و شیاطین خوابشان بر رو افتادن می باشد.

خوابیدن در تخت های فنری یا به طور مشابه خواباندن نوزاد در نی نی (پارچه به خصوصی که از چهار طرف به وسیله چوب هایی نگهداشته شده و آویزان به طناب هاست) باعث فشار بر ستون فقرات و مهره ها می شود.

دمر خوابیدن باعث فشار بر مهر های گردن و افزایش قوس کمر، تحریکات جنسی و باعث زیاد شدن خواب و کابوس های ناراحت کننده می شود.

به پهلوی چپ خوابیدن به دلیل این که بیشتر وزن و به خصوص کبد در سمت راست هست باعث فشار بر قلب و ریه سمت چپ می شود و هم چنین این روش خوابیدن بعد از دمر خوابیدن باعث زیاد شدن کابوس و خواب های ناراحت کننده است.

بالش زیر سر باید نرم باشد و بهترین اندازه برای آن اندازه ای است که وقتی آن را زیر سر قرار می دهیم محور سر و گردن و بدن در یک راستا قرار بگیرند و با هم زاویه تشکیل ندهند.

خوابیدن به پهلوی راست و کمی خم کردن زانوها و قرار دادن دست ها در کنار بدن یا زیر صورت باعث تصحیح قوس کمر، راحتی معده و قلب می شود.

خوابیدن به پشت باعث تنفس راحت و کامل می شود.

تنفس از بینی باعث تنظیم ریتم تنفس و گرمی آن (در جلوگیری از گلودرد خیلی تاثیر دارد) و جلوگیری از ورود آلودگی ها به دهان و حلق می شود...

منبع: کتاب اولین دانشگاه و آخرین پیامبر ج 17

شهید سید رضا پاک نژاد


وَ اِلیَ اللهِ تُرجَعُ الاُمور ...
۹۲/۰۹/۱۰

شما بگو  (۵۷)

۱۳ بهمن ۹۲ ، ۱۳:۵۶ مـَـ ه جَـبـیـטּ
ای جاااااااااانم .. پاهاشو نگا کن .. چ قلمبه ست .. :***
پاسخ:
خیلی ...
میشه باهاش مُرد و زنده شد ...
حس به شدت خوبی میاد سراغ آدم موقع تماشای تصویر
ممنونم بابت ذوقت خواهرم
۱۲ دی ۹۲ ، ۱۳:۱۴ کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
سلام
خداقوتــ
ایامـــــ تسلیتـــ
همه گفتند محال است
دل خوشم من به محالات رضا(علیه السلام)
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
آپمـــ
التماس دعا
یازهراکربــ بلا ان شاء الله
پاسخ:
سلام 
خداقوت شمانیز
السلام علیک یا امام رئوف
سرفرصت سرمیزنم ان شاءالله

محتاجم بسیار
ان شاءالله روزی همه آرزو مندان
دردهایم به تو نزدیک ترم کرده طبیب
حرفم این است که یک وقت مداوا نشود!

سلام علیکم
عزاداری ها قبول ان شاالله ...
التماس دعا ...
پاسخ:

عشق در واژه نمی گنجد و معنا نشود

عاشقی با اگر و شاید و اما نشود

 

شرط اول قدم آن است که مجنون باشی

هرکسی دربدرخانه ی لیلا نشود

 

دیر اگر راه بیفتیم به یوسف نرسیم

سر بازار که او منتظر ما نشود

 

لذت عشق به این حس بلاتکلیفی است

لطف تو شامل ما یا بشود یا نشود

 

من فقط روبروی گنبد تو خم شده ام

کمرم غیر در خانه ی تو تا نشود

 

هر قدر باشد اگر دور ضریح تو شلوغ

من ندیدم که بیاید کسی و جا نشود

 

بین زوار که باشم کرمت بیشتر است

قطره هیچ است اگر وصل به دریا نشود

 

امن تر از حرمت نیست همان بهتر که

کودک گم شده در صحن تو، پیدا نشود

 

دردهایم به تو نزدیکترم کرده طبیب

حرفم این است که یک وقت مداوا نشود

 

بهتر از این که کسی لحظه ی پابوسی تو

نفس آخر خود را بکشد پا نشود

 

طوری افتاده گره بر دل بیتاب دخیل

که بجز دست تو با دست کسی وا نشود

 

لحظه ی واشدن سفره ی حاجات شنید

هرکه از جانب تو  پاسخ الا نشود

 

آخرش بی بروبرگرد مرا خواهی کشت

عاشقی با اگرو شاید و اما... نشود ؟


وعلیکم سلام 

قبول حق برای شمانیز ... سپاس

محتاجم بسیار

و دعاگوی همه

سلام...
این آیه آخر سوره کهف واقعا معجزه می کنه....
پاسخ:
سلام علیکم

همین طوره
البته باید مقدمات رو حتما فراهم کرد و آیه رو هم خوند و گرنه میشه نقل ما و گوشی تلفن همراهمون
۰۷ دی ۹۲ ، ۱۲:۱۴ محدثه انصاری
خوبه که آدم خودشو اصلاح کنه
....
مانا باشی:)))))
پاسخ:
:))

ممنونم آبجی

۰۴ دی ۹۲ ، ۲۳:۵۰ ...طعم تصنیف در متن ادراک یک کوچه...
سلام. ممنون از حضورتون... عکس سردر وبتون عالیه!
پاسخ:
سلام علیکم

خواهش ...
سپاس فراوان
مادرساداتِ دیگه

سلام بانو ... :)

من خیلی دیر کرد داشتم
ولی سعی میکنم که دیگه نداشته باشم :)
پاسخ:
سلام

:)
:)
مبارک
۰۳ دی ۹۲ ، ۱۷:۴۲ دلتنگی ابرها ...
سلام
فکر میکنی دوست پسر داشتن بده؟
من که با یکی رفیق شدم عین داداشم هوامو داره!
بیا وبلاگم می فهمی چی می گم!
پاسخ:
سلام عزیزم

از نوع شهیدش رو من هم دارم
ولی اوشون داداشم هستن :)
حتی از دوست هم نزدیک تر
:)
خوندمش 
:)
۰۱ دی ۹۲ ، ۱۷:۳۵ قلم جوان
سلام
 اطلاعاتی که دادین واقعی بود؟ ، هورمونها؟


در ضمن پست اول ناراحت، دومی ذوق مرگ ، به هم  نمیان اصلا ؟

ممنون از حضورتون
با افتخار لینک شدین 
پاسخ:
سلام علیکم

بله! بنده برنامه های طب سنتی زیاد میبینم! یه مامان نمونه ای هم داریم که خودشون یک پا پزشک طب سنتی هستن!
اونم دکتر گفتن!
زندگی تلخی ها و شیرینی هاشون کنار هم هستند فاصله اندک است میان این ها!

خواهش ...
سپاس فراوان
شمانیز ان شاءالله باافتخار لینک خواهید شد
باتشکر از حضورتون
۲۹ آذر ۹۲ ، ۰۸:۱۷ *** رک و راست ***
سلام
اون سه کلمه ای که نوشتم، داخل عکسی نوشته شده بود که خودتون در این پست قرار داده بودید.

به نظرم واژه های قشنگی بودن!!

یاعلی
پاسخ:
سلام علیکم

بله میدونم!
خواهش میکنم!
موافقم

علی مدد
۲۸ آذر ۹۲ ، ۲۰:۲۶ *** رک و راست ***
faith .  hope  .  love.


پاسخ:
سلام علیکم

حضورتون نو و تازه

با سلام و  پیشاپیش عرض تسلیت  به مناسبت ایام اربعین سیدالشهداء

در خدمتم با مطلب " متخصص را رد نکنید " از زبان مقام معظم رهبری

پاسخ:
سلام علیکم 

سپاس گذارم
چشم سرمیزنم ان شاءالله
ایشالله ایشالله بروی چشــــــــــم :)
خیلی هم خوب!
آپیدید مارم بخبرید..
پاسخ:
چشمتون بی بلا
خداحفظت کنه آبجی

به روی چشم 
:))

سلام اجی جون...

چه خاطره ی شیرینی...

لذت بردم...

به غیر از اون تیکه اولش!!!

--------------------------------

اگه وقت کردی راجب پست جدیدمم نظرتو بگو...

خوشحال میشم...

پاسخ:
سلام آبجی

منم دوستش دارم با همه تلخیش!
چون تلخی و شیرینی ها کنار هم معنا پیدا میکنند!
:)
ممنون

چشم حتما
از دعوتت هم ممنونم

سلام عزیزم...

با پستی جدید بروزم خانومی...

خوشحال میشم بهم سر بزنی....

پاسخ:
سلام آبجی جان

به روی چشم 
اومدم خوندم 
ان شاءالله بعدا نظرم رو مینویسم
ولی حالا تا اینجا دستم به نوشتنه بگم!

کوچولو که بودم عروسک و اینا نداشتم تا یه مدتی 
سه ساله که بودم یه روز با پسر عموم بازی میکردیم 
از بس شیطون بودم رفتم توی راه پله بالا پشت بوم
بعد از اون بالا که طبقه دوم هم حساب میشد
چون حصار و این چیزا نداشت بامغز اومدم طبقه همکف
خلاصه ضربه مغزی
بعدش سه روزی بیهوش بودم 
بعد از اینکه چشم باز کردم ، یه روز مامانم بغلم کرد بردم کنار پنجره
اتاق بیمارستان با دست بابام رو نشون میداد بهم ، ببین ببین باباتِ
یه چیزی هم برات خریده 
منم که عاشق بابام بودم کلی ذوق کردم 
بعدی که اومدن بالا کلا ذوق مرگ شدم ، یه عروسک خواب و بیدار برام گرفته بودن
موهاش به مشکی و براقی موهای خودم بود خیلی دوسش داشتم
فک کن موهاشو شونه میکردم ، خوب چون موهاشون جنسش خاصه وقتی کشیده بشن 
بزرگ میشن و فر بعد من فک میکردم موهای عروسکم رشد میکنه :))
خعلی باحال بود خعلی ...    :)) 
عاشقش بودم ...
قبل اون عروسک هام پارچه ای بودن ... مامانم برام درستشون کرده بود

البت فک کنم خاطره اون قضیه رو زیاد گفته باشم
اصلا همه متنتون یه طرف، 10:30 خوابیدنم یه طرف! چقدر دوست دارم دوباره یه دوره ای برسه که چشمام ساعت 11 شبو نبینه...!اصلا شده یکی از فانتزیام! به خودم قول دادم از ترم بعد! شاید باورت نشه ولی مرتب کردن اتاقمم گذاشتم واسه بعد این ترم!!!!!اصلا همه چی به هم ربط داره!!!
پاسخ:
سلام آبجی

ترم بعد دیره!
اگه گفتی ترم بعد یعنی هیچ وقت! بعدها رو روشون حساب نکن! هدف مهم تر این کار تقویت اراده هست! برای حل نشدن توی مسیر سبک زندگی های جدید ابتدای کار به این نیاز هست به شدت!! از من میشنوی از الان شروع کن چون ممکن فردایی در کار نباشه! بله درسته ربط داره به شدت!
۲۰ آذر ۹۲ ، ۱۵:۵۸ مهدی دوست محمدیان
راستش این کارگاه برای من اجباره!!یعنی تقریبا هر شب ده و نیم وبعضی وقتا هم قبل از ده و نیم میخوابم!!! آخه هر صبح زود باید حدوده شش بیدار شم و برم سره کار. اون روزهایی هم که بعد از کار میرم دانشگاه که دیگه هیچی...کلا جنازم میرسه خونه واسه همین اصولا ده و نیم لالام!!!
فکر کنم خیلی هورمون های رشد و قلب و ... رشد میکنن و به تکامل می رسن!! فکر کنم در آینده آدم درست حسابیی بشم برای خودم...
یا علی مدد

سلام بر آرزوی شما...

سلام بر شما جانبازان دفاع مقدس از انقلاب اسلامی

میزبان قدومِ گرم و نظراتِ شما هستم...


پاسخ:
سلام علیکم

چه قدر خوب!! خداقوت تان!! ان شاءالله خداوند به وقت تان برکت عنایت کند!! همین طوره دانشگاه + کار انرژی بسیار میخواهد ان شاءالله که تن تون سالم باشه!!
اونم چه جورم ... بدجور حسابی ...


چشم سرفرصت ان شاءالله حتما سرمیزنم
سپاس بابت دعوتتان
سلام

تا سه نه!
تا شیش صبح.
بعدشم که پروژه رو تحوی دادیم دیگه خوابمون نبرد تا ساعت8!

صرفا 8 تا 12 یه ذره رفتیم اون دنیا.
بعدشم کلاس داشتیم رفتیم دانشگاه.

واسه این برنامه ها چرا هیشکی مارو خبر نمیکنه آخه؟!!!

خداروشکر

خوشحال میشم میبینم شور و نشاط هست بین دانشجوها و این جور بحثا پیگیری میشه و...

خدا خیرتون بده

یاعلی
پاسخ:
سلام علیکم

ای وای جخ تازه بدتر!
خدا همه جوانان اسلام رو حفظ کنه !!
ان شاءالله سری بعد بنده خودم خبرتون میکنم!
خواسته باشید صوتش رو هم میگیرم میدم خدمت تون!

خوشحالی تون پایدار
ماهم ...
خداخیرشون و خیرشون بده ...

یاعلی مدد

سلامـ ..

با اینکه کار سختیه اما ما می ریمـ که سعی کنیمـ :)

پاسخ:
سلام 

بله کار خوبی میکنی آبجی :) 
صد بار باخودت تکرار کن بگو من میتوانم ... من میتوانم ...

با سلام وتبریک ولادت امام موسی کاظم(ع)

به روزم با مطلب یا صاحب الزمان

 

پاسخ:
سلام 

متشکرم
چشم 
ان شاءالله سرفرصت حتماسرمیزنم
سلام

هه!

از وقتی گفتید شبا زود بخوابید شده اینجوری!!!

ساعت 3 و 45 دقیقه بامداد...

منم و یه طرح پروژه سامانه! که صبح باید تو ایمیل آقای بقایی(همون علی اکبر) باشه...

اینم وضع ماس دیگه!

خدا اونی که قهوه رو اختراع کرد بیامرزه!

یاحق
پاسخ:
سلام 

ای وای یعنی تا سه بیدار بودید!!؟؟
خدا برکت به وقت تون بده!!!
جاتون خالی امروز برنامه تالاری داشتیم 
مناظره جناب ذوقی(از مسئول اسبق بسیج صنعتی) با جناب حمدیه (از مسئولین اسبق انجمن اسلامی دانشگاه تهران)
خیلی جاتون خالی 
خیلی به دل چسبید!! خیلی!!
ژنو هم توش داشت!!

خدابیامرزدش!!!

۱۸ آذر ۹۲ ، ۰۶:۳۸ محتـ ـسبـ
من یکی اگه این سبک خواب هیچی واسم نداشته باشه ، خواب کافی رو داره ! جدیدا کارم داره میرسه به نماز مغرب خوابیدن و نماز صبح بیدار شدن ! نمونه کامل یه برداشت غلط از پیشنهاد شما منم !
پاسخ:
سلام علیکم

خُب خیلی خوبه که!!
این طوری عالی میشه!! صبحش و همین طور روز بعدش خیلی نشاط مضاعفی حاصل میشه!
ولی اگه اذان خوابیدید خوب حداقل یه یک ساعتی زودتر از اذان صبح بیدار بشید بهتره چون اون طوری از کار و زندگی میافتید کلن! البته اگر در طول روز محدودیت وقت نداشته باشید خوب مسئله ای پیش نمیاد!!! 
نه دیگه این طور هم نیست اصلا!!!
پیشرفت های خوب مبارک!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
تناقض یعنی نا هم خوانی دیگه
یه جا نوشتید پتو روم نبود خوابم برد من گفتم اگه خواب* برده چطوری پس این مطلب رو نوشت* ؟
بعدش نکته اش همین بود می خواستم به همین برسم خودتون گفتید مقدار زمان این اتفاق (بدون پتو خوابیدن) بسیار کم بوده و شما چنان نوشتی :
بدون پتو هم طوری نیس بزرگ میشی یادت میره!! :)
آدم حس می کنه طرف چن سال بدون پتو خوابیده ؟ البته از لحاظ ادبی بسیار عالی اغراق در حد تیم ملی ولی نیم ساعت که این حرفا رو نداره داره؟

پاسخ:
نه دیگه ! از شب تا صب بدون پتو بودیم! ساعت 4 بیدارشدیم پتو رو کشیدیم رومون بعد نیم ساعت باپتو خوابیدیم!!
یعنی 3.5 بدون پتو و 0.5 ساعت باپتو!
آخه قضیه داره!
در این مورد سابقمون خراب شده!
یه تناقض پیدا کردم خیلی خوشحالم الان :)
آخی طفلی خودم از خستگی موقع خوندن ... خوابم برده بود بدون پتو ;)
چطوری وقتی بدون پتو خوابتون برده بود این رو نوشتید ؟
1.اگه بگید بیدار شدم نوشتم دیگه بدون پتو نمیشه پس نباید می نوشتید
2.اگه بگید صبح نوشتید باید همون پایین می نوشتید نه اون بالا که جوابش رو بعدن دادید مثلن !
بسیار خرسندم از خودم به خاطر این دقت نظر



پاسخ:
دقت کردید من اصلا متوجه نشدم چی نوشتید!!!؟؟؟؟

من دیشب داشتم زیارت عاشورا میخوندم نزدیک سجدش بود تا صبح باهمون وضع فلاکت بار از خستگی خوابم برده بود وسطش بیدار شدم پتو انداختم روم و دوباره یه نیم ساعتی خوابیدم بعد شد 4 و 27 دقیقه!

راستی یادم رفت بگم همین قدر که یه بنده خدا خوشحال شد باز خوبه!!!
۱۷ آذر ۹۲ ، ۰۵:۳۵ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام 
:)
دیشب ساعت 11:27 خوابیدم 
آخی طفلی خودم از خستگی موقع خوندن ... خوابم برده بود بدون پتو ;)
پاسخ:
سلام 

ساعت 5:33 بامداد اینجا اصفهان است صدای خش دار پلک شیشه ای
امروز هم به فضل خدا 4:27 بیدارشدیم
بدون پتو هم طوری نیس بزرگ میشی یادت میره!! :)
سلام

روزدانشجو بر شما مبارک
پاسخ:
سلام علیکم

روز دانشجو بر همه شما مبارکــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
متشکرم!!!
۱۶ آذر ۹۲ ، ۱۹:۲۰ خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها

به نام خدا

سلام علیکم

آبجی اومدی وب فکر کنم !

روز دانشجو گرامی ان شاء الله ...

یا علی مدد

پاسخ:
سلام آبجی خانوم
مجددا
من شرمنده این همه لطفت!!!!

روز شما هم مبارکـــــــــــــــــــــــــــــ(گل و شیرینی)(دست و روبوسی)
ممنونم خواهر جان!!!

علی مددت
سلام
بح بح :)
مرحبا!
اینجوری من ک باید سالیان سال کار کنم ک کم کم و نم نم بتونم برسونم ب ده و نیم :))
اما تجربشو دارم. واقعا شیرینه! و از همه مهمتر برای نماز صبح سرحال از رختخواب جدا میشم.
درضمن دوستان عزیز خیلی سادست و تکراری اما وضوی قبل از خواب یادمون نره!!!
رو به قبله بخوابیم که جریان خونمون تنظیم بشه.
احسنت به شما با این مطلب خوب که کلی به معلوملت هممون اضافه کرد.
پاسخ:
سلام 

به به شما!لبخند زدم با دیدن اسمتون!
نه شما باید مثل من جهادی و یک هو وارد عمل بشی! بدنت غافلگیربشه!!!  :)
اوهووم خیلی صفاست!
عاقا من وضوی قبل خواب رو بعد مسواک قبل خوابم گذاشتم!!   :))
ما که اتاقمون سه نفریه نمیشه!! فک کن سه تا تخت خواب رو به قبله :))
احسنت به خودتون و همه اونایی که زحمت فراوان کشیدن!!

عاقا ما دیشب ساعت ده و نیم نیت خواب کردیم تا اومدیم مسواک بزنیم و چشمامون رو ببندیم شد 11:16 و صبح هم ساعت 4:15 با اوّلین هشدار زنگ گوشی بیدار شدم! پدر جان رسیدن توی اتاق که ماهم جهت نشان دادن زرنگی مان سریع پاشدیم!! بعد هم گفتیم قربون دستتون ما دیگه خودمون بیدار شدیم! کلی صفا داد الانم خیلی سرحالم!! تمرکزم برگشته و بهتر شده!!! صبحا به صبحانه خوردن میرسم مثل قبل!! به امتحان مون هم که ساعت 8:10 بود به موقع رسیدیم!!!
:))
و رستگار بشیم ان شاءالله! هممون یک جا باهم 


سلام

خدا خیرت بده آبجی!

وقتی فک میکنم الان خواهر پلک شیشه ایم هم داره تلاش میکنه که خوابش درست شه کلی روحیه میگیرم!

وقتایی که توی روز تلو تلو میخورم و سعی میکنم نخوابم و شب زور میزنم که بخوابم((:

روند پیشرفتتو به منم اعلام کن بلکه احساس تنهایی نکنم! و روحیه بگیرم(:

باور کن از فک کردن بهت هم روحیه میگیرم((:

پاسخ:
سلام آبجی خانوم

خداخیر به شما بدهد ان شاءالله!
:))
:)
آقا من این هفته و یه خرده از هفته قبل خیلی دختر خوب تری شدم! شبا خیلی بهتروسریعتر میخوابم!
من که برام خیلی اثر داشته لااقل نوساناتش خیلی کم شده! مامانم میگه ماشاءالله این هفته یه خرده مثل بچه آدم تر میخوابی! من :)))))))))))))
منم دل به دل میگن لوله کشیه یعنی همین
روم سیاه نشد بیام وبت :(
ببخشید 
الان من کلی روحیه از وجودت گرفتم! یادوقتایی که فهیمه یا " م" عزیزم زل میزنن یا میزدند تو چشمام یه لبخند خوشگل و هی یواش یواش پلک میزنن یا میزدند 

پیامبر (ص) خطاب به حضرت علی (ع) چنین فرمودند:
ای علی خواب چهار نوع است. خواب انبیاء بر پشت است و خواب مومنین بر دنده راست و خواب کفار و منافقین بر دنده چپ و شیاطین خوابشان بر رو افتادن می باشد.


خوابیدن در تخت های فنری یا به طور مشابه خواباندن نوزاد در نی نی (پارچه به خصوصی که از چهار طرف به وسیله چوب هایی نگهداشته شده و آویزان به طناب هاست) باعث فشار بر ستون فقرات و مهره ها می شود.

دمر خوابیدن باعث فشار بر مهر های گردن و افزایش قوس کمر، تحریکات جنسی و باعث زیاد شدن خواب و کابوس های ناراحت کننده می شود.

به پهلوی چپ خوابیدن به دلیل این که بیشتر وزن و به خصوص کبد در سمت راست هست باعث فشار بر قلب و ریه سمت چپ می شود و هم چنین این روش خوابیدن بعد از دمر خوابیدن باعث زیاد شدن کابوس و خواب های ناراحت کننده است.

بالش زیر سر باید نرم باشد و بهترین اندازه برای آن اندازه ای است که وقتی آن را زیر سر قرار می دهیم محور سر و گردن و بدن در یک راستا قرار بگیرند و با هم زاویه تشکیل ندهند.

خوابیدن به پهلوی راست و کمی خم کردن زانوها و قرار دادن دست ها در کنار بدن یا زیر صورت باعث تصحیح قوس کمر، راحتی معده و قلب می شود.

خوابیدن به پشت باعث تنفس راحت و کامل می شود.

تنفس از بینی باعث تنظیم ریتم تنفس و گرمی آن (در جلوگیری از گلودرد خیلی تاثیر دارد) و جلوگیری از ورود آلودگی ها به دهان و حلق می شود...

منبع: کتاب اولین دانشگاه و آخرین پیامبر ج 17
شهید سید رضا پاک نژاد
پاسخ:
سلام علیکم 

بعد از خوندن متن خنده بود که روی لب من اومد
خیلی جالب بود!
سپاس فراوان 
باشد که استفاده کنیم!


اجرکم عندلله
۱۴ آذر ۹۲ ، ۱۰:۱۷ خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

چفیه به روز است با "همکاری برای روز دانشجو"

ان شاء الله سر بزنید

التماس دعا

پاسخ:
سلام

اومدم
ممنونم از دعوتت خواهر


محتاجیم
۱۴ آذر ۹۲ ، ۰۹:۵۷ خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها

به نام خدا

سلام علیکم

خواهر جون امروز که فکر کنم تعطیلی یه پست بذار ان شاء الله استفاده کنیم

پاسخ:
سلام خواهرم

راستش خیلی دوس دارم بذارم
ولی یه خرده زیاد دستم بنده!

ان شاءالله فرصت شد حتما!!!!
از لطفت هم یه دنیا ممنون!
متن تون هم قشنگ بود!


هدفم اصلن نوشتن یه متن نبود خیلی راحت یه کامنت نوشتم
وقتی شما این رو نوشتید
دوباره خوندمش دیدم حق با شماست همچین متن بدی هم نیست !
پاسخ:
منم میدونستم هدفتون چی بود!
همین طوره!
۱۳ آذر ۹۲ ، ۲۱:۲۰ خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

چفیه به روز است با "یک پیشنهاد..."

ضمنا آبجی لطفا ان شاء الله مطلب بعد رو شروع کن...مطالعه یا ورزش

التماس دعا

پاسخ:
سلام

ان شاءالله سرفرصت حتماسرمیزنم
تشکر بابت دعوتت
وقتی مورد اوّل عملی شد
بعدی هاش حتما نوشته میشه

محتاجم
چشم دعاگو خواهم بود
تاریکی زمستون
اول بیرون رفتن از خونه تو تابستون
زیاد به رنگ ها توجه نکنید به تیک تیک ساعت هم دل نبندید
اونوقت دیگه شب شب نیست میشه روز
و روز روز نیست میشه شب

پاسخ:
یعنی دلم میخواد بزنم سیستم و له کنم
من جواب نوشتم همش پرید!

خداوند شب رو برای سکون و آرامش و روز رو برای فعالیت قرار داده است! 
این مدّت که زیاد بیداری کشیدم یک هفته ای بود درد قلب گرفته بودم بد فرم درصورتی که قبلا اصلا چنین سابقه ای نداشت!
دکترم گفت خیلی اشتباه میکنی شب ها باید بخوابی حتما! بیداری شب فشار بسیار زیادی به قلب وارد میکنه! فرمودن زود بخوابید صبح هم زود بیدار بشید توی حفظ نشاط و بقیه چیزایی که حفظ هستید خیلی موثره! 
بعدم مسلمان وظیفه دارِ که سلامت جسمیش رو حفظ کنه

متن تون هم قشنگ بود!
:|
ده و نیم؟
خداییش به این میگن حماســــــه!

کارتون جالب بود. خوشم اومد. اگه زود بخوابیم خیلی چیزامون بهبود پیدا میکنه، ولی از اون طرف، باید خیلی چیزامون بهبود پیدا کنه تا این زود خوابیدن بتونه دووم داشته باشه! اصل منظورم اینه که اگه بخوایم حرکتی انقلابی بکنیم و سبک زندگی رو بهبود بدیم، از چیز خیلی بزرگی شروع نکردین. (چون استارت کار مهمه و مساله دووم نیاوردن این تصمیمه!)
دو سوال: واقعا گندیده بودن ساعت های بیولوژیکی بدنمون چقدر توی سبک زندگیمون موثره؟ و اینکه موثرترین عامل توی بهبود این ساعت چیه؟
(شاید جواب شما توی همین متن خلاصه شده باشه، که البته، نظر من هم در تضاد با متن شما نیست)
پاسخ:
سلام علیکم 

نمیدونم چرا اوّل همه شاخ درمیارن بعد ...بله ده و نیم 
سربازی ... سرباز آ ...
ببینید بازم من یه صحبتی رو دوباره اینجا تکرار کنم ... شما ببینید سبک زندگی چندتا فاکتور داره ... هرکدوم رو بگیرید از اون یکی سخت تر و بزرگ تر هستند!
مراحل بعدی که پیش رو هست بسیار عمل بهشون سخت تره! مادر زمینه تغذیه توی خانوادمون حدودا 5 سال هست داریم کار میکنیم امّا هنوز به مطلوب نرسیده! برای جوون هایی توی سن های ما الان بحث خواب خیلی مهم هست! مسلما الکی این مورد به عنوان مورد ابتدایی انتخاب نشده! دقیقن سربازی آقا(نمیخواستم این و به زبون بیارم) اراده آهنین میخواد! اوّل باید از خواب شروع کرد!
خیلی خیلی! اثر داره! بذارید یه چیزی رو رُک بگم حتی توی میزان فعالیت غریزه جنسی هم اثر گذار هست! تمرکز و کارکرد قلب و ... این ها که دیگه هیچی! وقتی برای مدت زمان زیادی شما عادت داشته باشید به اینکه دیر بخوابید طبع بدنتون به هم میخوره و از حالت تعادل خارج میشه و این خیلی بده! داغونه ! حتی توی معنویاتتون هم اثرمیگذاره توی رفتارهاتون! ....
برنامه ریزی! و همون طور که قبلا گفتم شب ها شام تون رو زودتر بخورید سعی کنید توی خانواده هاتون اثر گذار باشید! اگر یه چند شب زودتر اظهار گرسنگی کنید میشه به مرور یه عادت! اون وقت زودتر میرید میخوابید! 
اگر صبح زودتر بیدار بشید بین روز به جز یک ساعت قیلوله که میگن خوب هست نخوابید شب به راحتی اون زمانی که بنده گفتم و یا حتی زودتر خوابتون میبره! غافل شدن از زمان بین الطلوعین برکت و رزق روزتون رو تحت شعاع قرار میده! بیدار شدن صبح زودتر باعث افزون شدن رزق و برکت زمان تون میشه! تازه باید کار کنیم رو خودمون که ان شاءالله نماز شب هم بخونیم!
اگر که خیلی سخت خوابتون میبره و حتی بدون اینکه فکرتون مشغول باشه بی خوابی به سرتون میوفته ممکنه به علّت خشکی طبع مغز تون باشه! از چیزایی که باعث افزایش رطوبت مغز میشن میشه استفاده کرد! خوردن گلاب ، استعمال روی پیشانی ، بوییدنش ، خوردن کاهو ، خوردن دوغ ، خوردن شیر ...

دیگه بازم بگم ...
۱۲ آذر ۹۲ ، ۲۲:۱۲ فرزند آدم
من که به لطف کلاسای دانشگاه که هشت صبحه ومسافت طولانی و ترافیک و...کلا بعد نماز نمیخوابم دیگه ..میرم بیرون..
ولی اینکه شب زودتر بخوابم خب دیگه به هیچ کاریم نمیرسم که... چون تا برسم خونه شبه ...خواب شش ساعتم بسه...(من عرفانی به قضیه نگاه میکنم :)
البته خواب من حدودا پنج ساعت و خرده ایه...
ولی اگه کار نداشته باشم ازخدامه که زود بخوابم....

پاسخ:
مثل من
خوب میشه زودتر بیدار شد 
منم بعد تاریکی میرسم خونه :(

اگه به من بود
8 شب می خوابیدم 11 بیدار می شدم
بعد طلوع آفتاب می خوابیدم 9 بیدار می شدم
3 تا 4 هم یا 5 یه چرتی می زدم
به نظر من اینطوری خیلی بهتره



پاسخ:
خیلی هم خوب
یعنی خواب اون وقت وسطش هم اگه وقت شد یه کاری انجام میدادین!
اینم میشه!

واقعا پیشنهاد خوبیه 
یه مدت این کار رو میکردن 
برای اوشین البته
توی ماه رمضون 

۱۲ آذر ۹۲ ، ۱۶:۳۴ مهدی دوست محمدیان

سلام...

نفهمیدم سه رکعت خوندم یا چهار رکعت...!!!!

منتظر بازدید و دیدگاه های ارزشمندتون هستم. یا علی مدد

پاسخ:
سلام علیکم 

چشم ان شاءالله سرمیزنم سرفرصت
متشکرم از دعوت تان

یاعلی مدد
۱۲ آذر ۹۲ ، ۱۶:۲۶ قلمداد ظهور
دوربرگردان را به سمت عقلت نچرخان؛ راه را ادامه بده...! الان برای برگشتن زود است. از خاطراتم مینویسم، میخوانم، مینشینم، تکـــــــــــــــــرار میکنم. شخصیت من هیچگاه هویتـــــــــــ من نیست...!
پاسخ:
سلام علیکم

هویت ...
سرمیزنم ان شاءالله 

سلام خواهر

احوال شما؟

خوبین که خدا رو شکر؟ خیلی وقته نبودم ها!

آخ آخ گفتی! واقعا سربازیه !!

من هی تلاش میکنم این کارو بکنم میگیره ول میکنه!

باید تداوم داشته باشه...

ماه رمضون خیلی خوب بود همه با هم تصمیم گرفتیم درست بخوابیم ده، ده و نیم می خوابیدیم. اما الان...

اصن یه موقعهایی زمان از دستم در میره ولی انشاالله قصد دارم از دستش ندم. این کار دقیقا رژه رفتن رو نفس با کفش های میخ داره(:

دعا کن وقت بنده برکت پیدا کنه که کارهام نمونه واسه شب که مجبور شم بیدار بمونم):

به قسمت بالا خواب قیلوله هم اضافه بفرمایید(:

پاسخ:
سلام خواهر
الحمدلله! خوبِ خوب!
بله خداروشکر خیلی خوبم! اوهووم دقت کردی!
من اومدم وبت خوندم منتهی فرصت نظر گذاشتن نشد ببخشید به بزرگی خودت
واقعانم! خیلی سخته ترک عادت!
اگه همه باهم عزم مون رو جزم کنیم میشه! ان شاءالله حتما میشه!
ماه رمضون آره! 
گفتی این و یاد این افتادم : به مامانم میگفتم از خودم خجالت میکشم ماه رمضون برای سحری از حول اینکه فردا گشنه نمونم تا تلفنم زنگ میزد زودی بیدار میشدم ... هعیییییییی
دقیقن خوب گفتی ...
این قد کیف میده زودتر از همه صبح بیدار بشی نماز شب بخونی بعد اذان بشه ... بعدم بشینی به کارای عقب افتادت برسی 
ان شاءالله ... ان شاءالله خداوند به وقت هممون برکت بده ... جناب شقایق خوب فرمودند باید رفت سراغ امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف 
اون که برای ما مقدور نیست ولی به چشم!! 
ما اون موقع سرکلاسیم ;(

صرفا برای خنده : " گفتی خواب قیلوله یاد این خاطره افتادم. آز داشتیم استاد داشت توضیح می داد همه به جز من خواب بودن کلاس بعد نهار بود! استاد به یک نفر گفت پاشو برو اون پنجره تهِ آزمایشگاه رو باز کن بلکه این بشرها بیدار بشن! بعد باز افاقه نکرد همه شُلُ و وِلُ خواب بودند استاد گفت امروز دوباره نهار ماست دادن! بچه ها گفتن بله. استاد گفت پس بگو !لامصب عجب ماستی بوده. همه خشک شون زده بود این استاد چنین حرفی زده آیا! از تعجب همه بیدار شدن. " 
سلام....

ملخ ها در شهر.....

پاسخ:
سلام علیکم

سپاس 
سرمیزنم ان شاءالله
دیشب با یک ساعت تاخیر یازده و نیم خوابیدم اما همین هم خیلی موثر بود چون از پنج و نیم که بیدار شدم دیگه نخوابیدم و درسامو خوندم...مرسی عزیزم :)
پاسخ:
به به خیلی عالیه! مهم همینه که اراده مقابله با نفس پیدا کنیم!
مبارکت باشه!
ان شاءالله مستدام باشه 
:)
خواهش همّت شما رو عشقه
۱۲ آذر ۹۲ ، ۰۸:۰۶ خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها

به نام خدا

سلام آبجی ...راستی من وب شما رو با اسم پلڪــــ شیشـہ اے لینک کرده بودم ...درست بود یا باید با اسم "متی ترانا و نراک " لینک کنم؟

پاسخ:
سلام آبجی

نه همون خوبه 
فرقی نداره خواهر
۱۲ آذر ۹۲ ، ۰۱:۳۲ معین (پسر مجرد)

سلام

نیاز به همفکری شما دارم.

من باید تا 6-5 سال دیگه (حداقلش) مجرد بمونم و ... یا نه، باید زودتر آستین بالا بزنن برام؟

والسلام ...

پاسخ:
سلام علیکم

آمدیم 
۱۱ آذر ۹۲ ، ۲۳:۳۱ وخدایی که دراین نزدیکیست
خواهری ده و نیم؟؟

من که هنگیدم...
مراحل رشد گذشته دیگه نه قدمون بلندتر میشه نه پامون بزرگتر..
من یکی که عمرا 12 زودتر خوابم نمیبره...

نماز صبح رو هم به لطف پدر گرامی و صدا زدن های مکرر مادر بزرگوار بیدار میشیم

ولی این ی قلمو نیستم
برو به جواب سوالات بدی
پاسخ:
سلام 

بله دیگه 
ببین یه چیزی میگم مخاطبش هممونیم 
مهم نیست هرکسی چه قدر حرف میزنه مهم اینه که چه قدر عمل میکنه ...

خوش به سعادتتون
ولی اون وقتی که سبک خوابت درست باشه باعشق میپری مثل فنر خودت ...
وقتی ساعت فیزیولوژیک بدنت تنظیم باشه صبح خود به خود بیدار میشی 
سختیش برای یک هفته است بعدش بدنت عادت میکنه ...


تاوقتی مردِ عمل مرحله اول نباشیم مراحل بعدی درکار نیست
چون برای رد کردن و انجام ندادن هرکدوم اون مراحل هزار و یک توجیه میشه آورد مثل همین ...
سلام
خواستم روایت بنویسم دیدم منبع رو قرار بدم بهتره

کتاب حلیة المتقین که در باب سبک زندگی اسلامی کتاب جامعی هست می تونید از این جا دانلود کنید:

باب هشتم در آداب خوابیدن هست

یاعلی
پاسخ:
سلام علیکم

سپاس گذارم بابت وقتی که گذاشتید!
خوشبختانه یک جلد کاغذیش رو من دارم! ان شاءالله  دوستان دانلود کنند مستفیض بشوند!


تشکر
علی مدد

به به نسخه تلفن همراه هم داشت
خیلی ممنون 
خیلی خوبه ساعت ده و نیم اما فک نکنم خوابم ببره با چراغ روشن و سر و صدا و سیستم به هم ریخته ی خواب خودم...اما امیدوارم بتونم...برای شروع خیلی خوبه آجی مرسی...دستت طلا
پاسخ:
سلام 

یه خرده سخته ولی باید یه کم به خودت فشار بیاری! اگر طبعت سرد نیست دوغ بخور یا کاهو تا سریع خوابت ببره! اینا باعث میشن مغز مرطوب بشه و خوابت بگیره! یا اینکه گلاب بو کن و مقداریش رو هم بمال روی پیشونیت! اونم باعث خواب راحت میشه! البته اگه دوغ یا کاهو خردی میتونی یک تیکه نبات بذاری گوشه دهنت تا آب بشه!
خواهش
اگه عملی بشه خیلی خوبه 
قربونتون 
سلام

خدائی فکر ما پیرمردارو نکردینا..

زود خوابیدن خوبه ولی...

من یه باجناق دارم ساعت 8ونیم همشون خوابن. باورتون میشه؟!
تو همین اصفهان خودموننا نه تو مریخ!

ولی من اگه زود بخوابم واقعن کارام میمونه!

عکسا خیلی قشنگ بودن. خیلی...
کلن با عکس این بچه ها که میذارید خیلی صفا میکنیم.


یاعلی
پاسخ:
سلام علیکم

خوب برای اینکه پیرمردید باید زودترم بخوابید ما تخفیف دادیم
این که چیزی نیست توی محله قبلی ما همه ساعت 8 و نیم خواب بودند و صبح برای اذان بیدار میشن دیگه نمیخوابن 
عموی بنده که همیشه سرساعت 8 و نیم میخوابن صبح هم ساعت 5 میرن سرکار 
توی خونه ماهم همه 10 یا 9 خوابن 
خب صبح زودتر پاشید انجامشون بدید بازده بیشتری هم داره!

متشکرم 
ممنون
بنده عاشق بچه هستم!
درگوشی : دوس دارم یه جین بچه داشته باشم!
۱۱ آذر ۹۲ ، ۱۲:۰۳ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام :)

خواندن این آیه هم پیش از خواب موثر هست برای نماز صبح!

قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُکُمْ یُوحَى إِلَیَّ أَنَّمَا إِلَهُکُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَمَن کَانَ یَرْجُو لِقَاء رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا یُشْرِکْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا

بگو: «من هم مثل شما بشرى هستم و [لى‏] به من وحى مى‏شود که خداى شما خدایى یگانه است. پس هر کس به لقاى پروردگار خود امید دارد باید به کار شایسته بپردازد، و هیچ کس را در پرستش پروردگارش شریک نسازد.»
پاسخ:
:)

    سوره : الکهف آیه : 110
۱۱ آذر ۹۲ ، ۱۱:۰۳ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜

سلام خواهر

خداقوت!

 

اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک

پاسخ:
سلـــــــــــــــــــــــــــــــــــام آبجی من
و خداقوت شما نیز




آمین 
آمین 
آمین
زنده باشی
ساعت 10خوابیدن خیلی زوده .مگر اینکه خسته خسته باشم
پاسخ:
اگر صبح بعد از نماز نخوابید شب زودتر بدنتون میل به خوابیدن پیدا خواهد کرد!
بعدم حتما بین روز میخوابید!
کسی مثل بنده که به جز خواب شب رو نداره ده هم براش دیره!
۱۱ آذر ۹۲ ، ۱۰:۰۸ خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها

به نام خدا

سلام آبجی

راستی جالب شد ببینم طرحت برای سایر موضوعات چی هست ان شاء الله ...فست فود و مطالعه و ورزش

و یه سوال به نظرت برای فعالتر شدن وبلاگ چفیه چی کار میشه کرد؟

راستی تا حالا به اخلاص سر زده بودی؟؟؟

پاسخ:
سلام آبجی

اول از همه تحسینت میکنم بابت گذاشتن نام خدا ابتدای کامنتت!
ان شاءالله ببینم دوستان چه قدر همکاری می کنند ... اون ها هم رو میشن!
فکر میکنم میام بهت میگم آبجی !!!
نه !! بابت معرفیش سپاس
۱۱ آذر ۹۲ ، ۰۹:۵۵ خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها

به نام خدا

سلام علیکم آبجی

راستی چرا چراغ چهارم رو روشن نمی کنی ؟؟؟

ضمنا به نظرم 14 تا چراغ روشن کن ان شاء الله نه 12 تا ...

پاسخ:
سلام علیکم

توی این ایّام فعلن میخوام برای امام حسین علیه السلام روشن باشه!
من هنوز مژدگانیم رو ازشون نگرفتم!
فکر خوبیه 
ممنونم از پیشنهاد بسیار خوبت خواهر
۱۱ آذر ۹۲ ، ۰۷:۱۹ خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها

به نام خدا

سلام علیکم خواهر

ساعت ده و نیم ؟؟؟؟

خیلی خوب میشه اگه بشه ....ان شاء الله هستم

ممنون بابت طرح خوبتون

یا علی مدد

ضمنا

اخلاص با مطلبی جدید تحت عنوان : "مرجع تقلید!"

http://nooreekhlas.blogfa.com/post/75

متنی به زبان ساده درباره ی وجوب داشتن مرجع تقلید

التماس دعا

پاسخ:
سلام علیکم آبجی

ان شاءالله که میشه ...
خواهش ... مهم عمل کردنِ 
 
یاعلی

ان شاءالله سرفرصت میام سرمیزنم
تشکر بابت دعوت 

محتاج هستیم
دعاگو خواهیم بود ان شاءالله 
۱۰ آذر ۹۲ ، ۲۳:۴۱ معین (پسر مجرد)
سلام
ساعت ده و نیم!!!؟؟
ده و نیم یعنی کلاً خوابمون برده باشه یا مقدمات خوابیدن مثل تشک انداختن و این حرفارو آماده بکنیم؟!
من چند بار ساعت یازده خوابیدم و صبحش خیلی سرحال بودم اما ده و نیم یه کم زوده خداییش؛ حداقل برا اول کار خیلی زوده! البته برا من شاید زود باشه و به قول شما زندگی شخصی افراد با هم فرق میکن.
پاسخ:
سلام علیکم 
ده و نیم توی رخت خواب! 
علّت ده و نیم گفتن من : " ساعت یازده هورمون های مربوط به هوش ، اونایی که هنوز رشدشون کامل نشده هورمون های مربوط به قدکشیدن ، هورمون های مربوط به تمرکز و ... ساعت 11 ترشح میشن ... و همین طور هورمون های مربوط به کارکرد منظم قلب ، پس باید حداقل نیم ساعت زودتر خوابید تا این چیزایی که گفتم فراهم بشه! خوب میتونید از همون ساعت یازده شروع کنید!!" 
توی برنامه ریزی های اینطوری گاهی نیازه از فضای خانه و خانواده جدا شد (منظورم شب نشینی و این حرف هاست) بعد از یک مدت اون ها هم عادت میکنند و شاید زودتر خوابیدند! به علاوه هرچه زودتر بخوابید صبح زمان نماز رو از دست نخواهیم داد و مهم تربعدش بین الطلوعین به راحتی بیدار خواهیم بود! این بین الطلوعین خیلی مهمه خیلی، کسی که بین الطلوعین خواب باشه اخلاط مضر توی بدنش تجمع پیدا میکنند و طبع بدنش نامتعادل میشه و مستعد بسیاری از بیماری ها! و دیگه اینکه لازمه زود خوابیدن زودتر غذا خوردن(شام) هستش که این هم یک مورد مهمی است! البته اینکه زمان شام خانواده رو شما تغییر بدهید به زمان زیادی نیاز داره ولی خوب غیر ممکن نیست!
صرفا برای شادی : " یه بابا برگ ماهی بنده دارم! ساعت خوابشون همیشه مشخصِ! غذا شون رو پیش از اذان مغرب میخورند و در طول روز تمام وعده های غذایی شون کاملا روی ساعت هستند! " سبک زندگی محشری دارند 
سلام

خیلی عالیه
شما که این پست رو راه انداختین. به نظرم بهتره در کنارش هم هر کسی که روایت و حدیث و ... مفید و کاربردی در این مورد می شناسه اینجا بگه تا هم کار عملی کرده باشیم هم از معرفت و اطلاعات همدیگه استفاده کرده باشیم..
اینطوری کم کم معرفت مون هم در مورد سبک زندگی اسلامی بیشتر و بیشتر میشه

یاعلی
پاسخ:
سلام علیکم 

پیشنهاد بسیار بسیار خوبیه 
ان شاءالله اجرایی بشه

بابت آیه هم ممنون 


یاعلی مدد

شکرپاره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">