متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

رحلة العاشق الی المعشوق ...

پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر/ چون شیشه عطری که درش گم شده باشد...
-------------------------------------------------
سلام
حضورتون رو خوش آمد میگم
لطفا آقایون رعایت حدود رو هنگام کامنت گذاشتن داشته باشند! بهتر اینکه از افعال با صیغه جمع استفاده کنید!
برای توضیح بیشتربه لینک " خواهرانه برای برادران " مراجعه کنید!
-----------------------------------------------
نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!
--------------------------------------------------
هنگام نماز طواف کعبه هم تعطیل است!نبینم موقع نماز اینجا باشی! برو که خدا داره صدات میزنه!

پيام هاي کوتاه
بايگاني
آخرين نظرات

موجودات دوست داشتنی3

دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۱۹ ق.ظ

379

از مادر بزرگوار همسرتان، پیش مادرتان تعریف نکنید.

به هر حال ورود به یک خانواده جدید جذابیت هایی دارد و ممکن است چیزهایی را تجربه کنید که در خانه خودتان و میان خانواده تا به حال تجربه اش نکرده اید، این تجربه ها حتّی می توانند غذاهای جدیدی باشند که مادرهمسرتان می پزند یا تجربه مسائل مهم تر و بزرگتر که چون اتفاق جدیدی هستند به چشم شما جالب و جذاب می آیند، امّا تعریف کردن از آن ها ممکن است خوشایند خانواده شما نبوده و موجب سوء تفاهم شود، شاید خانواده فکر کنند که عجب بچّه قدرنشناس و ندید بدیدی داریم، با آمدن آدم های جدید و اتفاق های جدید همه خوبی ها و جذابیت های خانواده خودش را یادش رفت، در حالی که شما اصلاً چنین حسی به این مسئله کوچک ندارید.

شاید به نظر مسخره بیاید این حرف ها ولی واقعی اند دیگر.

و الی الله ترجع الامور ...

۹۴/۱۲/۰۳

شما بگو  (۱۶)

من موافق نیستم. تعریف از مادر همسر پیش مادرمون باعث میشه که اونها بدونند که با خانواده ی خوبی وصلت کرده ایم و این براشون لذت بخشه.
البته موافقم که جزئیات اقدامات رو نباید گفت مثلا من نباید به مامانم بگم که وقتی باردار بودم مادرشوهرم کل لوبیا سبزها رو شسته و ریز کرده برام آورد ولی مامانم آلبالوها رو با یه جعبه بهم داد و گفت برو بهشون سر و سامون بده! :دی
ولی در کل با تعریف نکردن مخالفم!بستگی به شناخت ما از خانواده ی خودمون داره.
پاسخ:
سلام بانو. خیلی خوش آمدید.لبخند. بله بله کاملا حق با شماست.منم منظورم همینی بود که گفتید. خوبی ها رو بیان کنیم ولی با رعایت یکسری احتیاط ها.
به نظر شما چه هدیه معنوی یا مادی ای میتونه جذاب ترین هدیه برای یه مرد باشه؟
پاسخ:
سلام به شما. هدیه مادی می تونه برای یه مرد جذاب باشه که جزء احتیاجاتش باشه و بهش نیاز داشته باشه، مثلا ممکنه همسر من به یک پیچ گوشتی یا آچار یا کمربند یا چیزهای این چنینی -که به نظر پیش پا افتاده هم هستند از نظر یک خانم- نیاز داشته باشه، اون وقت تهیه کردن هر کدوم از این ها برای مرد من می تونه کلی جذاب باشه. برای هدیه معنوی به نظرم اگر همسر اهل کتاب خوندن باشند و خانم شون بدونند ایشون از نظر مطالعاتی به چه موضوعاتی علاقه دارند، می تونند بهشون کتاب هدیه کنند.یا این که دعای خاص و ویژه ای برای همسرشون بکنند و یا صفحه قرآنی، حدیث کساء ی چیزی از این قبیل خونده و به ایشون بگن که فلان چیز رو خوندم تقدیم به وجود مبارکت. حالا باز هم آقایون بزرگوار دیگری اینجا رفت و آمد می کنند، می شه نظر اون ها رو هم پرسید. آهان یک چیز جالبی که مردها دوست دارند اینه که همسرشون با هنر دست نیازشون رو برطرف کنه، مثلا یک نفر هست توانایی درست کردن کیف پول چرمی داره یا هرچیزی که اینچنین باشه
۱۸ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۱۰ شیخ صاعد بالازاده
سلام، دقت کنید
پاسخ:
سلام علیکم. ان شاءالله خدا کمک کنه بی دقتی نکنم.
موافق هستیم...
پاسخ:
ان شاءالله که عامل باشیم.سپاس
عجب...
باشه حواسمون رو جمع تر میکنیم...شمارا سپاس
پاسخ:
:*
سلام
نکته ی خوبی بود.
و چه کار خوبی کردید که نوشتیدش.
پاسخ:
سلام.خوش آمدید.ان شاءالله عامل باشیم به دانسته هامون. تشکر آبجی
سلام
ممنون از دعای خوبتون
سال نو مبارک باشه
پاسخ:
سلام آبجی.ممنون.عاقبت بخیر باشید.
۱۹ اسفند ۹۴ ، ۰۰:۵۸ فاطمه دریایی
اصلا نگران آشپزی نباش خواهر. من ته تغاری لوس مامانم بودم هیچی بلد نبودم همیشه مامانم میگفت تو برو درس بخون نمی خواد کاری بکنی! ولی بعد از عروسیم خدا رو شکر در اولین تجارب آشپزیم خیلی خوب ظاهر شدم! آشپزی خیلیییی زود فن و فوتش دستت میاد
موفق باشی
پاسخ:
چشم.خیلی خیلی ممنونم از بابت دلگرمی تون. من از زمانی که دانش آموز پنجم دبستان بودم، برای یه سری چیزای کوچیک آشپزی به مامان کمک می کردم. الان تقریبا بلدم خیلی چیزا درست کنم، ولی بازم کار می بره خوشمزه شدن و سالم بودن غذا .حالا به لطف خدا جدیدا سیر صعودی داشتم. اطرافیان هم تعریف می کنند از پیشرفت حاصل شده ولی راه درازی هست تا یاد گرفتن خیلی چیزا، مثل دسر و شیرینی پزی و یادگرفتن یک سری غذای ایرانی که تا حالا نپختم. مثل کوفته و شامی و آش رشته و خیلی چیزای دیگه.
:)
پاسخ:
لبتون همیشه خندون.
اصن چه معنی میده عروس از دستپخت مادرشوهرش تعریف کنه؟ها؟ها؟ها؟
پاسخ:
خب مثل مامان دوم آدم هستند. چرا که نه!:-P
چه خشن شدی:-D.. 
البته دیگه راه و روشم و تغییر دادم. تو دلم تعریف می کنم و جلوی دیگران.

+ آخ مثلاً اگر شما اون خورشت گل کلم و کلم بروکلی شون رو خورده بودی! واااای نمی دونی. البته هیچ کس توی خونه با من موافق نیست توی این قضیه، چون همه از کلم توی غذا بدشون میاد. من اعجوبه ای هستم واسه خودم. 
._.
پاسخ:
چی شده آبجی؟;-(
۰۷ اسفند ۹۴ ، ۲۱:۲۰ فاطمه دریایی
به نظر من که دست پخت خودم از مامان خودم و مادرشوهرِ خدابیامرزم خیلی بهتره :) دیگه مشکلی پیش نمیاد!
ولی نکته ی خیلی خوبی بود. احسنت
پاسخ:
چه خوب که دستپخت تون رو دست نداره.خدا رحمتشون کنه.خدا مادر بزرگوارتون رو براتون حفظ کنه. من که اونقدر به خاطر دانشگاه گرفتاریاش از. از فضای آشپزی دور بودم که الان باید هی آموزش ببینم توی خونه و البته حدس من اینه که بنده خدا همسرم باید یکسالی صبوری پیشه کنند و سرآشپزم باشند. ^_^ نه اینکه بد باشه دست پختم ها، ولی کار میبره. :-P
۰۶ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۴۵ حکیم برجیان
!
پاسخ:
چی متعجب تون کرده؟
گرچه در ابتدا تفاوت ها ممکنه جذاب باشه اما به نظرم هرچه که بگذره آدم بیشتر مطمئن میشه که هیچی خونواده ی خود آدم نمیشه:)
پاسخ:
:)
مسلماً خانواده خود آدم یک چیز دیگری هستند. بحث خوب و بد بودن هم نیست، بالاخره آدم وابستگی عاطفی و مطابقت فرهنگی بیشتری با خانواده اش داره.
۰۳ اسفند ۹۴ ، ۱۱:۵۲ آبجی خانوم
رفتیم ی جا مهمونی
دختر خونه تازه عروس بود
سر سفره با اینکه من از طرز درست کردن اون غذا خوشم نیومد ولی خوب به رسم ادب داشتیم تشکر میکردیم
یهو مادره برگشت گفت بعد این همش از من ایراد میگیره دست پخت مادر شوهرم بهتره
دختره طفلی وا رفت فقط آروم گفت من فقط گفتم اون از ادویه ها بهتر استفاده میکنه
مادره داغ کرد دیگه: من دیگه نمیتونم من مریضم اون جوونه من حوصله ندارم و ...
هیچی دیگه
خواستم بگم اینا شوخی نیست کاملا واقعیته
خانواده دختر و پسر هم نداره
آقا پسرا هم اگه رفتن خونه پدر زن عمرا نیاید تمام تحویل گرفتن ها رو بذارید کف دست مادرتون چون بعدا حسادت مادرانه کار دستتون میده
پاسخ:
همین طوره. 
مدیریت می خواد این مسائل. چیزهای کوچکی که حتّی فکرش را هم نمی کنی مشکل زا باشند.

بله بله همین طوره :)

۰۳ اسفند ۹۴ ، ۰۶:۲۲ صحبتِ جانانه
درسته

+سلام:)
پاسخ:
سلام آبجی :)

شکرپاره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">