متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

رحلة العاشق الی المعشوق ...

پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر/ چون شیشه عطری که درش گم شده باشد...
-------------------------------------------------
سلام
حضورتون رو خوش آمد میگم
لطفا آقایون رعایت حدود رو هنگام کامنت گذاشتن داشته باشند! بهتر اینکه از افعال با صیغه جمع استفاده کنید!
برای توضیح بیشتربه لینک " خواهرانه برای برادران " مراجعه کنید!
-----------------------------------------------
نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!
--------------------------------------------------
هنگام نماز طواف کعبه هم تعطیل است!نبینم موقع نماز اینجا باشی! برو که خدا داره صدات میزنه!

پيام هاي کوتاه
بايگاني
آخرين نظرات

دهان بند زده اند به دهان فکرم

شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۱۷ ق.ظ
۹۲/۱۱/۰۵

شما بگو  (۳۸)

۰۹ بهمن ۹۲ ، ۲۲:۵۵ خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

چفیه با : "چه قدر خوب است..."

التماس دعا
پاسخ:
سلام

سرمیزنم ان شاءالله
ممنون از دعوتت

محتاجم
دعاگو
ممنانیم ! ما هم خوبیم ( حالا انگار عیال واری اومدیم )
:)
ما رفتیم عزیز جان شبت خوش ...
پاسخ:
الحمدلله
:)
شب شما هم شیک
به سلامت
سلام خوبی ؟مهمون نصفه شبی نمیخواین؟
الان رفتم حلال ها دیدم اونجایی گفتم بیام خونتون ببینم چه خبر ؟ حالت چه طوره ؟
:))
پاسخ:
سلام آبجی خانوم
خوش اومدید صفا آوردید
بفرمایید .درخدمتیم
الحمدلله خوبیم به خوبی دوستان!
شما چه طورید خواهر؟!
:)
:-*
چرا؟
پاسخ:
چی؟ هک ؟

اطلاعی ندارم دلیلش چی بوده!
ولی انسان بی شخصیتی که هک کرده بود برداشته بود تصویر دوتا سرباز رو گذاشته بود که اسلحه به دست بودند و روی سینه شون نوشته بود "لااله الاالله" خیلی حرص آدم و درمیاورد!
تازگی ها دوباره سایت صراط شروع به کوبیدن استاد کرده بوده و یکسری مقاله برای پاسخ به اون نوشته شده بود شاید به اون خاطر بوده ... نمیدونم شایدم ربطی نداشته
۰۸ بهمن ۹۲ ، ۱۳:۴۸ پلڪــــ شیشـہ اے
تا چند دقیقه پیش توی این صفحه بودم
الان که باز ش کردم میبینم نوشته هک شد
سایت حامیان دکتر حسن عباسی

http://dr-abbasi.ir/6396/%D8%B3%D8%A8%DA%A9-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C.html
با سلام و عرض خسته نباشید
لطفا نظرتان را پیرامون مطلب جدیدم بین فرمائید.یاعلی
پاسخ:
سلام علیکم
میام حتماً
سپاس از دعوتتون
بسیار زیبا..
پاسخ:
متشکرم آبجی خانوم
سلام

هیچ وقت نفهمیدم این بحثا چجوری شروع میشه، ولی آخراش معلومه! هر کی سعی می کنه دل خودش رو خنک کنه. :) مرد اونه که جلوی خودش رو بگیره. بعضی وقتا آدم نباید حرفای چون دُر و گهرش رو توی لجنزار وجودی بعضیا بریزه! (ملت از فلسفه فیلم matrix وشایدم sin city و kinsey به بحث ولایت فقیه می پرن، خوب معلومه چی ازش در میاد!)
در خانه اگر کس است یک حرف بس است...
(هر چند همیشه اینجوری نیست، ولی انگار بحثی که شما داشتید از این نوع نوستالژیا بوده)
پاسخ:
سلام علیکم

دقیقاً منم موقع نوشتن این متن همش تو همین فکر بودم که چی شد؟!
حالا چی بگم دل خنک کردن بعضی جاها هست ، ولی ...
با لجنزار وجودی موافق نیستم چون خیلی از کسایی که ازشون صحبت میکنم بسیار برای من بزرگ و محترم هستن و در این مورد باهم اختلاف داشتیم!
بعضی ها از سر دشمن میگن این حرف ها رو ولی گروهی دیگه فقط دلسوزی میکنن البته نه از راه درستش ... گروهی هم که هیچی ...
ولی دو گروه آخر بیشتر در اثر نبود اطلاعات هستش که به اینجا رسیدن! یعنی یکسری اطلاعاتی بهشون رسیده امّا نه اطلاغات درست و کامل
سلام

بچه که بودم اول عکسای کتابارو میدیدم بعد میخوندمشون!

حالا هم فعلا عکسارو دیدم! بزودی متن رو میخونیم !

عکسا واقعا زیبا

چقده بچه ها نازن! (کاش بزرگ هم که میشدن همینجوری بودن!)
پاسخ:
سلام علیکم

پس شماهم مثل مابودید!
کوچک تر که بودم اگه کتاب عکس نداشت اصن نگاشم نمیکردم!
صاحب اختیارید! و لطف میکنید!

متشکرم
بچّه ها خاصیت شون اینه که آدم و جذب میکنن!
بابت معصومیت شون هست!
خیلی نازن!
واقعاً هم!
پریشب ها داشتم به مادرم میگفتم گوش کنید صدای این "ته تقاری" هم داره بزرگ میشه حیف! قیافه اش هم!
ما هم بسی مشعوف شدیم از این شادمانی تان !

یک نمونه ی دیگر از این نسل در زمین باقی مانده باشد پیدایش خواهم کرد و نشانش را به شما خواهم داد ، از بس که مهربون و پیگیرید ((((:

*-: *-:
پاسخ:
:)
:))
خوب میکنید! سپاس گذارم! خُب من دل نگرون این گُلُ و بُلبُل ها نباشم پس چه کسی میخواد ؟! :)
لطف میکنید!

:-*
:-*
چه فایده مادر !
اسم بعد خاکسپاری به چه دردش میخوره !
باید الان صداش میکردم ، نازش میکردم ، باهاش حرف میزدم ...
دست رو دلم نزار مادر !

اسم میخام چکار ... بگو پژمرده ، پلاسیده ، بگو غارت زده ، طفلی نمیدونی چقدر سر حال بود ! ... دلم سوخت
برم بپرسم از اونی که آورده یکی شبیه اش رو بگیرم ببینم این یکی رو چطوری میتونم کله پا کنم !!!! ((((:

پاسخ:
ای جان!
قربون اون ادبیات خاص صحبت تون بانوی من!
از خنده مردم حقیقتاً!
خُب دیر نشده میخواهید برید سرقبرش فاتحه بخونید میخواهید بگید "پلاسیده جان" خب بچه روحش میلرزه توی گور بانو ...
ای من غلط بکنم نمک رو زخم تون بپاشم

اِ! حیف شد! من بیشتر!
از جمله آخرتون بسی مشعوف شدیم و مردیم وزنده شدیم!
از زنده بودنش عکس مکس چیزی ندارید توی دست و بالتون شاید شناساییش کردم!
یا به " دلتنگ" و "هوالعشق" گفتم اونا میشناختنش! :)
اگه متوجه شدید اسم مبارکش چی بوده من و هم در جریان بگذارید! :)
سلااام ...
ماشاالله به این همه آبجی !!((:

خدا نگه شون داره واستون .شما رو هم برای اونا ...
گفتم بیام جواب دیارتون رو پس داده باشم و تشکر کنم از راهنمایی هاتون ...

تشیع جنازه تشریف نمی یارین منزل ما ؟! (((((:
پاسخ:
سلام علیکم بانوی معلم عزیزدل
ماشاءالله ... :))
سپاس از شما و خواهران گرامی تر از گل!
(آیکون یکی که داره اسپند دود میکنه)

سپاس بزرگوار ... ان شاءالله در پناه خدا باشن تک تک شون!
و خداشما رو هم واسه خانواده و شاگرداتون و ما نگه داره بانو! در پناه نگاه حضرت زهرا باشید!

لطف فرمودید ...
البته نوش دارو بعد مرگ سهراب یا حلوا بعد مرگ چنگیزجونتون فایده نداره :)

چرا اومدم عرض ارادت کردم خدمت شما و چنگیزتون!
راستی اسمش چی شد آخر!؟
دنبال ی اسم با صلابت میگردم براش تا بنویسید رو سنگ قبرش :)

حضورتون روح مون رو شاد کرد!
در پناه بانوی بزرگ عالم

یاعلی مدد بانو
۰۷ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۴۹ تـُــرکــِــ گــَــنـدابـی
ای بابا.. شما چقد تیز هستید... که درست فهمیدید.
بله اگر خدا قبول کنه...
شمام موفق باشید و پایدار در سنگر جنگ نرم
پاسخ:
نه خُب یه نیم نگاه به طبقه بندی مطالبتون من و رسوند به اون قسمت
به سلامتی ان شاءالله
التماس دعای فرج
و التماس دعا برای همه
سپاس گذارم

یاعلی
راستی اون عکسه که پاش نوشتی لبخند ژکوند خیلی قشنگ و بامزه بود. ناخودآگاه خندیدم. متن طولانی بود حالشو نداشتم بخونم ولی اینجا چقد تغییر کرده. سیاه مشق چیه؟؟ ان شاالله خیره...
یاعلی
پاسخ:
الهی!! ببخش من خودم حضوراً خدمتتون تعریف میکنم متن رو!
:)
ممنون
منم میمیرم براش
اوهووم تغییرات زیاد بوده
اونجا تمرین های کارگاه نویسندگیم رو میذارم و خاطرات و روزانه هایی مثل اردوی مشهد :)
به صرف اینکه وقت دوستان اینجا تلف نشه اونجا رو دوباره راه انداختم

یاعلی مددت
راستی چی شده
ادبیاتت فوق العاده غمناکه ؟؟!
ممنونم
پلک شیشه ای بیخیال. سرچ کردم یافتم دانلود کردم... خلاف انتظارم، حجمش کم بود و زود دانلود شد. لطف کردی حجی.
یاعلی
پاسخ:
:)
خوب خداروشکر که یافتید
بازم عذر
:))

یاعلی مدد
ممنونم عزیزم حالا مهم نیست... بیخیال. دشمنت روسیاه
یاعلی
پاسخ:
چرا مهم بود!
با این بیخیال شما اصن بیشتر حال م گرفته میشه گرامی من!

علی مددتون
سلام
ممنونم ولی این اونی نیست که توی راه مشهد پخش کردید...:(
ولی لطف کردی
پاسخ:
سلام
روم سیا
پیداش نکردم
دان دیدمت برات میفرستم
یا اینکه میلش میکنم برات
:(
ببخش
سلام آجی:(
خیلی دوستون دارم
اینو گوش بده
http://birangi.blog.ir/
یا علی
پاسخ:
سلام آجی :(
منم شدید
چرا این قیافه ای حالا!
:( خیلی دوست داشتنی بود! و اینکه دلم غمش سنگین شد! خیلی ...
به دوستان هم پیشنهاد میکنم حتماً بشنوند!
دستتون برسه به اونجایی که میدونی

یاعلی مدد
۰۷ بهمن ۹۲ ، ۱۶:۰۹ خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها
به نام خدا
سلام
نه منظورم این نیست که دهانت بسته باشه خواهر
منظورم این بود که به ترویج این عقاید ادامه بده
اینکه واقعا خداست که روزی همه رو می رسونه
پاسخ:
سلام آبجی خانوم

میدونم میدونم
سربه سرتون گذاشتم خواهر
ممنون
خدا هممون رو عاقبت بخیر کنه

یاعلی
۰۷ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۵۱ قلبم را به حـبّــ ت خوش دار ...
سلام آبجی
این مشکلی ه ک گمونم تقریبا همه جا هست
در باب مشکلات اقتصادی ک فی الحال موجود است-هیچ ندارم بگویم-اما گاها مشاهده شده درصد بالائی از این مشکلات خود مردم مقصرند!!مثلا چ لزومی دارد ک در سرویس جهیزیه مان بخارپز-هواپز-زودپز-دیرپز-مس پز باشد
ی قابلمه بسه-کاش شما آشپز باشی !! یا نمیدونم سرویس قاشقی ک ان تومن قیمت داشته باشه ک چی؟!آهنربا جذب نمیکنه-خب مثلا آهنربا جذب کنه-نمیشه ازش استفاده کرد!!!

ی موضوع دیگه ای در باب ولایت وجود داره- هم از درجات شدیدش حتی
ک ب صراحت و علنا ضدیت خودشون رو اعلام میکنند ی عده!!!
حالا بیا مرتب توضیح بده ک آره ولایت ایجور -ولی فقیه اینه-اما کجاست گوششون!!!

ولی ی روایت هست از امام صادق علیه السلام ک می فرمایند در بحث ولایت
همه توان پذیرش اش رو ندارند-پس شما اگر چندمرتبه تلاش کردید و ب نتیجه نرسیدین و دل اونا مثلا نرم تر نشد-بیخیال شید
و حتی اگه اونا نزدیکترین کسان شما بودند-برادر و مادر و پدر شما بودند حتی!!
یاعلی مدد
پاسخ:
سلام آبجی

درسته! همه جا ...
همین طوره! خیلی ها هستن که همینا رو پایه زندگی میدونن برای همین هیچ وقت براشون اوضاع خوب نمیشه! ایضاً خیلی از والدین!
مگه از این سرویس های قاشق هم هست!! 0_o
والا اسراف ...

همین طوره ...او ی عدّه رو که نمیشه باهاشون سربحث رو باز کرد باید باهمون مشترکات خوش بود!

این روایت که آوردی خیلی دوست داشتنی بود برام ! مچکرم واقعاً
علی مددتون
۰۷ بهمن ۹۲ ، ۰۰:۲۶ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
خدایا مرا ببخش بخاطر تمام درهایی که کوبیدم و خانه تو نبود...
آیا خدا برای بنده اش کافی نیست؟؟(زمر/36)
پاسخ:
استغفراللهَ واتوب الیه ...
یا الله
یا رب

۰۶ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۵۸ دختر آسمان
عــــــــــــــــــــــــــــــــــِه ؟؟؟؟؟؟؟ شاهد حضرت مهدی میرفتی؟؟
آره خیلی تعریف مدیرتون رو شنیده بودم.بیشتر دوستام اونجا بودن... هعی :(

من بهشت آیین بودم..
خوشبحالت. این موضوع که میگم مال سال هشتاد و هشت و جوّ اون موقع بود...
ما که مدرسمون از لحاظ دینی افـــــــــــــــــــــــــــــــتضاح بود...
حتی حاضر نیستم یه بار دیگه از جلوش رد بشم
پاسخ:
نه شاهد مهدی کلاس کنکور تابستونه رفتم!
جناب بهشتیان اوّلش مدیر ما بود بعد رفت اونجا! :)
خیلی دوست داشتنی بودن!
من دبیرستان خرّم بودم! پیش هم شایگان بودم!
بهشت آیین بودی!!!! میدونم چی میگی! درکت میکنم! یه چندتایی از بروبچ اون مدرسه پیش دانشگاهی با ما همکلاسی بودن ، یاد ارازل میافتم!
حق داری! حق داری!
تازه با اون فضای حاکم بر پارک روبه روی مدرستون! :)
۰۶ بهمن ۹۲ ، ۲۲:۰۱ خانم چادری
نمیخوام ته دلت رو خالی کنم ها!! اما تجربه بمن ثابت کرده اساتیدی که دانشجو هستند( چه لیسانس، چه ارشد چه دکترا)، در پایان ترم، از اعصاب دانشجو چیزی باقی نمیگذارنو ....
خداکنه حالا استاد شما دلرحم باشه. ما که هر ترم داستان داریم 8))
پاسخ:
ههههه
برعکس ما! ترم 3 یه TAداشتیم دکتری بود کلی فاز داد کلاسش (کنایه از اینکه خیلی خوب درس میدادن) بعدم من 20 شدم! :)
خیلی با دانشجو کنار میومد! خیلی!
این استاد بچّه ما هم حسابی بچّه درسخونی است و البته از نوع شیرازیش! خیلی دل رحم به نظر میومدن! و از همین امروز مردونگی شون رو ثابت کردن! دیدن کلاس بد موقعی هست گفتن ساعتش رو اگر همه موافق باشن تغییر میدیم! منم داشتم بال درمیاوردم!
:)
من دل خوش به لطف خدا هستم!
توی شرایط من به بعضی اساتید باید سجده کرد!
من دارم روانی میشم بابت کارشناس مفتی که این ترم هم متاسفانه متاسفانه باید تحملش کنم! خیلی ستمه به دوستام که میگم همشون حسابی دلشون سوخت!
تازه فکر کن بین یه گروه بچه صفری

درسای این ترم من همش همون درسای ترم4 هست که مرخصی بودم! ته ته کیسه اینا ریخته!
۰۶ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۵۰ دختر آسمان
امان از دست اونهای که فکر میکنند فقط خودشون روشن فکرند :|||
یک بار سر بحث راجبِ ولایت فقیه با دبیرِ محترمه! امتحان ریاضی رو که نوزده گرفته بودم برام دوازده رد کردند :|
پاسخ:
امان از دست این نت بی تربیت!
کلی روضه خوندم پای کامنتت! همش پریده!

:|
ای وای! چه بی اخلاق!
زمان دبیرستان دبیرای ما اصلن سیاسی حرف نمیزدن از این بحث ها هم پیش نمیکشیدن! مدرسه جو مذهبی داشت تقریباً خیر سرش!
یعنی مدیر مدرسه که خانوم پهشتیان نامی بودن اجازه ورود چنین دبیرایی رو نمیدادن اون چندتا مخالف هم همیشه ساکت بودن!
جسارتت رو تحسین میکنم! به معنای واقعی اصفهانی بودن خودت رو ثابت کردی! اصن مگه میشه ی بچه اصفهانی بتونه در جواب کسی ساکت بشینه!
باز بگم خیلی زشتِ برای ی دبیر!
حالا بگو ببینم کدوم مدرسه میرفتی شما؟!
۰۶ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۰۷ خانم چادری
o-0
در گوشی : فکرکردم این حرفا رو فقط من میشنوم!!!

:)
واقعا!! ترم جدیدتون شروع شده!! ماشالله. ماتازه امتحان آخرمون فرداشت ( پای نتم D: ) فکرکنم 20 ام ببعد کلاسا خوشگل شرو میشن :)

چقدر نی نی ها نازن!
پاسخ:
نُچ ... برای همه مون هست ...!!

بله امروزم اوّلین کلاسم رو رفتم! فکر کن کل روز رو به خاطر یک ساعت کلاس که اونم 15:30تا16:30 رفتم! البته مباحث بیوشیمی بود که من بهش علاقه دارم!
استادش هم شکر خدا این ترم تغییر کرده جناب استاد دانشجوی دکتری هستن! خیلی خوب درس میدادن! یه چیز دیگه اینکه من فسیل کلاس بودم! همه سال دومشون بود من و یک نفر دیگه دوتا فسیل کلاس بودیم! :))
برو برو بشین سردرس و مشقت آبجی! به سلامتی! ان شاءالله ترم خوبی در پیش داشته باشید!

ممنون
و اینکه اگر دم دست من بودن سالم نمیذاشتمشون!
برای کامنت اول نتونستم جلوی خنده ام رو بگیرم ببخشید :)))))))))))
پاسخ:
من قبل از نظر شما اصلاً متوجه منظورشون نبودم! :)
یعنی یه برداشت دیگه کردم! :/
ولی خُب خنده اش کجا بود؟!
مگه چیه ؟!
ولی واقعاً روشنمون کردین آبجی! :)
خنده هم خوبه! اصن ایشونم ثواب کثیر بردن موجب خنده رو فراهم کردن!
ولی نخند! 
خواهش ...
خوش تشریف آوردید آبجی خانوم
سلام و عرض ادب
اینقده از این حرفا شنیدیم که دیگه عادت کردیم و معمولا دست پیش رو میگیرم که پس نیفتیم، زیاد سخت نگیرید بعضیا حتی مشکلی هم ندارن با شخص یا جریانی ولی حال میکنن کل کل کنن و حل بعضیا (از جمله شما) رو بگیرن، من که معمولا اینجور بحثا میشه با شوخی و خنده جمعش میکنم چرا که توی اون جو نه کسی ماله استدلاله و نه این حرفا رو میزنه که استدلال براش بیاری.
درمورد انتخاب واحد و تحمل مجدد یه استاد و این قضایا، تسلیت میگم انشالا ترم بعد دیگه از این اتفاقا نیفته براتون :)
یاعلی
پاسخ:
سلام علیکم

بله درسته بعضیاشون این مدلی هستن! طبقه بندی ها و طیف ها متفاوتِ
همین طوره عمومن خیلی بااستدلال قبول نمیکنن! یعنی اصن دنبال استدلال قضیه نیستن!
فک کنم دیگه باهاشون درسی نداشته باشم! هعی خدا صبرعنایت کنه! سپاس

یاعلی
۰۵ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۴۹ رسول حق منش
دعا می کنم بتونیم به فرموده حضرت آقا عمل کنیم :
هر بسیجی 10 بچه!!
الهی امین!
پاسخ:
سلام علیکم
آمین!
آقامون زنده باشن
صلوات برای فرج
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

میگم دوستمون کامنت گذاشتن از خنده
من الان تازه متوجه کامنت شما شدم
منظورتون فرزند بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!! من تو فکر جذب و این صوبتا بودم!
:))
نمیدونم والا ...
۰۵ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۱۴ حلقه تربیتی شهید اسماعیل زاده تسوجی
با سلام دوست عزیز
لطفا نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود را در مورد سه فعالیت اخر حلقه را برایمان ارسال کنید.
نظرات سازنده شما باعث دلگرمی ماست
با تشکر
پاسخ:
سلام علیکم

سرمیزنم ان شاءالله
یاعلی
سلام خواهری.
دور و بر من از این آدما پره! شروع هم که میکنن به بحث انگار بنده مسئول تمام اشتباهات مملکتم!!! انقد درگیر بودم که دارم کم کم یاد میگیرم چطور بحث کنم! فک نکنی من خیلی بلد بودما! نه! کم کم کم کم دارم یاد میگیرم!
بخاطر همین هم هست که خواه نا خواه خیلی رفتم سمت اینکه از مسائل روز مطلع باشم. اصن نمیشه یه بحث راه بیفته تو هر مسئله ای بعد به سیاست نکشه.
بدم نیست ها! ترسم نداره!
واقعا من به عینه دیدم که دین و سیاست جدا نیستن. خیلی از دوستای خودم وقتی یه مسئله سیاسی براشون جا میفته تازه بیشتر تو چیزای دیگه به حرفت گوش میکنن!
جات خالی انتخابات امسال، با اینکه امتحان های خیلی سختی داشتم همه مناظرات رو نشستم دیدم. میدونستم فرداش یکی میاد میشینه جلوم میگه شنیدی فلانی چی گفت؟؟؟!!! شنیدی بهمانی چکار کرد؟؟؟!!!
هیچی دیگه باید میدیدم که یه وقت از کاه کوه نسازن!
خدا میدونه چه روزایی بودن! یه روزایی واقعا کم میاوردم. البته رومون کم نمیشدها!

چند وقت پیش هم سر کارت زرد مجلس به وزیر ارشاد یه بحثی با یکی از دوستان محترم داشتیم.
بی اغراق هیـــــــــــچ وقت انقد عصبانی ندیده بودمش!
هر چی تونست و خواست گفت. اون موقع فقط کافی بود تا یه حرف بی ربط از دهنم دربیاد تا فاتحه ی دوستیمون و تفکر دوستم رو نسبت به آدمای مذهبی برای همیــــــــــــشه خراب کنم. یه حرفی نزنم که بگه شما همه مغز فندقی هستین و درد مردمو نمی فهمید. گذاشتم تا هر چی خواست گفت...

توی دلم به خدا گفتم خدایا من نمیخوام در مقابل حرف ناحق سکوت کنم اما بلد هم نیستم جوابشو بدم. خودت کمک کن...

خلاصه شو بهت بگم که تهش با خنده و آرامش دوستمون تموم شد و آخرشم خودش همه ی حرفامو تایید کرد!!!
واقعا خدا کمک کرد...

کلا اینجور مواقع توکل نتیجه میده و البته اینکه بگردی و راه وارد شدن رو پیدا بکنی. اتفاقا اصلا راهش اوج گرفتن مثل اونا نیست. اول جاهای درست حرفشونو تایید کن و برای بقیش با صبر و حوصله و مطابق هر شخص سعی کن توضیح بدی. خیلی راه گشاست.

درد این جور آدما ناآگاهیه فقط. باور کن! (البته جز قشر معاند!)

ببخشید خطابه نوشتم!
پاسخ:
سلام آبجی

حرفتون حق
گفتم عیب از ندانستن من بوده!
خداحفظتون کنه و ان شاءالله در راهتون ثابت قدم باشید!
من که امسال موقع انتخابات هرچی خواستم مناظره ببینم خانواده اجازه ندادن! :(
گفتن بشین سردرس ات اینا برات نون و آب نمیشه! ماهم حرف گوش کن کلن قیدش رو زدیم! :)
درسته! فقر اطلاعات! فقر فکری!

دستتون برسه به ضریح ارباب
لطف کردید آبجی خانوم


التماس دعا فراوون الان یعنی لِه لِه م

ای بابا ... اینا رو گفتی و کردی کبابم...
من نمیدونم چرا تو جامعه ما به صورت کلیشه ای همه پولدارا رو به چشم غارتگر و دزد نگاه میکنند ...و هرکسی که فقیره رو به چشم یک آدم زحمتکش !
کلی هنوز میشه درموردش مثال زد...
این بحث هایی که گفتین تو جمع های خانوادگی که عادیه ...
امان از قضاوت ...
پاسخ:
:)
حالا اینکه شما میگی قبول دارم ولی یه چیز دیگه ای که هست اینکه این رسانه لعنتی یه مدّت میزد احمدی نژاد و غیره و ذلک رو خراب میکرد امروز دید مردم رو نسبت به خیلی چیزا دیگه! بعضی از این دزدی ها که صرفاً یه عدّه مردم بی اطلاع سریع ربط اش میدن به یه سری گفتن نداره! یه چیزایی هست که بلد نیستم چه جوری بگم واقعاً ولی آدم رو حرصی میکنه!
اون وری ها دارن ما رو میزنن اون وقت بعضی بی فکرا دارن خودمون رو هم میزنن! بجز یه بخشی اش که مردم باید اطلاع داشته باشند وی بقیه اش به نظرم خیلی لزومی نداره که هیچ بلکه ...
آخه من اصولا گوشه نشینی رو برمیگزینم و توی جمع به هر بهانه ای نمیرم برای همین برام تازگی داره ... والبته که همین طوره ، عادیه!!

هعیییییــــــــــــــ
سلام خواهر جان..
حرف دل ما رو زدی..
نمیتونیمم جواب بدیم که بهشون بر میخوره.. : (
مجبور میشی همون لبخند ژکوند رو بزنی و قائله رو ختم کنی..
: )
اصن یه وضیه هردمبیل!!!
یارو دیپلمم نداره هاااا واسه من متخصص میشه..
یه جوری هم حرف میزنه آدم شاخ در میاره و میگه لابد داره راس میگه!!!
: )
کلا با اینا نباید در افتاد که ور میوفتی..!
پاسخ:
سلام آبجی خانوم

همین طوره ... : (
دقیقاً ... :/

خیلی بده این جوری!
دقیقاً اعتماد به نفس کار عدم اطلاع رو به خوبی میکنه! اگر همین اعتماد به نفس رو من داشتم به جاهای خوبی میرسیدم!
یه استاد اقتصاد خوبی داشتیم! همیشه همین و میگفت! مردمـ ایران با حرف و فضا و همین بحثــ های اینجوری بازار و جابه جا میکنن!(البته نقل به مضمون)
:)
اوهووم ...!

سلام
در کل ایرانیها در هر زمینه ای اظهار نظر میکنند
الان از یک نفر راجع ب بحث تخصصی هسته ای یا موشکی بپرسی
خودشو صاحب نظر میدونه....
ان شاءالله با صبوری در درس ها موفق باشید
پاسخ:
سلام علیکم

همین طوره
واقعاً هم ... اگر هم بگی شما که اطلاعات در این زمینه نداری میگن نه من با فلانی که صاحب نظره حرف زدم! یا مثلا نه دیگه ما که توی جامعه داریم فلان چیز و خودمون از نزدیک میبینیم!
سپاس گذارم
ان شاءالله برای همه
سلام
اتفاقا این بحث ها خیلی هم خوبه، چون بزرگانی هم اومدن جواب دادن و آدم میتونه بگرده جواب این شبهات را بده، اگر کسی هم گوشش بدهکار نبود و نپذیرفت اشکال از خودشه، حداقل یک کم خودم رشد میکنم.
ادْعُ إِلِى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ ﴿۱۲۵/نحل﴾
با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت کن و با آنان به [شیوه‏اى] که نیکوتر است مجادله نماى در حقیقت پروردگار تو به [حال] کسى که از راه او منحرف شده داناتر و او به [حال] راه‏یافتگان [نیز] داناتر است
یا علی
پاسخ:
سلام علیکم

اگه بایه کسی بود همسن من شاید خیلی خیلی بهتر بود! چون به هرحال بزرگترها حساسن که یه بچّه مجاب شون کنه!
ان شاءالله این کارو انجام میدم ببینم چی میشه!
تشکر از راهنمایی تون
و آیه هم +

سپاس گذارم
یاعلی مدد
۰۵ بهمن ۹۲ ، ۱۱:۱۸ خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
به راهت ادامه بده خواهر....
در پناه خدا
پاسخ:
سلام علیکم

ممنون
ولی کدوم راه ؟! این که دهنم بسته باشه؟!

یاعلی

سخنان ابوذر بر بالای قبر فرزندش(قیامت و مرگ)
هنگامی که ذر، پسر ابوذر غفاری از دنیا رفت، ابوذر کنار قبرش نشست و با چشمی گریان و دلی سوزان چنین گفت: «ای فرزندم! خدا تو را بیامرزد که تو نیکو فرزندی بودی. من از تو خشنود بودم، ولی سوگند به خدا! مرگ تو مرا در هم نشکست؛ زیرا به کسی غیر خدا دل نبسته ام و به کسی نیاز ندارم. اگر ترس و وحشت قبر نبود، دوست داشتم به جای تو بخوابم. ای فرزندم! بدان که فراق تو مرا به گریه نینداخته است و سوگند به خدا! برای جدایی تو گریه نمی کنم، بلکه گریه ام برای این است که هنگام مرگ و پس از آن به تو چه گذشت. ای پسرم! در پاسخ پرسش بازخواست کنندگان چه گفتی و آنها با تو چه گفتند؟
خدایا! آنچه از حقوق پدری بر پسرم واجب کرده ای، آن را به او بخشیدم! تو هم از حقوق خود بر او بگذر»


بحارالانوار، ج 22، ص 429
پاسخ:
تکان دهنده بود برام
سپاس گذارم

بحارالانواری میکنید مارو آخر این قدر که لطیفِ بیانش!
اصولن از بحث های بند تومونی از این نوع خانوادگیش خوشم نمیاد
نظرم اینه هم دلی در خانواده بیشتر از این حرفا می ارزه ( و تکیه کردن روی مشترکات)
نکته اخلاقی : با بزرگترت از نوع فامیل هیچ وقت بحث سیاسی نکن
حرصتون نگیره چایی بریز ، میوه پوست بکن ، یه غذا یا دسر خوشمزه درست
همه تعریف می کنن، ناخوادآگاه، از کسی که ، جونش برای رهبر میره
مهمونی که جای این حرفا نیست هست ؟
و
مردانه یه مقاله درباب ولایت فقیه بنویس (البته می دونم شما سخت براتون چون تو رشتتون نیست ، ولی تو صحبت های حضرت آقا بگردین حتمن درباب رشته شما دغدغه هایی دارن ) و اونجا می تونین به این صحبت ارجاع بدین
مهمونی هاتون شاد باد به دور از بحث های بی خود و بی نتیجه
پاسخ:
اصن شما اصطلاح سازی دارید در حد چی ... یک ساعت موجب خنده ماشدید
آقا ما دست هامون بالا!
من اصن بحث رو شروع نمیکنم! میبینم تمام ارزش ها داره به باد حرف گرفته میشه یک ساعت تحمل میکنم چند دقیقه آخر دیگه از کنترلم خارج میشه!
پدربزرگ عزیز بنده هم میدونن من حساسم یک کلام میگن یک کلام به من نگاه میکنند! انسان بسیار شریفی هستن منتهی فشار اقتصادی و ... اذیت شون میکنه حسابی چراکه جنگ هم کم اذیّتشون نکرده !!! طیف کارگر جامعه مون دارن زیر فشار اقتصادی لِه میشن ... البته قبلاً هم همه اینا بوده ولی الان امان از این رسانه ها!
همین طوره مشترکات!
میوه و خوراکی و ... هم که اون مال آخر بحثِ هی همه بهم تعارف میکنن تا بحث جمع بشه!
واقعاً هم نیست! امّا نمیدونم چرا آقایون این قدر علاقه دارن به این بحث ها!
حالا مقاله که نه ولی میشه یه کارایی کرد! باتشکر از پیشنهادتون!

ان شاءالله
سپاس گذارم
سلام
به نظرم تو این جور مسائل ولایت فقیه این قدر زود کوتاه نیاید؛ حرف تون رو بزنید....
نمی دونم بعضی آدم های کج اندیش کی میخوان سر عقل بیان!
خدا عاقبت ما و ختم بخیر کنه...

منم که این ترم سر انتخاب واحد یه مکافاتی کشیدم.
چه قدر زود میرید کلاس!
انشاالله موفق باشید.
پاسخ:
سلام علیکم

بعضی مواقع هست حتّی اگه شما یا من نوعی اگه دوساعتم سخنرانی کنیم ته اش که نگاه کنیم مثل اینه که یه مشت گِل لگد کرده باشیم! یعنی این قدر بی اثر!
میدونید توی ی موقعیت های این چنینی باید هیجانی مثل خودشون حرف زد که من نمیتونم !
حالا کج اندیشان رو نمیدونم ولی اینایی که میگم از جای دوری شنیده نمیشه از همون بروبچه های انقلاب و جنگ هستش!
همین طوره ... خدا عاقبت مون رو بخیر کنه
ناگفته نماند که به اطلاعات ناقص من هم برمیگرده!

بله از فردا حضور غیاب میشه!
چنین دانشگاه منظمی داریم ما!
همیشه خدا عجله داره!

ممنون
شما نیز

شکرپاره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">