متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

رحلة العاشق الی المعشوق ...

پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر/ چون شیشه عطری که درش گم شده باشد...
-------------------------------------------------
سلام
حضورتون رو خوش آمد میگم
لطفا آقایون رعایت حدود رو هنگام کامنت گذاشتن داشته باشند! بهتر اینکه از افعال با صیغه جمع استفاده کنید!
برای توضیح بیشتربه لینک " خواهرانه برای برادران " مراجعه کنید!
-----------------------------------------------
نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!
--------------------------------------------------
هنگام نماز طواف کعبه هم تعطیل است!نبینم موقع نماز اینجا باشی! برو که خدا داره صدات میزنه!

پيام هاي کوتاه
بايگاني
آخرين نظرات

آدم تیله ای

پنجشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۰۷ ب.ظ

 

چشم هایش رنگ روشنی داشتند. قهوه ای روشن شاید هم عسلی از آنجایی که خیلی وقت است درست و حسابی توی چشم کسی زل نزده ام خاطرم نیست که دقیقاً چ رنگی داشتند. [ ب نظرم توی دوستی ها از همه باصفاتر آن زمانی است که نشسته اید و با دل خوش کنار هم دلگویی میکنید.بعد هم وقتی مخاطب واقع می شوید مثل یک شنونده خوب زل میزنی توی چشمهایش و به آرامی با لبخندی که تحویلش میدهی پلک میزنی! ]

قبلاً شنیده بودم که بعضی آدم ها عنبیه چشم شان باتوجّه به پوششی که دارند تغییر رنگ می دهد امّا «شنیدن کی بود مانند دیدن». دور هم بودیم و مشغول صحبت که شال بافتنی یشمی اش را روی شانه اش انداخت دوستانش با ذوق و شوق زل زل توی چشم هایش را نگاه میکردند. گفتم :«چی شده؟! توی چشماش چی دیدید که این همه ذوق زده شدید؟» با خنده ای مهار نشدنی گفتند :«چشماش. رنگ چشماش رو نگاه کن. رنگ شالش رو نگا کن.»/ گفتم :«خُب؟!» / « خب هیچی دیگه ،باز رنگ لباسش (روسری یا شالش) تغییر کرد و رنگ چشماش هم باهاش هماهنگ شد.» / با تعجب گفتم :«واقعاً! ولی من خیلی متوجه رنگ اصلی چشمات نبودم برای همین حس نکردم.» بیشتر که دقت کردم دیدم که ... خیلی جالب بود ... روبه رو شدن با یک آدم چشم تیله ای از نزدیک تجربه ی خوشایندی برایم محسوب شد.

 

اپیزود دوم :

مسئولیت ثبت نام شان را برعهده داشتم باید باآن ها گرم میگرفتم و در همان برخورد اوّل صمیمانه و خواهرانه برخورد میکردم. غرق صحبت شده بودیم با اینکه بااو حس صمیمیتی برایم حاصل نشد امّا یک چیز بسیار شیرین در او مرا به سمت خود میکشاند، آن هم لهجه ی زیبای یزدی اش بود. البته من خودم به خودی خود با همه زود صمیمی میشوم امّا او هنوز کامل یخش باز نشده بود. شاید نیم ساعتی گذشت موقع خداحافظی متوجّه موضوع جالبی شدم، داشتم با او به لهجه یزدی صحبت میکردم. بعداً از او عذرخواهی کردم ک مبادا فکر کند ب منظور دست انداختنش ادای لهجه اش را در آوردم ... واقعاً گاهی معظلی میشود ...

 

اپیزود سوم :

دفترمشق های سال های متمادی تحصیلم را که رقم بزنی هر سالش یک ساز می زند. انگار که هر کدام را داده ای به یک نفری نوشته. در این بین بعضی سال ها هم دستخط حالت توازن به خودش گرفته است و مثلاً دو سال پشت هم تغییر محسوسی نکرده است. هر باری که بغل دستی ام عوض میشد دستخطم هم تغییر میکرد. زمانهایی که نمودار تغییرات دستخط مثل خط ممتد ضربان قلب مرده هاست -------------------- می گوید که یا کنار دستی ام ثابت بوده و یا اینکه ، کسی که با او هم نیمکتی بوده ام دستخط قابل توجهی نداشته است تا من به سمتش مایل شوم. این مشابهت و آفتاب پرستی بودن مدل دستخطم اصلاً دست خودم نبود ...

 

ن.ن :

تجربیات مختلفی که در مسیر زندگی داشته ام حاکی از آنند که آدمها نه تنها عنبیه چشم شان بلکه تمام خلقیات و رفتارهایشان گاهی شاید عادت هایشان هم نسبت به آن که اطرافیانشان چ کسانی باشند از الگوی تیله ای بودن پیروی میکنند. اینکه گاهی و در برخی موقعیت ها تو یک آدم تیله ای باشی شاید جالب باشد امّا اینکه آفتاب پرست همیشگی باشی موجب نابودی ات میشود. البته این قاعده تاحدودی برای همه مان صادق است،تیله ای بودن را می گویم. از همین جهت است که می گویند در انتخاب همنشین تان دقت لازم را به خرج دهید.

 

د.ن :

گاهی اوقات با پدر که صحبت میکنم، اگر حرف هایم آنچه باشد که انتظار شنیدنش را نداشته باشند، فرضاً عاقلانه ترین و منطقی ترین حرف ها ته ته اش می شنوم که :«این خودت نیستی که این حرف ها را میزنی ،بگو ببینم فکرت از کجا خط گرفته ؟! »  من  : «  0_O  بابا !!!!! » 

پ.ن :

به منوهای بالا یکی اضافه شد ( من + تو = ما )

برسیم به این مرحله صلوات ( مرگ آگاهی ؛سیّد شهیدان اهل قلم)

وَاِلی اللهِ تُرجَعُ الاُمور ...

۹۳/۰۲/۱۸

شما بگو  (۱۷)

سلام بزرگوار

سلام آقا.سلام بر تو ای سرور و آقای اهل بهشت ، سلامی به پاکی تربت کربلا به درگاه مقدس شما،سلام بر

حسین (ع) و سلام بر ابالفضل (ع).

اصلا نمیدانم من اجازه سلام دادن به شما را دارم یا نه ؟! چون به قول یک عزیزی سلام یعنی نام خدا ، و برای دادن سلام باید لیاقت دادن آن را داشته باشی ، انشاالله که داشته باشم . آقا چه بگویم از اینکه سینه ام مالامال از عشق تو لبریز است ، چه بگویم از غم عشقت.

مولا تو را ندیده ام ولی طعم عشقت را به زیبایی تمام چشیده ام . مولا کرم و محبت و آقایی شما رو هزاران بار

دیده ام. مولا مگر در این دنیای آشفته بعد خدا ، میتوان به کسی جز اهل بیت (ع) پناه برد ، مگر میتوان بدون

عشق اهل بیت (ع) زندگی کرد. به خدا قسم از آن روزی که مرا نمک گیر سفره با عظمت خودت کرده ای

دیگر تمام وجودم سر تا پا فقط نام تو را فریاد می زند. یا حسین (ع) انشاالله برای عشق تو ، آقا لیاقت کامل را

داشته باشم ... آقا چقدر در لحظات سخت زندگی با پناه به بردن به درگاه تو و به ساحت سقای کربلا وجودم

آرام و راحت گشته ... براستی که مدیون توام یا حسین (ع) . ارباب یقین داشته باش که همیشه به یاد توام

چه محرم باشد یا نباشد ، چون مجنون حسین (ع) شب و روزش کربلا ، حسین (ع) و عباس (ع) است ولی

آقا با این حال ، محرم تو حال و هوای دگری دارد ... محرم تو سینه مرا پاره می کند ...

وقتی می شنوم که در روز عاشورا فرزند علی مرتضی (ع) و فاطمه زهرا (س) ، نوه پیامبر (ص) ، افتخار تمامی

اهل بهشت ، تشنه است و کسی حاضر به دادن آب به او نیست ، حاضر میشوم وجودم تکه تکه شده و به آب

تبدیل شود ... ای آقا گوارا ترین آب های بهشتی گوارای وجود نازنین شما باشد ... ای آقا کاش آن زمان بودم

که وقتی فریاد زدی " هل من ناصر ینصرنی" ، خاک زیر پایت می شدم ... ای آقا کاش آن زمان بودم و وجودم را

فدای اهل خیمه تو می کردم تا به آنها آسیبی نرسد ...نه!!مگر جز خون کردن دل مهدی فاطمه چه کاری برایش کردم که کمکی باشم برایش....ببخش مرا،،ولی هر چه باشد عشق اهل بیت در سینه ام موج میزند ..... ای آقا وقتی می شنوم مردمی که صد ها و هزاران نامه

برای تو نوشتند که امام شان باشی ولی پشت و خیانت به تو کردند ، روزی صدها بار بر آنها لعنت می فرستم که

نفهمیدند که چه الماس و گوهر بهشتی را از دست دادند و آخرت خود را خراب کردند برای دنیایی دو روزه !.

و از طرف دیگر وقتی می شنوم یارانی از جنس بهشت در کاروان تو به آن شکل مردانگی کردند همیشه اشک

احساس مرا فرا می گیرد.وقتی حبیب بن مظاهر ، مسلم بن عوسجه ، زهیر بن القین البجلی ،فرزندان نازنینت علی اصغر (ع) و علی اکبر (ع) ، یگانه مولای معرفت و عشق ، حضرت عباس (ع) و بقیه

شهیدان عاشق در رکاب تو را مشاهده می کنم که عاشقانه در راه خدا و به عشق حسین (ع) جان فدا

کردند ، به یکباره دیوانه حسین (ع) می شوم. مولا هرچقدر بگویم از عشقت و مرامت کم گفته ام ...

آنقدر خوب و آقایی که کمترین کاری که میتوان در حق شما کرد فقط جان فدا کردن است ... جانم فدای تو

یا اباعبدالله ...

ای حسین (ع) تو چه کار میکنی که فقط با یک اشاره ، حر بن یزید ریاحی دیوانه حسین (ع) شد ؟!

درود بر مختار ثقفی که دلهای خون ، شیعه را آرام بخشید و انتقام داغداران شیعه را از دشمنان گرفت.

ای خدا بر همه دشمنان اهل بیت ، لعنت فرست و دوستان و مریدان اهل بیت را همیشه یاری کن .

ای ارباب این را بدان نمک تو در وجودم همیشه بوده و خواهد بود و تا جان دارم نام حسین و ابالفضل را زمزمه خواهم کرد ...

ای ارباب به حق عظمت چهارده معصوم زیارت حرمت را نصیبمان کن
آمین
بسم الله
مهدی جان
پل صراط
چشمان توست
از چشمت که بیفتم
روزگارم جهنم می شود
اللهم عجل لولیک الفرج
دعوتید
پاسخ:
++

اللهم عجل لولیک الفرج
سلام
یه نکته خوب ازش فهمیدم، انقدر دقیق به آدمایی که ناخواسته ازشون تاثیر گرفتم توجه نکرده بودم، باید بیشتر فکر کنم.
+ این که ادمایی با این اوصاف که رنگ چشماشون بسته به رنگ لباساشون عو بشه رو نمیفهمیدم، خیلی جالبه، کاش یکیشون رو میدیدم تا باورم بشه.
خداقوت و خداحافظتون
پاسخ:
سلام علیکم

واقعاً هم نیاز به فکر کردن داره ... 
+ ان شاءالله که ببینید ... جالب هست بسی ...

خداقوت شمانیز
خدانگه دار
۲۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۲۷ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
:)

بقول همه بچها خودت نوشتیا..
:)
یادم اولین بار که اومدم وبت یه متن گذاشته بودی به چه طویلی 60بار رفتم و اومدم تا تکمیل خوندمش...
ولی الانا دیگه میتونم با یبار ورود کل متنو بخونم..
:)

حالا اگه از چشم تیله ای ها و دست خط و.. بگذریم..
موافقم با ن ن :امّا اینکه آفتاب پرست همیشگی باشی موجب نابودی ات میشود.

پاسخ:
از جهت طولانی بودن میگی ؟!
عذر ...
قبلتر ها حوصله و اعصاب خیلی چیزا رو داشتم امّا الان خیلی کم پیش میاد!
خُب خداروشکر ...

تشکر
واقعاً موجب نیستی و نابودی هستش
سلام
خیلی گذشته از آخرین حیاط‌خلوت داستان‌نویسی
اما اومدم بگم که
کارگاه داستان خانه‌ی خودتان است. بیایید که «این داستان پایان ندارد»
پاسخ:
سلام استاد

هیچی این قدر خوشحالم نمیکرد
امروز توی فکرتون بودم که با این همه مشغله 

به روی چشم 
سلام بانو :)
امامزاده بودم ... دعاگویان هستیم :)

+ ممنونم از دعای قشنگت :))



التماس دعای کنجد زده و سفارشی
پاسخ:
سلام

خوش به سعادتتون ... متشکرم از لطف و مهربونیت خواهرم

+ خواهش مستجاب در حق همه 

چشم اگر قابل باشم 
آفتابی امشب از بیت رضا سر میزند
کودکی لبخند در دامان مادر میزند
آن که جودش خیره سازد چشم هر فرزانه را
و آن که با علمش به جان خصم آذر میزند
میلاد امام جواد(ع) مبارک

پاسخ:
سلام علیکم

سپاس
شعر +

میلاد عزیز دُردانه امام رضا علیه السلام برشما هم مبارک 
سلام دوستم ممنون از حضورتون
خیلی جالب بود مخصوصا اپیزود های مختلفش جالب تر ش هم کرده بود
موفق باشید
بازم سر می زنم ، منتظر شما هم هستم
التماس دعا
پاسخ:
سلام آبجی

لطف دارید خواهرم ... ممنون

سپاس
تشکر میکنم ، به روی چشم

محتاج محتاجم
چشم
۱۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۵۰ مصطفی امیریان
سلام
متن جالبی بود :)
ممنون که سر زدین
پاسخ:
سلام علیکم

سپاس
خواهش
ممنونم از لطفت بانو :)
+ اون سیب زمینی گل گلی ها که واقعا درست کردنشون سخت بود :|
+ تربچه هم قابل شما رو نداره ...
ایده ی جالبیه :)
+ کوکوم جالب نشدا! :(
از دور عکس گرفتم ، زوم نشه ... البته لهیدگی ش از دور هم معلومه :))
پاسخ:
خواهش ...

+ از قیافه شون پیداست که کلی زحمت کشیدی ... خداقوت ... خوردن شون واقعاً لذت بخشِ 
آره خیلی جالب بود ...

چرا ... اونم خوب شده ...
مهم مزه اش هست ... حالا ان شاءالله به موقع اش کوکوی سالم هم درست میکنی ;)

۱۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۲۹ ریــــحـــآن بـــــانــو
گلدون و حوض و ماهی ...
خیلی خیلی زیباست :)
+ انشالله سرفرصت پست هات رو هم میخونم ...
پاسخ:
نعمت های خدا و آفریده هاش همه زیبا هستن

ممنون ... از حس زیبایی شناسی تون ...

ان شاءالله ... لطف میکنید ... خوشحال میشم از حضورت آبجی
نه
به نظر من که الان خودتون بودید بعد از مدت ها !

اول که چش تیله ای اصلن خوب نیست چون وقتی پیرشدی و حافظه ات به سمت مرگ نزدیک میشه ممکنه نشناسیش :(

بعدشم چی بگم خیلی قشنگ بود از اول تا آخرش روون بود راحت الحلقوم و فهمیدنی

پاسخ:
[این مطلب ایده اش برای امتحانات پایان ترم ، ترم گذشته در حالی که مشغول درس خوندن توی سالن مطالعه بودم اومد ...]

اون قدرها تغییراتش محسوس نیست ها! یعنی در حدی که فرد قابل شناسایی نباشه.

سپاس ...
منم چشم تیله ای ها رو زیارت کردم
:)
خوشبحالشون
هر تیپی میزنن چشماشونم با تیپشون ست میشه!
:))
برادرزاده خودم بچگیش اینجوری بود
د.ن هم زیبا نگاشته شده
پاسخ:
دقیقاً!

چ جالب. دلم خواست بچم چشماش تیله ای باشه ...
ممنون ... دعاکن آبجی
تعجب شدید

چشمهای گِرد شده

درکل از اپیزود ها که هیچی متوجه نشدم یعنی مطلبو گرفتم ولی ملموس نبود

من هم در کل پارادوکسیم برای خودم
پاسخ:
:|

خُب دیگه هرکسی کِ تیله ای نیس!  :|

پارادوکسم حالت خاصی هست برای خودش.
سلام

ارتباطش رو با تیله نفهمیدیم!

تیله هموناس که ما بچه که بودیم باهاش بازی میکردیم آیا؟! (اصفهانیا بهش میگفتن گولی!)

ما هم ازین قضیه در جوانی استفاده می کردیم.

هر وقت میخواستیم بریم دعوا و داشتیم تیم جمع میکردیم که شرارت کنیم تو محل کسایی رو جمع میکردیم که بی رحم باشن و خلاصه بدون ملاحظه بزنن!

تاثیر داشت روی ما واقعا!
پاسخ:
سلام علیکم

خُب اصطلاح هستش "چشم تیله ای " نمیدونم دقیقاً ب چ خاطر هستش! من ازش استفاده کردم برای منظور خودم دیگه.

همونِ! خودِ خودِش! (گولی خودمون)

اوه !!!!
تاباشه در جهت خیر باشه اثرات!

چشم تیله ای!

ندیدم والا


اپیزود سوم جالب بود و ملموس

:)
پاسخ:
odd 

خیلی جالبِ ! ان شاءالله از نزدیک زیارت کنی! 


:|
@@
پاسخ:
این شکلک به چه معناست؟!

تعجب
هیجان

?which one

شکرپاره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">