متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

رحلة العاشق الی المعشوق ...

پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر/ چون شیشه عطری که درش گم شده باشد...
-------------------------------------------------
سلام
حضورتون رو خوش آمد میگم
لطفا آقایون رعایت حدود رو هنگام کامنت گذاشتن داشته باشند! بهتر اینکه از افعال با صیغه جمع استفاده کنید!
برای توضیح بیشتربه لینک " خواهرانه برای برادران " مراجعه کنید!
-----------------------------------------------
نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!
--------------------------------------------------
هنگام نماز طواف کعبه هم تعطیل است!نبینم موقع نماز اینجا باشی! برو که خدا داره صدات میزنه!

پيام هاي کوتاه
بايگاني
آخرين نظرات

من + او = ما (5)

جمعه, ۲ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۱۷ ب.ظ

379

 

خیلییییی مختصره، منتهی به نظرم برای تازه متاهل ها صحبتای خوبی بود.(+)

 

پ.ن : دوتا کتاب هست در این زمینه که به نظرم خیلی خوب بود. البته ناگفته نماند که غربی هستند، منتهی اگر موقع خوندن خودتون تجزیه تحلیل کنید، خیلی راحت متوجه می شید کجاهاش مفیده به حالتون. 

+ آنچه زنان باید درباره ی مردان بدانند (از شما چه پنهون که من این یکی رو فقط خوندم. حالا در مورد اون یکیش هنوز نخوندم که ببینم چه طوریه.)

+ آنچه مردان باید درباره ی زنان بدانند 

- نوشته دکترباربارادی آنجلیس، ترجمه: مینا امیری 

 

وَ اِلی اللهِ تُرجَعُ الاُمور ...

۹۴/۰۵/۰۲

شما بگو  (۷)

ممنون بابت معرفی ها
پاسخ:
خواهش می کنم.
من هم جسارتی نکردم فقط صحبتم اینه که اگر تو خیلی از مسائل کم کاری وجود داره تو این موضوع و تقریبا بیشتر مسائل اجتماعی و فرهنگی و بالاخص مسئله ازدواج کتاب های خیلی زیادی با رویکرد اسلامی نوشته شده که ما ازش بی خبریم

بنده این کتابی که شما معرفی کردید رو نخوندم که بخوام و بتونم در موردش قضاوت کنم اما به طور کلی عرض می کنم که در مورد این دسته از کتاب های روانشناسی غربی باید این نکته رو در نظر داشته باشیم که نوع جهان بینی نویسنده چه تاثیری در محتوا و هدف گذاری کتاب داره. جهان بینی غرب یک جهان بینی انسان محور هست و هدف در این جهان بینی انسان، منفعت ظاهری و مادی و رفاه انسان هست. بنابراین طبیعی هست که رویکرد یک نویسنده غربی به مسئله زن و مرد و ازدواج و خانواده و توصیه ها و نسخه هایی که در کتاب ارائه میشه با رویکرد اسلامی فاصله داشته باشه
پاسخ:
جسارتی برداشت نشد. تذکرتون ب جا بود.

متوجه هستم فرمایش شما رو. ولی تفاوت های روحی دو طرف ی چیزای مشخصی هست به نظرم. ی جاهایی توی کتاب هست که خود فرد متوجه میشه که این بحثی که این روانشناس کرده مثلن به کار من نمیاد، ولی خیلی زیاد نیستن به چشم هم نمیان.

خیلی محدوده مباحث مطرح شده خاصه، برای همین خیلی همچین حسی به من یکی، دست نداد موقع خوندنش. ی جور واقعیت بود ی سریاش ... 

+ طبق فرمایش جناب شقایق خود نویسنده از همسراش و پارتنرها و غیره و ذلکش نوشته و میشه فهمید این آدم چی بوده کی بوده ولی ...
+ باید اون دوتا کتاب دیگه رو هم بخونم تا بتونم حرفی بیشتر واسه گفتن داشته باشم. 

ب.ن : جالبیش به اینه که ی جاهایی ی چیزایی نوشته که اسلام، خیلی سال پیش این ها رو گفته، ولی این خانم این ها رو با تجربیاتی که داشته نوشته. آدم میخونه خنده اش می گیره که مثلن من این و قبلن توی فلان روایت یا صحبت فلان بزرگوار شنیدم.
سلام مطمئنید که چنین کتابی متناسب با آموزه های دینی ما جمع آوری نشده؟
من فکر می کنم اگر طالبش باشید حتما هست و حتما پیدا میشه!
پاسخ:
سلام علیکم.ی دوری زدم بین کتابا، این طوری به مسئله تفاوت ها پرداخته نشده بود. منکرش نمیشم کتابی باشه من نخونده باشم. توی چیزایی که خوندنم این به کار اومد. باقی دوستانم صلاح خودشون و بهتر میدونن. اتفاقن موقع پاسخ دادن به جناب شقایق هم این مسله توی ذهنم بود.


حواسم به این دوتا کتاب بود 


منتهی خودم نخوندمشون که توصیه کنم.

+ گردن من از مو باریک تر، قبول اشتباه کار دشواری نیس.
۰۳ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۰۱ مردی بنام شقایق ...
سلام

باربارا دی آنجلیس خودش چهارتا شوهرو نفله کرده!!!
پاسخ:
سلام علیکم. درسته. از اوضاع نابود روانشناسای غربی ی ی قدری اطلاع دارم ولی مسئله اینه که کتابی به این صورت با آموزه های دینی ما نوشته نشده. یعنی همه اینا توی اسلام هست ولی به این سر و شکل گرد آوری نشده.

ب.ن: اگر کتابی مناسب در این زمینه سراغ دارید معرفی کنید، استقبال می کنیم.
۰۳ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۳۹ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
از شما چه پنهون این دفعه برم بیرون میگیرم!
:)
پاسخ:
ان شاءالله استفاده کنین حظش و ببرید.
گریزی به هر دو شون داشتم. چیزای خیلی خوبی ان...
به شرطی که طرفین تلاش کنند برای بهتر زندگی کردن خودشون...
نمی دونم چرا این تلاش فقط معطوف به مدت کوتاهی از زندگی میشه و بعدش فقط یک چیز گنده تو وجود طرفین رشد می کنه و اون چیزی نیست جز دیدن " من"....
پاسخ:
آره دقیقن. خوندن خالیش فایده نداره باید بهش عمل کرد و تلاش کرد 

شاید چون اون اول عشق و عاشقیه خیلی پر رنگه ایثارم بیشتره .بعدن دو طرف تازه چشم شون باز میشه به واقعیت ها، حوصله شونم نمیکشه
۰۲ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۲۲ علی رسولان
حالا خوندنشون فایده ای هم داره ؟
پاسخ:
به نظرم خیلی خوبه و کمک می کنه 


ب.ن : خیلی از مشکلات به این خاطر پیش میاد که دو طرف به اخلاقیات ویژه جنس مخالف شون آگاهی ندارند. وگرنه خیلی راحت با ی سری مسائل روبه رو می شدن و بحرانی هم بوجود نمیومد.


شکرپاره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">