متی ترانا و نراک

متی ترانا و نراک

رحلة العاشق الی المعشوق ...

پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر/ چون شیشه عطری که درش گم شده باشد...
-------------------------------------------------
سلام
حضورتون رو خوش آمد میگم
لطفا آقایون رعایت حدود رو هنگام کامنت گذاشتن داشته باشند! بهتر اینکه از افعال با صیغه جمع استفاده کنید!
برای توضیح بیشتربه لینک " خواهرانه برای برادران " مراجعه کنید!
-----------------------------------------------
نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!
--------------------------------------------------
هنگام نماز طواف کعبه هم تعطیل است!نبینم موقع نماز اینجا باشی! برو که خدا داره صدات میزنه!

پيام هاي کوتاه
بايگاني
آخرين نظرات

ا ر ب ع ی ن ;*(

يكشنبه, ۱ دی ۱۳۹۲، ۰۵:۴۰ ب.ظ

" بسم الله النور "

کلیک روی عکس

+ زیارت ناحیه مقدسه ++

+ شرحی بر زیارت ناحیه مقدسه ++

+ زیارت اربعین منقول از جناب جابر این عبدالله الانصاری +

+ این لینک خواندنش دِل میخواهد!

پاهای ذهن آدم با خواندنش در مسیر پیاده روی اربعین تاول میزند!

بعدش جگرت میسوزد!  +++  

+ این زیارت چشمی تنها دل خوشی من بی لیاقت شده! ++

+ التماس دعای فرج به شدت 

*

وَاِلی اللهِ تُرجَعُ الاُمور ...

شما بگو  (۱۰)

۰۹ دی ۹۲ ، ۱۴:۵۰ جوان انقلابی
از بس که از فراق تو دل نوحه گر شده

روزم به شام غربت و غم تیره تر شده

آزرده گشت خاطرت از کرده های من

آقا ببخش نوکرتان دَردِسَر شده

تنها خودت برای ظهورت دعا کنی

وقتی دعای من ز گنه بی اثر شده

از شام هجر یار بسی توشه می برد

آنکس که اهل ذکر و دعای سحر شده

بودم مریض و روضه ی تو شد دوای من

حالم به لطفتان چقدر خوب تر شده

رفت از نظر محرّم و آقا نیامدی

حالا بیا که آخرِ ماه صفر شده

بعد از دو ماه گریه به غم های کربلا

حالا زمان ندبه به داغی دِگر شده

یَثرب برای فاطمه نقشه کشیده است

یَثرب چقدر بعدِ نبی خیره سر شده

باید که بعد از این به غم مادرت گریست

فصل شروع ماتم خیرُالبشر شده

از شعله های پشتِ در خانه ی علی است

گر آتشی به کرب و بلا شعله ور شده

آن روز اگر به صورت مادر نمی زدند

لطمه دگر به چهره ی دختر نمی زدند
پاسخ:
حقیقتا دل میخواهد 
جگر میخواهد 
پهلوی محکم میخواهد
این شعرها آن هم حالا

آقا تا چند جمعه دیگر باید منتظر آدم شدنمان باشیم نمیدانم
آقا قول میدهم آدم شوم بیا !!!

زیارت تان قبول باشد ان شاءالله

سلام...........

شرح حدیث....مرحوم آقا مجتبی تهرانی ره

رُوِیَ عَنِ الباقِرِ عَلَیه ِالسَّلامُ قالَ:
مَن عَلَّمَ بابَ هُدیً فَلَهُ مِثلُ اَجرِ مَن عَمِلَ بِهِ وَ لا یُنقَصُ اُولئِکَ مِن اُجُورِهِم شَیئاً وَ مَن عَلَّمَ بابَ ضَلالٍ کانَ عَلَیهِ مِثلُ اَوزارِ مَن عَمِلَ بِهِ وَلا یُنقَصُ اُولئِکَ مَن اَوزارِهِم شَیئاً[1]

ترجمه حدیث: امام باقر علیه السلام فرمودند: اگر کسی به شخص و یا اشخاصی عمل نیکی یاد بدهد و یا اینکه او را راهنمایی به کار نیکی بنماید و آن شخص یا اشخاص، به آن عمل نیک عمل نمایند، شخص یاد دهنده، تمام پاداش عمل کنندگان به آن عمل نیک را می­برد، بدون اینکه ذرّه­ای از پاداش آن اشخاص نزد خداوند کم گردد، و هرکس کار زشت و گمراهی را به کسی یا اشخاصی یاد بدهد و یا آنان را به عمل زشتی دعوت و یا راهنمایی کند، تمام گناه عمل کنندگان به آن کار زشت در نامۀ عمل او هم نوشته می­شود. بدون آنکه ذرّه­ای ازگناه عاملان به آن کار زشت کاسته گردد.

شرح حدیث: با راهنمایی و یا یاد دادن کار نیک به دیگران و با انجام آن کار نیک، یک دری از هدایت خیر و سعادت به سوی انسان باز می­شود. این تعلیم و یاد دادن، می­تواند زبانی، عملی و یا نوشتنی باشد و یا ممکن است تسلسلی باشد، یعنی این کار نیک را که به دیگری یاد داده است، او هم به دیگری یاد بدهد و همین کار ادامه پیدا کند تا روز قیامت؛ بدون اینکه عمل خیری انجام دهد، پاداش عمل کننده­ها برای او نوشته می­شود.
برعکس، اگر انسان به دیگری یک راه گمراه، زشت، گناه، شیطنت، خدعه و نیرنگ را یاد بدهد، با انجام آن عمل زشت، دری از ضلالت به سوی او باز می­گردد. حتی ممکن است عمل زشتی را آن شخص انجام ندهد ولی دیگران را به آن عمل راهنمایی کند. در روایت داریم: "الدّالُ عَلَی الخَیرِ کَفاعِلِه[2] " و الدّالُ علی الشَّرِکَفَاعِلِه. ثواب و اجر راهنمایی کنده به خیر و نیکی همانند عمل کننده به آن است. و گناه راهنمایی کننده به کار زشت و شر به اندازه انجام دهندۀ آن کار زشت است.
راهنمایی و تعلیم انسان­ها به کار نیک -که پرسودترین تجارت دنیوی و اخروی است- کار انبیاء و اولیاء علیهم السلام است. برای همین هم تربیت فرزند، بستگان، دوستان، جامعه و... بسیار مهم است. انسان باید بداند که بی­توجهی به این امر مهم و به انحراف کشیده شدن نزدیکانش، گناه یا مغفرتش تا روز قیامت برای پدر، مادر، مربّی و... نوشته می­شود.

[1] اصول کافی، جلد 1، صفحه 35

[2] من لا یحضره الفقیه، جلد 4، صفحه 380
پاسخ:
اجرکم عندالله


متشکرم بابت مطلب ارزشمندی که گذاشتید
۰۳ دی ۹۲ ، ۲۳:۰۱ بهارخانمی
دلتنگم
پاسخ:
دلتنگی تو خونمونه!
برای همه کس و همه چیز
بعضیا خاص تر و بیشتر
حُسَینی شدیم ...
سپاس از بی کران معرفتتان

پاسخ:
چی شد ...
معرفت مال خودتون بوده ...
التماس دعا

ببخشید یادم رفت تشکرکنم
ممنون

یک اربعین برای تو حیران شدم حسین

مانند گیسوی تو پریشان شدم حسین

کوفه به کوفه کوچه به کوچه گذر گذر

قاری شدی مفسر قرآن شدم حسین


پاسخ:

یک اربعین برای تو حیران شدم حسین 

مانند گیسوی تو پریشان شدم حسین 

با چند قطره اشک دل من سبک نشد 

ابری شدم به پای تو باران شدم حسین 

زلفی اگر که ماند برای تو پیر شد 

در اول بهار زمستان شدم حسین 

کوفه به کوفه کوچه به کوچه گذر گذر 

قاری شدی مفسر قرآن شدم حسین 

دیدی چگونه آخر عمری دلم شکست 

دیدی چگونه پاره گریبان شدم حسین 

تو رفتی و کنار خودم گریه می کنم 

دارم سر مزار خودم گریه می کنم

 

زیبا بود

 سلام... اربعین تسلیت
************************
  شرح حدیث....آیت الله آقا مجتبی تهرانی رحمه الله علیه....
رُوِیَ عَن عَلِیِّ اَمیرِالمُومِنینَ عَلَیهِ السَّلامُ قالَ:
کَما اَنَّ الشَّمسَ وَ الَّلیلَ لا یَجتَمِعانِ کَذلِکَ حُبُّ اللهِ وَ حُبُّ الدُّنیا لا یَجتَمِعانِ[1]
 
ترجمه حدیث: حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام فرمودند:
همان طور که خورشید و شب با یکدیگر جمع نمی­شوند، محبّت و دل بستگی به خداوند نیز با محبّت و دل بستگی به دنیا جمع نمی­شوند.
 
شرح حدیث: خیلی زیبایی در این روایت دیده می­شود. انسان اگر بخواهد بفهمد حبّ به خدا دارد یا نه، راهش چیست؟‌ این امری نیست که هفته­ای و ماهی یا سالی یک بار پیش بیاید، بلکه انسان در هر روز چندین بار بر سر دو راهی دنیا و آخرت قرار می­گیرد؛ آن هم نه فقط بُعد وجودی او، بلکه تمام ابعاد وجودیش مثل قلب، عقل، اعضاء و جوارح، دست، پا، زبان، گوش، چشم و حتّی خطورات ذهنیّه او مثل دروغ، غیبت، تهمت، مال حرام خواری، نگاه به نامحرم و... انسان ببیند کدام را انتخاب می­کند امر الهی را انتخاب می­کند که نور است، یعنی محبّت و دوستی به خداوند را، یا این که معصیت را انتخاب می­کند که ظلمت و تاریکی و محبّت و دل بستگی به دنیاست؟
‌ نور و ظلمت در یک جا جمع نمی­شوند و دل ظرف محبّت خداوند است و دو شیء و دو چیز در او جای نمی­گیرد، محبّت و دل بستگی به خداوند یعنی نورانیّت، نشاط، آرامش، برکت، نیکوکاری. و محبّت و دل بستگی به دنیا، یعنی ظلمت، تاریکی، اضطراب، افسردگی، فساد، گناه و معصیت. حالا انسان ببیند در شبانه روز زندگی خود چه چیز را انتخاب می­کند؟‌ این از عمل انسان معلوم می­شود. آیا دل را در اختیار صاحب خانۀ با محبت خود و انجام فرامین او قرار داده­ایم؟ یا اینکه با نافرمانی، معصیت و گناه صاحب خانه را از دل بیرون کرده به مستأجر و یا بالاتر به غاصبی که محبّت دنیا و شیطان است داده و دل را بیمار کرده­ایم؟
انسانی که کارهای شیطانی انجام می­دهد و می­گوید خدا را دوست دارم، حرفش یک دروغ و فریب شیطان است. او دل را به شیطان تحویل داده است. البته چون خداوند کریم، مهربان و توّاب است، انسان می­تواند با توبه و انجام اعمال نیک دل خود را از شیطان پس گرفته و ظرف محبّت خدا کند.
[1]غرر الحِکَم و دُرر الکَلِم، صفحه 141، روایت 2513
****************
  آقا مجتبی...
 
پاسخ:
سلام علیکم

اجرکم عندالله
سپاس گذارم

میام الان

برای شمانیز تسلیت
۰۱ دی ۹۲ ، ۲۲:۵۳ قبله عشق
با گریه رفتم 
با گریه برگشتم
داداش ببین
بی رقیه برگشتم...
یاحسین

ممنون از لینک های مفیدتون
التماس دعا

پاسخ:
یاالله

السلام علیک یااباعبدالله الحسین علیه السلام

خواهش
متشکرم

محتاجم بسیار
دعاگو خواهم بود
۰۱ دی ۹۲ ، ۲۲:۴۲ محمد کیوان

هــوالـسیــد

 

بازار غریبی است بازار کربلا،

که خریداران خریده می شوند...

 

در کربلا آن گاه که هر آن چه بودت دادی،

خریده شده ای...

 

در کربلا،نه به آن چه داده ای،

به آنچه نداده ای می نگرند...

 

«علی اکبر بقایی»

پاسخ:
یاالله 

ک َ ر ب َ ل ا
رسید اربعین...

باز دلم خون شد و چشمم گریست
آنکه درین روز چون من نیست کیست؟
باز دگر باره رسید اربعین
جوش زند خون حسین از زمین
غرق تلاطم شده بحر محیط
یک سره درد است بساط بَسیط
شد چهلم روز عزای حسین
جان جهان باد فدای حسین

محمدشریف صادقی (وفا)
پاسخ:
عالی بود
سپاس بابت حسن انتخابتون


تسلیت بابت اربعین 

بار گران کشیده ام زخم زبان شنیده ام

هجده سر بریده به روی نیزه دیده ام

یک اربعین گذشته و من از اسارت آمدم

از شام وکوفه عاقبت بهر زیارت آمدم

شرح کدامین غصه ات با تو گویم یا اَخا؟؟؟

منزل به منزل بوده ام با قاتل تو همسفر...

سیلی نخورده بین ما، حتی نمانده یک نفر...

در مجلس نامحرمان مرگ از خدا کردم طلب...

لب تو بود وخیزران که جان من آمد به لب...

بیا بزرگی کن مگیر از من سراغ دخترت را ...

درگوشه ی خرابه ماند کنار بریده سرت اَخا...

اربعین سید وسالار شهیدان تسلیت باد.التماس دعا

 

 

سلام علیکم به علت مطالب مفید خصوصا این پُست شما لینک شدید

پاسخ:
سلام علیکم

لطف عالی مستدام
بابت این همه لطف تان ممنونم
شمانیز لینک میشوید با افتخار

بابت حضورتون ممنون

وبگاه خوبتان را مورد بازدید قرار داده بودیم
ولی شرمنده دستمان به نظر نرفت :(

شکرپاره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">