متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

رحلة العاشق الی المعشوق ...

پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر/ چون شیشه عطری که درش گم شده باشد...
-------------------------------------------------
سلام
حضورتون رو خوش آمد میگم
لطفا آقایون رعایت حدود رو هنگام کامنت گذاشتن داشته باشند! بهتر اینکه از افعال با صیغه جمع استفاده کنید!
برای توضیح بیشتربه لینک " خواهرانه برای برادران " مراجعه کنید!
-----------------------------------------------
نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!
--------------------------------------------------
هنگام نماز طواف کعبه هم تعطیل است!نبینم موقع نماز اینجا باشی! برو که خدا داره صدات میزنه!

پيام هاي کوتاه
بايگاني
آخرين نظرات

بسم الله الرَّحمنِ الرَّحیم

لازمه اثر گذاری حرف عمل است. پس اگر بیایم یک پست بلند بالا بنویسم در باب این که رفیقان شفیقم کالای ایرانی بخرید، مسلمن اثر نخواهد داشت چون خودم کمر همّت محکمی در این خصوص نبسته بودم تا کنون. حالا توجیه زیاد هست که بخواهم بگویم به فلان دلیل و فلان دلیل پی اش نرفته ام، یا مثلاً رفته ام و نیافته ام. ولی خُب مهم تر از همه این که حال و حوصله گشت و گذار میان بازار و این ها را که نداشته ام و اغلب هم دیگران برایم خریده اند و من مصرف کرده ام. که نمونه اش همین بار آخر یک بلوز بافتنی نصیبم شد که بعد از یکی دو بار پوشیدن، تازه دوزاری اسکناسم افتاد که یک عدد گربه غول پیکر با کلاهی به شکل پرچم اسرائیل دارد و کاشف به عمل آمد ظاهراً ترکی است یا نمیدانم یک قبرستانی توی همین مایه ها! یعنی من سراغ ندارم آدمی به شوتی خودم که بعد از یک ماه ملتفت بشود چه چیزی را صاحب شده. 

حالا سخن رانی نکنم باز. سری بزنید به لینک های زیر و در این کار خوب و پسندیده شان شریک باشید و استفاده کنید. اجرشون با خدا. 

 

1. ایران من                                  ****** 

2. مامان با بصیرت                       ******

3. ایرانی خریدن هایم                 ******

4. من یک متعصبم                        *****

5. خرید کالای ایرانی                   ******

6. یک خواهش برادرانه              *****

و الی الله ترجع الامور ...

* میلاد عرفان پور

شما بگو  (۱۹)

سلام
 برای پست بالا....

واقعا چی کار باید کرد؟....
پاسخ:
سلام علیکم

حقیقتاً نمی دونم. فقط خیلی دلمان گرفته!
ان شاءالله که محقق بشه ...

تکه ای از سخنان آقای نفس 
آر اند دابلیو مارک کفش چرمه. حالت رسمی. اسپورت نداره.
تن درست هم برند پوشاکه.
پاسخ:
ممنون بابت روشنگریت 
حیف شد که اسپورت نداره
۱۰ اسفند ۹۳ ، ۱۳:۵۸ واقعیت سوسک زده
سلام خانم
ممنونم
التماس دعا
پاسخ:
سلام بانو 

خواهش می کنم. نگران بودیم و هستیم.
حاجت روا باشید ان شاءالله.

به لطف خدا تندرست و عاقبت بخیر باشید بانو جانم.
محتاج دعای خیر دوستان هستیم.
۱۰ اسفند ۹۳ ، ۱۲:۰۳ مردی بنام شقایق ...
سلام

چه جالب!
در همین راستا بنده هم دارم شغل جدیدی راه اندازی میکنم.
پاسخ:
سلام علیکم

چه قدر عالی ... ان شاءالله که به لطف خدا و یاری امام زمان عج الله کارتون به خوبی راه بیافته ...

الان پست های دو تا از وبلاگ هایی که معرفی کردید رو دیدم!
چقدر خوب توضیح داده بودن و معرفی کرده بودن. ذخیره کردم برای روز مبادا.
پاسخ:
بله دوستان زحمت زیادی کشیده بودند.
خوشبحال همه شما تهرانی ها و اطرافش ... 
یکسری هاش واسه ما کاربرد نداره 


من هم با این آر اند دابلیو کلی سر زمین اینور و اونور میرفتم. اون وقت ها که نقشه برداری انجام میدادم. با این حال هنوز ازش استفاده میکنم. این پشتکار شما در نابودی اشیا رو تبریک میگم!
کیف پارچه ای هم زود داغون میشه برای من. از بس وسایلم زیادن. اینجا باید به خودم تبریک بگم!!
همه ی این بحث ها به کنار
میدونید درد چیه؟
چادر همه ی ما خارجیه!
هیچ کس نمیتونه مدعی بشه چادر ایرانی می پوشه.
ایها الناس! به خاطر منافع شخصی یه آقا زاده، ما هنووووووووز چادر خارجی میپوشیم!!!
پاسخ:
خب ما هفته ای سه بار می رفتیم مزرعه، اونم نه در حالت گاو رو. وقتی که رطوبت در حد گل و شل و نابود بود. باید کفشا رو می شستم برا همین خیلی زود داغون می شد. بعدم توجه نموییدین که گفتم من همون ی جفت کفش رو کل سال داشتم ؟ تابستون و زمستون و مجلس و دانشگاه و ...
ممنون بابت تبریک ... @_@
عه ... به به پس شمام مثل من هستید. به خواهرم بگم بیاد بخونه، همیشه به من می گه نمی دونم چه اصراری داری کل وسایلت رو ببری دنبالت. ...
بله بله ...
در این باب حرف ها هست برای زدن!
ما دوست مهندس نساجی شکر خدا فراوون داریم.خیلی ها تلاش کردند شرکت و کارخونه و خط تولیدش رو بزنند ولی یک عدّه ... کاری کردند که اون کارخونه ها ورشکست شدند و کلن سنگ میاندازند فراوون جلوی پای این بچه ها که مبادا چنین صنعتی داشته باشیم. 
هعیی روزگار ...
خدا اگر قابل هدایت هستند هدایت شون کنه والا ریشه شون رو بکنه ...

جنس ایرانی خریدن هم قلق داره. باید بلد باشید از کجا بخرید.
مثلا مارک r&w ایرانیه. مارک کفشه و در اکثر شهرهای بزرگ شعبه ش رو دیدم. قیمتش هم مناسبه. مثلا با صد و بیست میتونید یه کفش خیلی خوب بخرید که سه سال تموم براتون میمونه. اونقدر میمونه که مجبورید بهش التماس کنید که کهنه شو! میخوام کفش بخرم!
برای لباس هم الیاف طبیعی ها بد نیستن. البته نه همه شون. بعضی هاشون جدا به درد نخور هستن. تن درست نسبتا خوبه!
کیف و این ها هنوز به نتیجه ی خاصی نرسیدم. اگر پول دارید، تشریف ببرید اولین چرم فروشی ممکن و با چیزی حدود دویست و پنجاه تومن، یه کیف بخرید و مثل مرد ازش کار بکشید. اگر پول ندارید دنبال یه راه حل دیگه باشید و نتیجه ش رو به من هم بگید!
با تشکر!
پاسخ:
سلام بانو

بله همین طوره. من خیلی حوصله بیرون رفتن و خرید کردن ندارم. بماند که قبلاً خیلی برام فاز باحالی داشت گشت زدن توی بازار و مغازه ها امّا الان حوصله ام کوچیک شده همون دو تا مغازه اوّل می خرم. برای همین قلق و اینا دستم نیست.
فکر کنم از اینی که میگید کفش داشتم.دو جفت.ولی چون مزرعه میرفتم و توی دانشگاه عادت دارم همیشه زیاد پیاده روی کنم و راه قرضی زیاد دارم شیش ماهه نابود میشد. این در حالیه که من خیلی خیلی ملاحظه وسایلم رو دارم. بعدم اون کفش من الان که یادم میاد نهایتش 30 یا38 بود قیمتش. گرون ترین کفشی که تا الان خریدم90تومن بوده نه بیشتر.
آهان ... من کفش اسپورت می خوام ... ایرانی و جنس مناسب ... نمی تونم کفش رسمی بپوشم ... 
کیف هم که خدا بده برکت. من ی کیف میخرم چارپنج سال میره مثل همون ی جفت کفشی ک میخرم باهاش از عروسی تا عزا و دانشگاه میرم. کیفمم همین طوره. ی کیف تا جایی که جون داره همه جا.
مثلا از مشهد ی کیف گرفتم 15یا نهایتش 20تومن. الان دارم حساب می کنم تا چند سال دیگه من و تامین میکنه. دیگه اینکه این آبجی کوچیکه هم چرم دوزی بلده بشه میگم یکی واسم بدوزه دیگه. ولی تجربه ثابت کرده که کیفای پارچه ای بهتر چرمی ها هستند. 
برای لباس، من مادرم کارشناس اند. هرچی ایشون دوختند خوب بوده هرچی آماده خریدم افتضاح بوده. "تن درست" اسم فروشگاهه یا ی نوع پارچه ؟؟؟
چه لینکهای مفیدی
و الی الله ترجع الامور ... 
پاسخ:
ان شاءالله خداوند اجر صاحبانش را بدهد ...
خوش آمدید
یک خاطره بامزه برای حمایت از تولید ایرانی به ذهنم اومد شاید به عنوان یک یادداشت نوشتم
استفاده از تولید ایرانی هم یک مجاهدت
پاسخ:
مشتاق خواندن هستیم.
همین طوره.
بله روحانی هستند...

http://www.yooz.ir/?q=%20%D8%B3%DB%8C%D8%AF%20%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%20%D9%85%D9%88%D9%85%D9%86%DB%8C&st=3&s=0&v=2
پاسخ:
آهان
سپاس گزارم. دوستم ازم سوال کردند، بنده اطلاعی نداشتم.
می بخشید بنده خودم تنبلی کردم جستجو نکردم.
من جنس ایرانی خریدم دو ماه بعد از هم پاشیده شد یهویی....
آخه نمیشه ک جنس بیکیفیت بخریم.
من میتونستم با همون قیمت یک جنس خارجی خوبشو بخرم...ولی بخاطر حمایت از کالای ایرانی نخریدمش..
اونوقت خداتومن پولو ریختم تو جوب آب.
آخه ...
 خیلی دلم سوخت....:)
خداییش حرص داره.
یه موقع هست جنس باکیفیته کسی نمیخره خوبه آدم حمایت و پشتیبانی کنه.
منتهی نه این چیزایی که الان تو بازاره
پاسخ:
خُب البته همه شون که این طوری نیستند.
منم خیلی چیزای خوب ایرانی خریدم که نمونه خارجیش نیست. 
بعد از این صحبت ها رفتم دقت کردم دیدم ما اصلاً خوراکی خارجی نمی خوریم. فقط ی بخشی از برنج مون. که البته جدیدن فقط برنج لنجون خودمون رو تناول می کینم
از وسایلم خیلی هاشون ایرانی بودند. ظاهراً بابا تا جایی که میشده ملاحظه کردند.

امّا کفش و من هنوز شاکی ام. (البته ی جفت کفش چرم دارم که خیلی خوب هست ولی نمیشه همیشه پوشید :(  )
ولی موافقم هستم یکسریش خوب نیست.

یک کامنتی هست توی بخش نظرات وب جناب " الف ... " همین لینک " یک خواهش برادرانه " جناب هاشمی صحبت جالبی داشتند. پیشنهاد می کنم حتماً بخون.

+ البته نوبت به گوشی نرسیده تا حالا ببینم می خوام چه کنم. همیشه گوشی از بزرگون به ما ارث رسیده. 

+ ان شاءالله خدا جای دیگه برات جبران می کنه دخدرم :))
این یه خواهش برادارنه خیلی قشنگ بود
پاسخ:
همین طوره ایشون کارشون درسته
۰۴ اسفند ۹۳ ، ۲۲:۰۹ انسان نیازمند
سلام بانو
خوبید؟
بعضی مواقع رعایت میکنم ولی بعضی وقتا نمیشه
پاسخ:
سلام بانو جان.الحمدلله.شما خوب هستید؟! ان شاءالله که همه مون از این به بعد بیشتر اهتمام بورزیم به این مسله
۰۴ اسفند ۹۳ ، ۱۷:۰۷ کمی بودن ...
حضرت علی علیه السلام:

هرکه بداند خداعوض می دهد

سخاوتمندانه می بخشد.
پاسخ:
ایثار
گذشت
بخشندگی

وای خیلی عالی بود. این سومین نشانه امروز بود.
اجرکم عندالله
بررسی مختصری از فیلم های جشنواره فجر  به قلم "جناب صنوبری "



راهنمایی های خوبی هستند برای کسانی که دوست دارند فیلم های خوب، خیلی خوب و یا قابل دیدن رو از سینما دنبال می کنند.
مطلب طنز زیر بسیار خواندنی است. البته که یک تلخند است، منتهی می توانید خواندنش را امتحان کنید.

آلودگی هوا کلاً چیست؟ (نیم نمره!)
سلام،به تبعیت از این حرکت،ماهم لینکای شمارو معرفی کردین
پاسخ:
سلام آبجی 

ممنون. اجرتون با خدا
سلام علیکم کسی غیرت داشته باشه نسبت به وطنش کارگران ایرانی و حتی کارخانه های داخلی 

و موقع خرید علاوه بر کیفیت عالی جنس ایرانی
در خیلی وسایل موارد بالا را از ذهن محترم متبادر کند
 میداند چکار کند بنظرم دختران و خواهران انقلابی مثل شماها
 میتونید با جهزیه تون همین برخورد را انجام دهید وقتی نیت الهی شد برکت میاید
پاسخ:
و علیکم السلام 

ان شاءالله که متناسب و همپا با دغدغه هامون عمل هم بکنیم.
ان شاءالله عامل باشیم همه مون به نوعی که مرتبط هست با هامون.

ولی جدای از همه این ها من هنوزم دغدغه کفش اسپورت دارم. همه اش ایرانی خریدم. یعنی بی بروبرگرد ولی خیلی سریع داغون می شدند. سالی دو جفت کفش زور میگه. این بار ایرانی نخریدم، حالا ببینم اینا چه خونی قراره برام بالا بیاره. 
چرم ها خوب هستند ولی به کار چون منی نمیان. 

شکرپاره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">